dinsdag 12 maart 2013

Sneeuw, en de werelddimensie verandert.



Gisteren riep ik nog WTF over de sneeuw en nu ben ik alweer blij ermee. Geef toe: het brengt geheel andere dimensies in het leven van alledag.
Om te beginnen: om de krant uit te brievenbus te gaan halen, eerst 18cm sneeuw aan de achterdeur overwinnen(foto 2) , dan de katers uitlaten(morning stroll) en een seconde later weer binnen (foto 3 en 4) – zien die poezenbeesten dan niet vanachter het glas al dat het hondenweer is? Neen dus- Voor Lola, geen enkel probleem, zij blijft ALTIJD binnen, zielige poot ostentatief in de lucht (foto 5). Bless her.
Volgende stap: vogelenvoederen. Het zijn er veel vandaag en ze zien er erg hongerig uit (foto 6 en 7)
Gelukkig kan ik de warme vossenhandschoenen van de dochter lenen (zij werkt momenteel in Londen en heeft hiervan geen weet, tenzij zij de dachshund leest natuurlijk…)
De tuin ziet er sprookjesachtig mooi uit, maar vooral heel koud, dus geniet ik verder vanuit de warme woonkamer.

Tot zo ver de fun, nu lessen voorbereiden. Hopelijk werkt de sneeuw inspirerend.


Only yesterday I cursed the snow, yet today I am completely swept away by all the wonder it brings along.
It really brings life into another dimension.
To begin with fetching thenewspaper out of the mailbox has become quite a mission with 18cm of snow to get through (pic 2), then thetomcats want to get out for their morning stroll and asecond later they are again at the door, begging to get inside (picture 3 and 4) apparently, they cannot measure the weather circumstances form behind the window....ForLola, no problem, she ALWAYS stays inside, no urge to get out at all, look at her: obtrusively putting her sore leg in the air (pic 5). Blessher.
Next step: feeding the birds. There are so many of them today and they look very hungry (pic 6 and 7)
Fortunately I am wearing my daughter’s lovely woolen fox gloves (she is working in London at this very moment, so she won’t know I’ve loaned them.... unless she reads dachshund of course ...hmm?)
The magical garden looks nice, but very cold, so I’ll continu to enjoy this weather from the warm living room.


Enough fun. Work is waiting to be done: lessons need to be prepared.Hopefully the snow will inspire me.















 

 En de foto's verspringen hier allemaal van plaats







7 opmerkingen:

  1. F*ckerdef*ck!!!
    Nog steeds enorm onhandig met het plaatsen van foto's. Ondertussen heb ik gisteren van Claire geleerd te vergroten door erop te klikken, maar mij lukt dat tot nu toe alleen maar met de eerste foto's, niet meer met de laatste (die kan ik wel blauw aanklikken maar de balk om te vergroten verschijnt dan niet meer)
    Verder probeer ik ze te verschuiven, ik klik, en dan komen er witte cirkeltjes rondom de foto, en dan schuift het even, maar niet naar de plaats waar ik ze wil, en daarna doet het weer niets meer. Ik geef het op, zelf vind ik het niet maar alle hulp is welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En oh ja, waarom is Lola's foto zo extreem groot uitgevallen? (daaraan heb ik niets geschoven of geklikt)

    Misschien weet de blog dat ze extreem dik is? Haha.

    Neen, serieus, hellep please....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha,ha...nee als je naar bewerken in je blogbercht gaat en op de foto klikt zie je daaronder heel klein staan klein-groot-extra groot-orgineel formaat e.d en daar moet je dan even op klikken...waarschijnlijk heb je voor de laatste gekozen!Nu zit ze met haar hoofdje verstopt...kan natuurlijk ook zo zijn dat ze niet gezien wilde worden:-)....ik blijf ook lekker binnen bij de kachel...ben wat dat betreft een echte kou kleum!

      Verwijderen
  3. Ik snap ook niets van die foto's. Daarom zet ik er altijd maar 1 tegelijk en dan een stukje schrijven en dan weer een... Die vergroot ik dan wel, door dat balkje waar je het over hebt. Verder is de sneeuw prachtig om te zien! Ik lag vanmorgen de nieuwsberichten op de telefoon te lezen, terwijl ik nog in bed lag. Rare gewoonte, weet ik, maar je moet nu eenmaal een afwijking hebben... En daar las ik dus dat er zo veel files waren door de hevige sneeuw. Met vrees in mijn hart kijk ik naar buiten en wat denk je? Niks! Geen vlok! Gisteren een waasje, maar nu helemaal niets en op dit moment schijnt zelfs de zon! Dan vraag ik je! Wat een verschil. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lol die foto's dat weet wat :-)
    de poes met gebrekkig pootje lijkt het anders goed naar de zin te hebben :-)
    en ach ja .. 18 cm sneeuw is mooi maar ook vervelend (soms)
    hier ligt helemaal niets (omg. Rotterdam)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love those gloves! Is Lola's leg any better?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Not really getiing better. She barely walks these days.
      Just limping from her sleeping basket to her eating place and to her cat toilet. That's it.

      Poor cat.
      Since she had her last injection she's hungry all the time and she drinks a lot.
      She seems fattier every day.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...