zaterdag 23 maart 2013

Mini giveaway

1
 

2
 

3

4

5
 
 
  6
 

 
In “Marc groet ’s morgens de dingen, laat de dichter  Paul van Ostaijen, een kleine jongen aan het woord die ’s ochtends  “daaag” zegt tegen alle dingen die hij in zijn omgeving ziet.

Dit gedichtje (http://users.telenet.be/marc.peeters4/gedicht.htm) hoort bij mijn favorieten. En het gebeurt dat ik bij het opstaan “goeiedag” zeg tegen alles wat op mijn pad ligt.

Hierboven heb ik zes foto’s genomen bij dingen die vandaag na het opstaan op mijn weg lagen.

Kleine wedstrijd, wie het eerst bij elke foto de juiste kamer van huize dachshund zet, in chronologische volgorde (d.w.z. de volgorde van het pad dat ik net bewandelde) krijgt een cadeautje toegestuurd.

 
Spelregels:
- de naam van de kamer bij het juiste nummer van de foto
- de kamers in chronologische volgorde
- alleen de eerste die het juist heeft, wint
 
Goed om te weten: het gaat om vijf plaatsen in huis (eentje zit er twee keer in)

 


In "Marc greets the things in the morning”, the poet Paul  van Ostaijen,  describes a little boy  saying ‘good morning!’ to  all the things he sees around him.

This poem (http://users.telenet.be/marc.peeters4/gedicht.htm) belongs to my favorites. And sometimes I feel like that little boy while I am talking to the things around me.



These six photos show the things I saw  after getting out of bed this morning.


A  game for you followers, , put each picture in  the correct room  of our house AND in chronological order ( the order of the path I  walked after wakening).

rules:
- Put the name of the room  together with the  number of the picture
- Put the rooms in chronological order (which one did I see first this morning?)
- There is only one price this time and it goes to the first one to achieve this mission.

Good to know:  the pictures show  five places in the house (one room is pictured twice)


31 opmerkingen:

  1. Ow wat heb je dit leuk bedacht zeg, ikkuh doe graag mee!!
    Nr 4, nr 2, nr 6,nr 5 en 3 ♥
    Wat maak je het weer spannend lieverd whoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
    Ik ga gelijk ffkes weer linkie op mijn fb zetten.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hestertje,

    Klein detail: je hebt wel voor een volgorde gezorgd (regel 2 van het spel) maar je bent regel 1 vergeten: bij elk nummer de naam van de kamer schrijven.

    bv. nr 1= slaapkamer, nr 2= ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whoehaaaaaaaaaaaaaaa..ik zal het ook eens in ene keer goed doen..komt ie aan he
    nr 4 your bedroom, de slaapkamer
    nr 2 overloop halletje
    nr 6 op de trap naar beneden
    nr 5 de beneden hal
    nr 3 de woonkamer met party Animal ♥
    whoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Knuffkes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://homeiswherethedachshundis.blogspot.nl/2013/01/dachshund-henk_16.html?showComment=1364047963855#c5283037313874090385 hihihi

    en ik doe meeeeee

    no 4 slaapkamer
    no 5 schilderij op slaapkamer whihi
    no 6 op naar beneden ( trapgat)
    no 2 de hal beneden
    no 3 eerst de kat een knuf gegeven in de kamer
    no 1 de kamer

    ikke vind dit reuze spannend ga ff op fb linken ook

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu zit ik zelf geweldig mee te genieten.

    Ben zopas ook begonnen aan de giveway-prijs voor deze wedstrijd. Het wordt een gebreid beest. Ik heb ze alvast Molly gedoopt (dat allitereert goed met haar soortnaam...kijk, nu praat ik alweer in raadselen, de blog doet me dit doen)

    En ik kan alvast een tip geven aan Hester en Jenneke. Geen van jullie beider oplossingen is correct. Jullie mogen een tweede poging doen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ha ha owww spannend je knuf en dat we nogmaals mogen

      Verwijderen
  6. no 4 slaapkamer
    no 2 toilet/badkamer boven
    no 6 toilet/badkamer boven
    no 5 de hal
    no 3 woonkamer
    no 1 keuken
    ha ha het is nog moeilijk ook en echte uitdaging

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi leuk
    Goedemorgen nummer 6 slaapkamer
    Goedemorgen nummer 2 badkamer
    Goedemorgen nummer 3 serre
    Goedemorgen nummer 1 keuken
    Goedemorgen nummer 5 woonkamer
    Goedemorgen nummer 4 badkamer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. getipt door me twin..gniffel.
    Is ze nog een keer
    nr 4 slaapkamer
    nr 5 halletje boven
    nr 6 toilet
    nr 1 woonkamer
    nr 2 toilet
    nr 3 woonkamer met party animal ♥
    Het is echt moeilijk whaaaaaaaaaaaaaa
    Lieve groet en dank voor deze kans nog.
    Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga door. Nog niemand heeft het juist.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. voer me af ha ha ha ga is ff diep nadenken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga een gokje wagen...just for fun omdat ik vind dat je deze wel heel erg leuk hebt bedacht...maar aangezien ik al iets moois gewonnen heb bij je mag je mij overslaan mocht ik het goed hebben;-)(dan mag je zelf iemand kiezen van de voorgaande die het mis hadden en jij het gunt,ha,ha)

    5.De Slaapkamer
    4.Overloop/Gang
    2.Toilet
    1.Keuken
    3.Woonkamer
    6.Slaapkamer

    Je stond op uit je bed en vervolgens loop je door de gang naar het toilet,vervolgens ging je naar de keuken(voor een bakkie en een boterhammetje ?!?!?) om vervolgens in de woonkamer bij poezel hier even van te genieten en je daarna weer naar je slaapkamer te begeven om je verder gereed te maken voor de rest van de dag....langzaam en lekker opstarten heet dat geloof ik,ha,ha....MAAR ik heb het vast MIS!;-)


    grtzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Molly is ondertussen gebreid tot de 30ste naald van de 45. Zo dadelijk is ze klaar vooraleer er een winnaar is. Ik vind ze heel schattig worden. Echt de moeite waard om een efforteke te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha...je blijft lachen met jou!Heerlijk...zo leuk als jij er de spanning voor de mensen in weet te houden en hoe leuk je het brengt!Ik ga zo ook maar eens wat creatiefs doen denk ik:-)

      Verwijderen
  13. 2. slaapkamer
    1. woonkeuken
    3. woonkamer
    4. overloop
    5. hal beneden
    6. toilet

    :-)

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 2 slaapkamer
    4 slaapkamer
    6 toilet
    1 woonkamer
    5 woonkamer
    3 serre
    ☺☺☺☺☺☺☺

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jullie zijn goed op dreef, ik amuseer me met de foute antwoorden waarbij jullie mijn kamers ondersteboven draaien,ik kom nog op ideeën om hier dingen te changeren.

    Op dit ogenblik zit Jenneke van 15.42 er het dichst bij. Maar het is nog niet helemaal correct.

    Zo, en nu weer wat breien aan Molly. Ik zit nu al te fantaseren over de kleur van haar oortjes (en ook staartje). Ik geniet hier echt van.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Neeneen, Jenneke, je vorige gok was veel closer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 2 slaapkamer
    4 slaapkamer
    6 toilet
    5 hal
    1 woonkamer
    3 serre
    ♥♥♥♥♥♥♥
    ze durven niet meer tegen me te spelen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. kei leuk dit zeg...ik geniet en lach van een afstandje mee....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Naaaah vond mijn indeling en route toch werkelijk perfect :) Brigitte ik zeg: omgooien je huis hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. You guys obviously need some help! A hint can be found in the third picture of this blog entry...:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/02/winterpatchwork-versus-lentepatchwork_2.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. P.S. I sincerely hope that Molly is not a mole because that would be just too cliché.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heh!

      Good going, thank you for exploring my blog so closely. I actually thought that the one with the bedroom was going to be easy peasy.

      And what's wrong with being a mole? Now I've come to think about it: Molly should have been one.

      Maybe, next time....

      Verwijderen
  22. 't Is welletjes geweest. TE lange spanning is ongezond.
    Ik vind dat Jenneke deze giveaway met glans wint omdat ze zo haar best heeft gedaan en omdat haar antwoord het dicht bij de waarheid zit.

    Dus Jenneke, voor jou,is op komst, Molly, een pluizig beest. Voorlopig nog in wording. Morgen rond ik haar af.

    En de juiste foto-volgorde maak ik straks in een adaptatie van "Marc groet 's morgens de dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik denk ik ga s ffkes nog kijken..whaaaaaaaaaaaa...benieuwd naar DE ECHTE uitslag..
    sissie van harte gefeliesssssssssss..jee wat een spanning dit zeg..helemaal te gek.!!
    Ik kom weer terug om te lezen, maar denk dat dat morgen word.
    Fijne avond he
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oooooooooooooooooooooooooooooooooo ik kom zo in de knuffie's die eigen gemaakt zijn...♥♥♥♥ vind dat zo bijzonder yeaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh thnxxxxxxxxxxxxxxx lieverd

    ik ben nou ook benieuwd naar DE goede volgorde

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Jenneke Gefeliciteerd meid!Alweer een knuffel...:-)Brigitte bedankt voor deze leuke animatie!ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...