vrijdag 22 maart 2013

Nederlands versus Belgisch bloggedrag




Dit is best wel vreemd.

Bij het verzamelen van  alle adressen van de giveawaywinnaars, blijken ze alle vijf uit Nederland te komen.
Van Hester en Angeline wist ik het vooraf wel zeker. Jullie vrolijk gebabbel verraadt meteen jullie afkomst. JoJo was  een twijfelgeval, en Marmarel klinkt voor mij 100% Vlaams.  Linda wiens blog enorm Engels aandoet (de taal, de onderwerpen, de foto’s) heb ik totaal verkeerd in de UK geplaatst.  

Belgen,waar zitten jullie?

De statistische gegeven van Blogger leren me nochtans dat ik elke dag 60% Belgische pageviews, tegenover 40% Nederlandse krijg. Dat komt niet overeen met de adressen op de omslagen.
Een kleine steekproef  onder mijn volgers  doet me vermoeden dat er procentueel meer Nederlanders tussenzitten.
Conclusie: Belgen kijken meer maar volgen minder snel, Nederlanders kijken minder maar volgen sneller.

Of moet ik dit op een andere manier interpreteren?

 

Real weird!

I collected all the home addresses of the giveaway winners and was surprised to find out they’re all from the Netherlands

Hey, you Belgians, where are you?

And the most important question: what does this tell us about Belgians and Dutch bloggers?

26 opmerkingen:

  1. Ja dat is wel gek.... Ik kijk en lees veel en ik volg ook veel :):) hmm. Groetjes Janny en ik woon in Nederland, Friesland om precies te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :))) Enjoyed this post!
    Next time I' ll try my chance to be the winner of your giveaway :)))

    Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig om te lezen. Zeker ook om te lezen dat ik een twijfelgeval ben. Ik woon in Brabant misschien dat de twijfel verklaart. Zou zomaar kunnen. En we hebben een bedrijf wat net niet in Belgié staat maar wel dicht er tegen aan. Wie weet dat dat er ook mee te maken heeft. Ik zit vol spanning bij de brievenbus volgende week want dan zal ze wel een keer binnen komen vliegen denk ik. Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. of de nederlanders kijken misschien wel minder MAAR als ze kijken reageren ze ook????
    wat een gezellige pakjes heb je liggen meis ♥ ( ik heb er niet van kunnen slapen.................snif)......

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé! Nu voel ik me schuldig.

      Verwijderen
    2. hihi dat vooral niet doen...zie het als een HEEL groot compliment, jij hebt 2 prachtige creatie's gemaakt waar we allen werkelijk dol van zijn...vond het toen al moeilijk een kleur keuze te maken ha ha ha

      Verwijderen
  5. nou wil ik niet al mijn belgische dinnen op het dak krijgen he ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooooh Jenneke ik heb ook niet geslapen......had zooooo op Rose gehoopt.
    Je leest het al wij hollandse kaaskoppen zijn gewoon een gezellig reagerend volkje haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu voel ik me dubbel schuldig. Al twee mensen die niet hebben geslapen...

      Maar dat jullie gezellig zijn, daaraan valt niet te twijfelen. Ik geniet werkelijk van al jullie Hollandse reacties. Daarom alleen zou ik het bloggen al doen.

      Verwijderen
  7. Ik kwam .... ik zag .... en ik reageerde .... enne ik ben een Hollander hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ikkuh lees graag, en reageer graag...en vind het zelf verschrikkelijk als ik de tijd niet heb om een reactie te plaatsen..dat geeft me al een onbehagelijk gevoel, ben ik hier geweest en niet bij een ander..voel ik me rot..mmmmm lastig.
    Ikkuh zie me naam.......gniff...Ik heb over Rose en Forrest gedroomd..gewoon gedroomd he ♥
    Dit is een groot compliment na jou toe, mensen die niet slapen, er over dromen..we zijn allemaal in luv!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ps...Mijn zoon gaat vanaaf naar Belgenland(zeg ik altijd) zijn vader woont in Maaseik..Belgique dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En ik ben een mengelmoes, Belgisch/Duitse voorouders,geboren en getogen in Amsterdam en nu inwoner van het mooie Brabant...
    P.s....Brigitte, je paaspakketje ligt er nog steeds...dan hier maar ff mailadres....toedeloez@live.nl
    Toedels,fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels net jouw adres op de flop gezet,ik vlieg zometeen uit om het te posten....

      Verwijderen
    2. Razendbenieuwd. Dat wordt een leuke paasweek. Alvast bedankt.

      Verwijderen
  11. He, ik ben een Belgje :-D Nu had ik wel niet mee gedaan aan je give-away (wat ik heel jammer vond, dacht dat ik gereageerd had, maar blijkbaar niet.. ) wat ik natuurlijk heel jammer vind. Maar .. Ik slaap er niet slechter door hoor ;-)

    Nu ik volg een hele hoop blogs, en geniet er steeds were van ze te lezen. Jammer genoeg heb ik de tijd niet om op elke post te reageren. beetje jammer, want ik krijg ook ooooh zooooo graag die lieve en mooie reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat je conclusie wel klopt. Ik heb ook meer volgers en reacties uit Nederland.
    Ik kom ook uit Nederland maar woon sinds 2 jaar ongeveer in België.

    Liefs Michaëla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben nen echten belg!!!!! En nam deel!!


    grtjs, katrien ladyladette.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. How about a French living in England follower??? :D Have a lovely weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haha naar mijn weten ben ik ook nog steeds een Belgje ^^ Ik probeer ook op veel dingen te reageren hoor, maar heb meestal weinig tijd ...
    Mssn Hebben nederlanders gewoon meer tijd? of kunnen ze beter plannen dan wij belgen?
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha! Die mogelijkheid is nog niet bij me opgekomen.
      Nederlanders hebben jullie meer tijd?

      (ik denk wel dat het in de aard van Belgische vrouwen ligt om met veel dingen tegelijk naarstig bezig te zijn en dan is er vlug te weinig tijd natuurlijk)

      Verwijderen
    2. Volgens mij blijven Nederlandse vrouwen meer halftijds of fulltime thuis, waar wij makkelijker fulltime werken.

      Verwijderen
  16. Hoi Brigitte,

    Grappig te lezen dat je mij in de UK geplaatst hebt, misschien vanwege mijn achternaam? Je zat ergens misschien toch wel in de buurt. Mijn man heeft namelijk een Engelse vader, maar is zelf in Zuid Afrika geboren en ik ben een rasechte tukker met een Nederlandse vader en een Duitse moeder.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh wat zien ze er feestelijk uit die enveloppen!" I'm sure I have a happy day"zal ik naast het dash hondje schrijven als die op de deurmat valt!;-)Die Belgische zwoekan van je komt in een mooi Nederlands kooitje te wonen waarvan het deurtje al voor hem openstaat,maar zover hoeft Forrest niet te vliegen van zijn thuis uit en hij heeft ook nog eens geen stoplichten,eventuele files e.d dus dat valt dan weer mee want ook ik woon in Brabant behoorlijk dicht tegen dat gezellige Belgie aan,wij zijn in een 35 minuutjes aan de grens ter hoogte van Neerpelt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn ervaring is dat er veel meer Nederlanders in blogland rondhuppelen. Ik vind zelf ook meer Nederlandse dan Belgische handwerkblogs. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...