maandag 18 maart 2013

Duck pâté : a real cat treat


Bovenstaande foto is het resultaat van de actie hieronder beschreven:een zeer voldane kat. Hoe is dat zo gekomen?

Omdat Lola met haar pijnlijke achterpoten, en ik met mijn even pijnlijke hernia, op eenzelfde sukkelgangetje door dit huis strompelen, voel ik een grote verwantschap met haar.
Vermits ze nog maar weinig pleziertjes in haar kattenleven heeft, maar nog wel erg geniet van haar eten, zorg  ik  voor zoveel mogelijk lekkers. En omdat ze geen katteneten lust (van kleins af aan categoriek geweigerd), is daarvoor heel veel creativiteit nodig.

Since both Lola (aching back legs) and I (aching hernia)stumble around in precisely the same manner, I feel somewhat a kindred soul.
And because she hasn’t got much pleasure left in her catty-way-of-living, besides eating well, I try to give her as many treats as possible.

 Gelukkig vond ik dit blik in de voorraadkast. We hebben het ooit cadeau gekregen in een grote korf met allemaal lekkers erin, maar deze eendepaté, krijg ik aan niemand in dit huis verkocht. Dan maar Lola geprobeerd. En ja, hoor, het werkt.

Look what I found in thepantry. This duck pâté was part of a big present basket, but no one in this house likes it.. So I tried Lola...with succes.





  Na lekker eten, heeft Lola de volgende reactie: wat er nog in haar bek zit, likt ze op haar voorpoot en dat smeert ze dan over haar eigen hoofd. Heel aandoenlijk. Zou dat een middeltje zijn om de katers aan te trekken? Of misschien wil ze gewoon zo lang mogelijk nagenieten. Zijn er nog andere katten die hun kopje vol smeren na lekker eten? Onze twee katers alvast niet.
Mijn simpele fototoestel is niet in staat om bewegende foto’s te maken, vandaar de wazigheid van deze actiefoto’s, waarvoor excuus.

After good food, Lola has the following habit: she leaves some foot  in her mouth,  and  licks  it onto her leg and finally rubs it  over her own head. Very touching. Perhaps this is her way to attract the male cats of the neigbourhood? Does someone recognize this behaviour? Our 2 other cats don't do anything of the kind.
My simple camera is not able to show moving pictures, hence the blurriness of these action photos, with excuses from the photographer.

6 opmerkingen:

  1. Geweldige foto's en wat een verwennerij. Lola heeft er vast van genoten. Zo kan ik mijn katten het liefst verwennen met wat tonijn.
    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die bovenste foto is leuk!
    met dat puntje van dat roze tongetje :-)

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww wat enorm lief om te zien zeg...een heel tevreden lieveke hier♥

    enne doe jij ook rustig aan

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owwww jeeeee .... dat wordt vaker Duck pâté hihihihihi (en het rijmt ook nog)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk....hij lijkt sprekend op onze Vlekkie! Ik ga je volgen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een 'Diva'in huis die zich dus ook dusdanig gedraagt....ze is dol op zuivel,als ik aan een laite macchiatto zit(het enige wat ik lust aan koffie en het liefst koud)dan zit madam gelijk op schoot,of bij een toetje....een echte zuivel liefhebster,alleen zolang het maar niet in haar kraag komt,ja een poes met allures,nu snap ik waarom ze haar Diva hebben genoemd;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...