vrijdag 8 maart 2013

Lente staat voor kleur





Vanochtend gewekt door wondermooi vogelengefluit. Volgens mij was het meer “allegro” dan anders, het zou best wel eens kunnen begin paartijd zijn, of is dat nog te vroeg?

“Overdaad schaadt”, zo luidt het spreekwoord maar diegene die dat heeft bedacht, heeft nooit bloemen in huis gehad, want daarvan kan je er nooit teveel hebben. Voor mij is het pas echt lente met heel veel groen in huis. Ook de tuinkruiden horen daarbij.

En een ander spreekwoord, “alles uit de kast halen”, gebeurt mij elke lente opnieuw, want dan krijg ik de onbedwingbare neiging zoveel mogelijk kleurige zaken op tafel te zetten.



En Lola’s poot is nog steeds pijnlijk, we zijn zonet bij de dierendokter een cortisonenshot gaan halen omdat ze haar pillen weigert te nemen. De dokter heeft behoorlijk in haar poot geknepen, daarom heeft ze hem ver weggelegd.




This morning I was woken by wonderful birdsongs. they seemed more "allegro" than usual, is it mating season already?

"Less is More", says the proverb, but one whoever invented it, , had never flowers in the house, because you can never have too many of them. For me it's really spring with lots of greenery in the house. Herbs are also included of course.

And another proverb, "alles uit de kast halen", happens in this house every sping, because then I get the urge to put as many colorful things as possible on the kitchen table..

And Lola still has a sore leg, she had her shot at the doctor's today...

7 opmerkingen:

  1. Ahhhhh die arme Lola!Wat zielig....eet en drinkt ze verder wel goed?Altijd zo sneu als die beestjes wat hebben:-(Geef haar maar een dikke knuffel van me!

    Ja die lente heerlijk,hij was al aardig op weg totdat ze nu ineens weer temperaturen onder de nul voorspellen en zondag zelfs weer sneeuw!

    heerlijk al die verse kruiden voor te koken....ik vul altijd in het voorjaar mijn grote zinken teil buiten weer met tijm,rozemarijn,bieslook,basilicum en bladpeterselie en in 2 grote potten staat Marrokaanse munt waar ik de gehele zomer lang lekker van af knip voor verse munt thee of de blaadjes in een salade of gerecht gebruik...mmmm looking forward!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Auw arme Lola.....En lente jaaa kleur vanmiddag mooie ranonkels gekocht na 2 keer een week tulpen X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. arme lola, auw.
    en jouw huis ziet er super sfeervol en gezellig uit !!vriendelijk en uitnodigend !
    fijn weekeinde,

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik genoot ook zo van de vogeltjes met hun gezang.Arme lola! Kusje op haar poot. Dat het snel mag genezen! Geniet van je weekend! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. owww arme Lola zeg♥ KNap maar gauw op.
    Je huis is super gezelig!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt gezellig, met al die bloemetjes! Dat zeteltje is trouwens heel mooi!

    Arme Lola, hopelijk gaat het toch snel weer beter... Dierenleed, ik weet weer even wat het betekent :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohoh die kopjes zijn fantastisch ,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...