dinsdag 13 januari 2015

Wonderful day: clouds, sun and giveaway present

Gevloekt vandaag!
 
Een hele serie selfies gemaakt voor de Nutella-wedstrijd
om een Nutella dikke poef te winnen, gepersonaliseerd en al,
en net toen ik de foto wou uploaden was de wedstrijd afgesloten.
 
Dus post ik de foto hier maar;
Kwestie van er nog een beetje plezier aan te beleven.
 
 
I was very disappointed today
when  I realized the contest to win a Nutella pouffe
had just been closed,
AFTER I had een making a lot of Nutella-selfies.
Damn!
 

Gelukkig werd mijn teleurstelling
ruimschoots gecompenseerd door de
heerlijke zonsopgang vanochtend.
 
 
To compensate for my disappointment,
we had a gorgeous Sunrise today.
The clouds were extremely pretty

Kapellekesboom is al zijn blaadjes kwijt.
Hij ziet er zoals een "Beatle " uit, he,
met al dat haar in de wind.

Yes, Monique, now I can see what you mean by "hairy tree".
 
De zon schijnt momenteel heel erg mooi binnen,
deze week geen les,
alleen maar verbeteren:
heel veel examens!
(en dan ook nog een heel nieuw vak tegen het nieuwe semester voorbereiden)
 
Met al die boeken die nog liggen te wachten op me,
is het bijzonder moeilijk om aan de slag te gaan voor school.
 
 

 
Got a give away present from Monique from Australia
who has a lovely blog,
you can check it out here.
 
It is called "Moniques mess"
so that is probably the reason why I had a peek to start with,
kindred souls , I suppose...
 
The present is a book"Making quilts " (by Kathy Doughty)
Thank you a thousand times, Monnique,
so many pretty quilts in it.
I also found the one you made
(Soul searching)
 
I love all of the quilts in it,
especially because their patterns are big, wild and unusual
but I think the Turkish Crush  will be my next project!







Giveway gewonnen bij Australische  Monique
Hierboven in de Engelse tekst zit de link naar haar prachtige blog.

Dat maakt dat ik niet alleen zin heb om boeken te lezen,
maar ook om aan een nieuwe quilt te beginnen.
De "Turkish Crush" van hierboven, bevalt me enorm.
Voorlopig geen tijd,
Hugo leest het boek voor mij.
Zullen we zeggen dat de quilt waarop zijn poot valt,
mijn eerste nieuw project wordt?


 
 Niet te geloven hoe warm de zon vandaag in de wei zit,
ik sta ook nog op de foto hieronder.
Waar?
 

 

 
 
 
 

 

 

 

38 opmerkingen:

  1. plezante blog... heb genoten van het te lezen en van de mooie foto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heerlijke blogbericht is duidelijk een geval van procrastinatie !
    De examens mevrouw Peetermans, de examens ! (zie in uw rijke verbeelding dat ik dat sta te zeggen met een vermanend rechterwijsvingertje, opgetrokken wenkbrauwen en een ogenrol)
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt niet beter samen te vatten.
      Inderdaad een duidelijk geval van procrastinatie!

      Ondertussen is het al half één en NOG niets gedaan behalve mails beantwoord en stages geregeld!
      OOOOh die vinger van mevrouw K.,
      haar ogenROL,
      ik zie hem tot hier.

      ik moet echt toch eens in gang schieten
      (en nu begin ik nog honger te krijgen ookà

      Verwijderen
    2. Gelukkig is het hier ondertussen gaan regenen en waaien,
      dan werpt de zon geen mooie stralen meer binnen,
      en krijg ik niet de drang om foto's te maken :)

      Verwijderen
  3. Helaas...pindakaas...
    Maar genoten van je prachtige foto's.
    Kan me voorstellen dat het af en toe verleidelijk is om voor het leuke te gaan i.p.v. voor het werk van je baan. Je hebt een rijk creatievermogen.
    Veel succes met alles!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt zon! (jaloers...) Hier alleen maar regen. Maar goed geeft niets. Ik denk dat je nutellafoto goed gescoord had in de wedstrijd. Wie weet komt er nog een een wedstrijd. Succes met je werk, enne de postzegels zijn onderweg! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Glad you have been to revisit the hairy tree, it truly has interesting form. The light is gorgeous at the moment and looks wonderful across the field and in your sunny living room. Your tulip vase is radiant with the light shining through it.. looks like radium glassware.
    Love the nutella feast picture...when you sent me the nutella tags I looked around for the competition you mentioned but did not see it here. You remind me that I have to buy some nutella for my labels...but that would mean also eating it.
    Glad you like the book and will let you know about traffic in the next few days. I will have to go look at the turkish quilt you like, I have forgotten what it looks like and will study its structure.
    Tomorrow off berry picking , with a friend this time. Maybe not too many berries because has been cool weather but will be fun all the same
    Cheers and happiness, Moniquexx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op zo'n dagen mis ik mijn geboortestreek... hier somber, heel somber en heel nat... kletsnat thuis gekomen van school op de fiets... :-( Krijg het maar niet warm! Het zonnetje bij jou in de huiskamer helpt wel een beetje...
    Prachtig die Quilt... huppekee begin er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de zon was hier tegen de middag ook weg, hoor!

      Al warm ondertussen?

      Verwijderen
  7. O wat jammer dat de wedstrijd net afgelopen was... Al die moeite voor... in ieder geval een mooie foto! Mooie zonsopkomst foto's, hier was het vanochtend meteen harde wind en regen toen ik wakker werd. Mooie quilt ook, zo kleurrijk! Dus: aan de slag, gaat prachtig staan in je vrolijke woonkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor de foto's met het gouden licht!
    Hard nodig; (ook) hier veel regen en wind. Grijs grijs grijs... Net vreselijk nat geworden, dus zit nu even met een warme choco op de bank mmmmm....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zie, een week amper op de PC geweest en zoveel posts van u gemist! (heb ze ondertussen wel gelezen :-)
    Wat zijt ge toch een actieve madam. Daarmee dat ik er ook zeker van ben dat het verbeteren en voorbereiden van...wel degelijk in orde komt. Ongelooflijk mooie luchten! Van quilten blijf ik bewust af, want als die microbe mij ook nog eens bijt dan geraakt er werkelijk niks meer af bij mij. Dus kan jij dat in mijn plaats doen en heb ik er het kijkplezier van :-)
    Twee vraagjes, hoeveel sofa's heb jij eigenlijk, ik heb dikwijls het gevoel dat er weer andere staan en 2. Ik ben helemaal weg, megaweg zelfs van die blauwe poef, daar zou ik ahum, een moord voor doen. Zelfgemaakt of gekocht? laat het me snel weten eh!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Antwoord 1:
      in de living staan twee grotere sofa's en drie eenpersoonszetels. waarschijnlijk is het wat verwarrend omdat ik er continu andere stoffen in leg (als kattenbescherming)

      Antwoord 2: blauwe poef komt van de Hema, vorige winter in de solden gekocht, heel goedkoop.

      Ondertussen eindelijk met examenverbeteren gestart, maar kijk me hier weer zitten bloggen tussen twee studenten in. Shame on me!

      Verwijderen
  10. Reacties
    1. Vraag om 14.15u., antwoord om 14.40u.
      Is dat snel genoeg?

      Verwijderen
    2. hoe zeggen ze dat?
      ge schiet sneller dan uw schaduw??? of is dat misschien iets vettigs?

      psst, ik zit op het werk, nog erger...

      Verwijderen
    3. als het nog niets vettigs is,
      dan maken we dat bij deze ervan!

      werk nog goed op je werk!

      Verwijderen
  11. Did you enjoy , at least, some Nutella on a big slice of bread????? ;oD
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het werkvolk bij de bloemen had hoogtevrees, het was nogal wiebelig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer van die prijs Brigitte,maar de selfie is echt geweldig.
    En de foto van de zonsopgang is een juweeltje.
    Enne...wat heb je het toch druk.
    Op tijd je rustmomenten pakken,dan komt de quilt er wel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh die mooie luchten ,en wat een lekker huis heb je toch ,prachtig dat quilt lijkt me ,jammer van die foto .
    En als antwoord op je vraag bij mij ,ja die kleintje vinden voorlezen heerlijk en zijn knuffelkinders

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's! Wij hebben hier al lang geen zon meer gezien. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He Brigitte van die foto's wordt een mens stil! Wat een schatje, die Hugo. Je woonkamer straalt warmte en rust uit, uitnodigend om een goed boek te lezen. Ik ben net aan een roman begonnen van Liz Fenwick, Sterren boven Cornwall. gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Limburg is toch bij uitstek de mooi-weer-provincie hé :-) ! Iedereen klaagt van regen, maar in Hasselt scheen de zon !
    De Nutella-selfie vond ik heel interessant. Om de één of andere reden straalt de foto iets bedreigends uit. "Ik heb een pot Nutella, en gij lekker niet. En durf niet aan de mijne te komen !" Ook wel een heel begrijpelijke pose voor elke Nutellaholic. Jammer dat ge te laat waart voor de wedstrijd ! Ik wist zelfs niet dat er een wedstrijd was....
    En, hoever staat ge intussen met het verbeterwerk ? Of zijt ge intussen nog begonnen aan a) cakes bakken, b) de quilt uit het boek, c) het breiwerkske van de vorige posts ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben dan ook heel bedreigend!
      Zeker tegenover mensen die zeggen dat ik mijn vulpen fout vasthoud!

      Verwijderen
  18. Nog vergeten : schoon klei-dachshundjes in uwe nieuwe header !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, eh? Die heeft de dochter voor me gemaakt.
      Ik heb ook nog onze drie katten in klei van haar gekregen; Zal er eens een foto van nemen!

      Nog altijd nie reën nie met jy mannie?

      Verwijderen
  19. je zou vast gewonnen hebben, met die selfie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat jammer van de Nutella actie. Maar hier bij ons heb je gewonnen hoor!!! Ik heb een Lien-pot (maar die is al lang en breed leeg, haha) Mooie foto's van je kamer met dat zachte licht! Inspirerende nakijk-plek als je het mij vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhhh nee wat balen dat de actie voorbij is, voor mij had je gewonnen met deze superleuke foto met de geweldige "rood" knop :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Brigitte,
    Zul je net zien, is zo'n wedstrijd net gesloten... maar wel een leuke foto! Had vast gewonnen als je maar op tijd geweest was... haha... Hoe mooi schijnt de zon bij jullie naar binnen, prachtig hoor. Hier hebben we dat niet, alleen 's morgens vroeg even, maar meestal zitten de wolken in de weg. Het is door die zon wel heel warm en gezellig bij je in huis... Wat een prachtig boek heb je ontvangen, en ja, ik stem ook voor die super mooi quilt die Hugo voor je aanwijst...
    Buiten is het ook al zo mooi bij je, hier is het nog steeds grijs en nat... bah...
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe?
    Is het zonder de zon niet warm en gezellig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja natuurlijk, ook zonder die zon is het warm en gezellig bij je...
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  24. Amaaai, keischone luchten op je foto's!! Volgens mij had je die wedstrijd op één been gewonnen! Benieuwd wat Hugo gaat kiezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je toch een heerlijk huis ik word elke keer een beetje jaloers van die mooie plaatjes en jammer dat je te laat was voor de wedstrijd want de foto is toppie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...