vrijdag 9 januari 2015

Jules, Lola en Nutty Bird


Jules kreeg ik bij mijn geboorte.
Hij is bijgevolg net zo oud als ik.
Oud dus.
 
 
I got Jules the day I was born.
Thus Jules and I are exactely the same age.
Very old, obviously.
 
 voor zover ik me kan herinneren,
heeft Jules zijn (en mijn) leven lang bij mij geslapen,
hij ging mee op kot wanneer ik student was,
en toen we trouwden,
belandde hij in het echtelijke bed.
 
 
Jules has been sleeping in my bed as long as I can remember.
He came along when I went to study and stayed in rented rooms
and he also joined me and my husband in our marital bed.
 
I like colours in the bedroom.



Zoals jullie wel weten,
ben ik flink aan het breien gegaan,
de meesten onder jullie denken dat het polswarmers
of sokken zullen worden.
Blijf je erbij als je de volgende foto's ziet? 
 
As you all know,
I have been knitting.
Some of you guessed it would become handwarmers.
But think again!




 
Ja, de kerstboom staat nog steeds.
Hebben jullie zijn hoedje eigenlijk al gezien?
 
(ik heb met Boom afgesproken  dat hij pas buiten moet wanneer zijn naalden vallen
en gek genoeg doen ze dat nog steeds niet,
hij houdt dapper vol)



Omdat ik het zonde vind alle mooie zegels van de kerstkaarten weg te gooien,
plak ik ze op een doos, helaas komen er haast geen kaarten meer en mijn doos is
bijlange nog niet vol.
Heeft er nog iemand postzegels over die hij kan missen?
Mijn doos zou heel blij ermee zijn.

Nutty bird maakte ik vorig weekend,
de meesjes vinden hem bijzonder lekker:



35 opmerkingen:

  1. Prachtig die oude beer. Ik heb ook nog zo'n oude knuffel, maar dan is het een pop.
    En je hebt een zeer kleurrijke slaapkamer. In de woonkamer vind ik dat mooi, maar in de slaapkamer houd ik het liefst een beetje rustig.
    Ben benieuwd hoelang de kerstboom het volhoudt, als hij een kluit heeft en je geeft hem water zal hij ongetwijfeld nog blijven hechten aan het leven.
    De onderste twee foto's vind ik echt prachtig!
    Een mooi weekend gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heb je toch een heerlijke gezellige slaapkamer, maar bij ons juist bijna geen kleur, en heel weinig spullen. Alleen een mooi oud tafeltje met een stapel antiek linnen (wit) erop, een boekenkast (wit) en een stel oude manden (naturel). O ja, een heel klein beetje kleur in de foto boven het bed. Eentje van (witte) bloesem met een zweempje roze... Foto is gemaakt door dochter (is fotografe) en gedrukt op canvas... Ik hou toch meer van rust om me heen en gelukkig kan ik dan heel erg genieten van jouw foto's.... verrukkelijk....!
    Ik wens je een heerlijke avond en een prachtig weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    p.s. geen postzegels meer, want geen enveloppen bewaard waar de kerstkaarten in zaten... sorry, anders zou je ze zo krijgen van me...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is het net andersom:
      ik hou van soberheid en rust bij andere mensen,
      en voor mezelf moet het kleur zijn

      Verwijderen
  3. OOOh, de Jules, schitterende beer !
    Hij heeft wel een harder leven gehad dan jij zo te zien, want jij bent véél beter geconserveerd ;-)
    Zou Lola echt een truitje aandoen? Volgens mij ben je ons op een dwaalspoor aan het zetten...
    De gruttekes zijn in hun postzegelverzameling dubbelkes aan het zoeken, die komen naar je toe !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fijn dat de gruttekes meteen voor mij op zoek zijn gegaan

      Verwijderen
  4. Een truitje voor Jules!? Ik heb geen Jules maar een Kathleentje, van bij geboorte mijn steun en toeverlaat, 20x opgelapt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nutty bird is precies al te menens tussen genomen door zijn verre neefjes en nichtjes.. In een paar dagen schiet er niks meer van hem over !!

    En zeg, hoezo, tóch geen polswarmers wat ge aan 't breien zijt ?!? Jama zeg, dan hebt ge ons op IG wel op het verkeerde been gezet met de hashtags bij de foto zunne !!
    En voor zover ik u ken, zijt ge nog altijd geen "mad cat lady", dus een poezentruike, dat geloof ik niet, ge wilt ons misleiden met de foto van de try-out van Lola !
    Ik dacht eerst nog aan een gsm-pocheke, maar daar is het breisel te groot voor. Tenzij ge een nieuwe iphone 6plus hebt gekocht ?
    Een truike voor Jules ? Die kan het misschien wel gebruiken... Den arme jongen ziet er maar wat kouwelijk uit, met zijn versleten pluchke (zalig, by the way, niks zo schoon als een oude teddybeer !).


    Enne, groot gelijk dat ge Boom zo goed verzorgd ;-). Zolang hij nog zijn naalden houdt, moet ge de kerstversiering nog niet afbreken. Vind ik toch. Kerstversiering moogt ge laten staan zolang als a) de boom naalden heeft, of b) het kouder is dan 15gr. Driekoningen ? Straal negeren. Dat zijn flauw mannekes, die drie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooit bleef de kerstversiering thuis hangen tot Pasen. Toen vond ik het welletjes en verving ik de kerstballen door eieren, die op hun beurt weer bleven hangen tot kerstmis.;-)

      Verwijderen
  6. Ja, die Jules is echt wel oud! ;-) En sleurde je die in de studentenweekends dan weer in je valies mee naar huis? Vandaar dat ie zo gefromfraaid is ... van al dat heen en weer gereis... en mocht ie ook mee naar Londen enkele weken geleden? Of moest ie toen op Berenhotel?
    Allé jong helemaal te zot! Een frakske voor Lola! Tja met die komende stormdagen... brei maar rappekes voort dan!
    Hier is de kerstboom buiten... gestraft... liet in één keer al zijn naalden vallen... en nu staat ie buiten in het stormweer... eigen schuld! Postzegels heb ik niet vrees ik... de omslagen zijn al weg met de papierophaal...:-( Stom!
    Geniet van een fijn weekend met zicht op de vogelgasten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verfromfraaid! oei... trek je daar ook een punt voor af juf?

      Verwijderen
    2. Het ge/verfromfraaide had ik niet eens gezien, je had beter niets gezegd.

      Jules ging natuurlijk niet mee op-en-af naar Leuven, die bewaakte gewoon het hele jaar door mijn kot.

      Prettig weekend,

      B.

      Verwijderen
  7. Jules is dus een krasse beer.
    En je kerstboom is ook al zo'n volhouder.
    Ben benieuwd hoelang nog.

    Fijn weekend toegewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie in mijn omgeving vertoeft,
      MOET wel een krasse volhouder zijn!

      Verwijderen
  8. Die Jules boft maar dat hij altijd in zo'n kleurrijk bed mag slapen.
    Heb zelf ook zo'n band met mijn eerste beer, vanaf geboorte mee gesleept 'van wieg naar echtelijk bed'.
    Lees hier en daar de eerste blogsters die kampen met een winterdip, kan ze aanraden jouw blog te lezen...Kleurtherapie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig, die nutty bird :)
    Beetje jaloers op de Jules-situatie, ik heb zo'n totaal gerafeld roze dekentje, maar sinds een klein half jaar heeft Lukas het ingepalmd. Al vind ik het wel leuk dat hij er nu zoveel troost uit haalt, ik mis het nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie oude beer! Heerlijk dat hij nog steeds bij je is. Zelf heb ik nog een oude lappenpop die nog altijd in de slaapkamer staat (zit). Je kat schijnt ook zichtbaar te genieten van het gebreide dekentje ... zo lief :).
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja hoor ik heb wel postzegels voor je, ik bewaar alle zegels en krijg er zelfs regelmatig toegestuurd van Essebes. Ik ben er ook regelmatig creatief mee, maar dat is inmiddels alweer wat langer geleden ;). Maarreh ik heb je adres niet...mail je me even op 365 dagen creatief at gmail punt com...alles aan elkaar en die at en die punt snap je wel ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja je zult de meeste wel zelf moeten afweken, maar dat heb je neem ik aan voor deze ook moeten doen ;).

      Verwijderen
  12. Oh your bedroom is so rich in a colour and pattern...I love it! Love the artwork on the walls. Nutty bird made me chuckle. X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Jules ziet er aandoenlijk uit. Ik heb zelf ook 'zoiets'. Hij heet gewoon 'beer'. Ben je misschien voor Jules aan het breien? Je foto's zijn prachtig, geweldig al die kleuren. En over je vogeltjes...zo grappig.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik weet het niet, wat het breisel zal worden, we zullen moeten afwachten. :-)
    Je kleurrijke inkijkjes in je interieur brengen de zon in mijn living op een regenachtige, winderige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook hier nog wel een paar postzegels. Wil je me je adres sturen? pippas-hus@hotmail.com
    Wat een heerlijke kleurige slaapkamer! Ik hou ervan! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aan de reacties hierboven te zien,
    geraakt mijn postzegeldoos vol geplakt.

    Alvast heel erg bedankt allemaal
    (ik kijk erg nieuwsgierig ernaar uit want volgens mij vertelt elke zegel eigenlijk een heel verhaal op zich,
    ik geniet elke keer weer ervan)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan gaat ge u kunnen verkneukelen met die van ons (oude, heel oude, recente maar vooral ook van verre oorden) !

      Verwijderen
    2. Nu vergeet ik nog te vragen hoe je die bovenaanzicht foto van het bed gemaakt hebt; lusterslingertechniek?????

      Verwijderen
    3. Lusterslingertechniek ? Aha - ge bedoelt de "me Tarzan, you Jane"-techniek ? ;-)))

      Verwijderen
    4. Gewoon even mijn hefschroef aangezet

      Verwijderen
  17. Toch geen poezenjasje zeker ? Ik ben benieuwd.
    Fleurige slaapkamer, ik hou ervan.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een kleurrijke slaapkamer, als die geen zoete dromen bezorgt..... :) volgens mij ben je een trui aan het breien? En ik hou van mensen die een kerstboom lekker lang laten staan!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijk kleurrijk persoon ben je toch! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  20. cosy ne gezellig én bossig! Zelfs de vogels worden verwens, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tof dat jij je Jules nog altijd hebt ! De mijne heeft het niet overleefd, ochot. Die van de echtgenoot wel, daar zijn we ooit jaaaaaren geleden nog mee naar de berendokter geweest want er was een hoek, ik bedoel oor en poot af. Na een jaar in de berenkliniek in Nederland mochten we hem weer afhalen !
    Hallo kroket, een drone gebruikt in de slaapkamer om te fotograferen ?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...