vrijdag 23 januari 2015

To die by your side is such a heavenly way to die

 
 
 
 


 
Kennen jullie "Kooitje" van Buddingh
Mooi is een kooitje
met een kanarie erin

heel mooi ook is een kooitje
met een parkiet erin

met een merel erin, met een kolibri erin
een slavink erin, een bos wortelen erin,
blokjes marmer erin, een glas water erin

   maar het mooiste is eigenlijk
een kooitje met niets erin.      
=== Cees Buddingh'===  
 Vrije adaptatie:
 
Mooi is een woonkamer
   met veel kussens erin

heel mooi ook is een woonkamer
   met een kat erin

met een wolmand erin, met een handwerkje erin
een lichtstraal erin, een bos rozen erin,
   TWEE katten erin, een glas mojito erin

   maar het mooiste is eigenlijk
een woonkamer  met VEEL erin.      

 
Ik ben zomaar wat aan het haken met mijn nieuwe wol,
dit kan toch niet WEER een kussen worden.
 
Wie geeft me een suggestie waartoe de granny's kunnen dienen?
En verder krijg ik ook graag een suggestie
voor de Japanse lapjes hieronder.
Ze zijn van (vrij harde ) stof en ik vond ze gisteren in de kringwinkel voor een prikje.
Qua kleuren gaan ze wonderwel bij elkaar.
Ik dacht eerst aan een quilt, maar daarvoor zijn ze net niet zacht genoeg.
 
Via Instagram heeft Inge  van de blog Pixie me al bezworen
er deze keer GEEN kussen maar wel een parasol van te maken.
Dat zou inderdaad zeer mooi zijn,
maar die lat ligt me iets te hoog.
Graag betere (dit wil zeggen meer realistische ) suggesties.
 
 




 


 
 Deze werk waren er nog examens op school, geen les moeten geven,
keihard aan cursus geschreven (geloof het of geloof het niet, Kris!),
en veel jeugdliteratuur gelezen. Hier mijn werktafel zoals ze er gemiddeld uitziet op die momenten:

 


 
Een stuk van de cursus jeugdliteratuur gaat over het gebruik van songteksten in de les.
Toevallig stond bovenstaand artikel in DE STANDAARD een paar dagen geleden,
en heel toevallig  is de tekst uit mijn top-tien van allerbeste liedjes ooit. Ben dol op The Smiths.
Luister hier maar:
https://www.youtube.com/watch?v=YxY_MUbD3Qo
Het filmfragment komt uit "500 days of Summer". Mooie film.

Kijk, dan ben ik lessen aan het voorbereiden en kom ik bij muziek en bij film uit, en blijf daar weer hangen en dan denk ik, he, leuk, ik blog nog even erover,
en dan blijf ik daar weer hangen.

Is dit herkenbaar?


32 opmerkingen:

  1. Heerlijke berichtje... mooie foto's van de poezebeesten, heerlijk zoals zij zich laten fotograferen in jouw mooie gekleurde huis. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de stof echt vrij stug is : mandjes of placemats ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat héérlijk om zoveel te lezen! Ik vind je interpretatie geweldig... en als je nog een kussenhoes wilt maken, dan doe je dat toch gewoon lekker?! Dan heb je een woonkamer met VEEL erin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de granny squares zoiets : http://www.pinterest.com/pin/231161393348223765/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hewel, dat zou bijzonder goed bij mij passen want ik ben een echte kitsch bitsch!

      Ik houd het in beraad.. Zeker het overwegen waard.
      Nog van die sublieme ideeën?

      Verwijderen
    2. Jazeker, als we nu eens samen een boek uitgeven ?

      Verwijderen
  5. Heel leuk om jouw meanderend en poëtisch verhaaltje te lezen en dan vervolgens het nuchtere berichtje van Carla erachter aan te plakken. Werkt op mijn lachspieren :-)))).
    Maar goed; wat te doen met die schitterende oosterse tafereeltjes. Ik weet niet hoe groot ze zijn, maar ik dacht aan een kamerscherm. Komt ook wat techniek bij kijken, maar volgens mij kun je wel improviseren.
    Ben benieuwd!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. carla,
      lees je het bericht hierboven eens.
      Zullen we samen een boek uitgeven?
      Ik meanderend en poëtisch,
      en jij nuchter er achter.

      Lijkt me een succesformule!

      Verwijderen
    2. De oosterse lapjes zijn 27 cm x 27 cm (vierkant dus) en ik heb er 14.

      Verwijderen
    3. Deal ! Ik werk het beste in fantasieprikkelende zonlichtrijke omgevingen met katten in de nabijheid. Daarbij regelmatig een tasje koffie vergezeld van een zoet baksel en later op de avond een amarettoke en ik zie dat helemaal zitten, zij het ietwat minder nuchter na de amaretto ;-)
      We gaan er dan wel onze tijd voor moeten nemen, want de meanders opvaren duurt langer dan rechtdoor, maar is o zo veel plezanter !

      Verwijderen
    4. klinkt best wel avontuurlijk, eh?
      Meanderen is mijn specialiteit.
      wat is die van jou?

      Verwijderen
    5. Om in Carla-sfeer door te gaan: Met 2 naast elkaar en 7 hoog, kan het toch wel een leuk schermpje worden. En als je die Amaretto vervangen kunt door witte wijn kan ik wel komen helpen. Ben net met pensioen dusss ..... tijd!

      Verwijderen
    6. Oeps, was al aan de wijn begonnen :-/ . 7 hoog wordt wel wat veel, zo'n 2 meter. Geen goed plan dus :-(.

      Verwijderen
  6. Mijn specialiteit is procrastinatie wat betreft huishoudelijke aangelegenheden, daar ben ik echt heel goed in !
    Serieus : ik kan goed met (moeilijke) kinderen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kamer scherm subliem idee elf dacht ik aan een stevige boodschappen tas lijkt me enig,en een boek van jullie lijkt me ook wel wat .....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige granny poncho met pompons en misschien wat belletjes verwerken??
    Een kamerscherm is een tof idee. Past ook zo goed bij de stofjes.
    De man van Marloes heeft laatst van die mooie opbergboxen gemaakt met prenten. Da's misschien ook leuk!
    Geweldige adaptatie van het gedicht van Cees trouwens :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou je trouwens om de lapjes heen kunnen haken om er placemats van te maken?

      Verwijderen
  9. Tja, wat zal ik er dan nog van zeggen?
    In elk geval dat ik de interpretatie van het gedicht wel heel mooi vindt.
    Voor het haakwerk wordt al een oplossing bedacht, dus dacht ik voor de platen: kun je de stokken eraf halen en dan met plakwerk er een collage van maken? Of verbinden met een leuke tape?
    Veel succes en een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amai, jij hebt een nette bureau !
    Btw : ik heb op mijn blog een soortement ' rubriekje ' dat 'blog in de kijker' heet en deze keer was jij aan de beurt. Kom maar eens kijken als je zin hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief wat je daar allemaal over mij hebt geschreven.
      Ik ben erg gecharmeerd.

      Verwijderen
  11. Dat van dat kamerscherm is inderdaad een pracht ! van een idee,voor de
    japanse lapjes.
    En je kattenfoto's zijn weer schitterend.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmm je granny's zijn wel erg mooi. Een schoonzusje maakte ook eens zoiets en maakte er een jurk van. Het lijfje van stof en de rok gehaakt. Nou weet ik nog steeds niet wat ik ervan vind maar wie weet kun je er wat mee? Ben benieuwd wat het wordt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, met dat ik de titel las heb ik het liedje in mijn hoofd, heerlijk!
    Wij vinden dit ook fijne super Engelse muziek én humor...
    Mooie foto's!!!!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Brigitte! Tof die Japanse prenten, mooi van kleur, maak er maar een lampenkap van!
    Nog veel leesplezier! Gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha leuk jouw eugen versie op het gedicht! En de japanse prenten.... Love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Werken en ontspannen moet toch zeker wel lekker samen gaan. ;-)
    Voor je granny's, een dekentje voor over je zetel, of heb je er daar misschien ook al enkele van?!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alex Woods!! :-) en Anna Woltz...fictief en een echt persoon, Anna ooit eens uitgenodigd voor een klassenbezoek, innemende frisse jonge meid. Alex die zo trouw is in zijn vriendschap. I Love them...
    Leuk dat ze bij jou op tafel liggen!
    Het verjaardagsschrift van je dochte, de rozen, het lekkere hapje, de Brigitte granny's! Wat weer een heerlijk blogbericht!
    Samen met Carla een boek uitgeven is een top idee.
    Het enigste probleem is tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alex Woods!! :-) en Anna Woltz...fictief en een echt persoon, Anna ooit eens uitgenodigd voor een klassenbezoek, innemende frisse jonge meid. Alex die zo trouw is in zijn vriendschap. I Love them...
    Leuk dat ze bij jou op tafel liggen!
    Het verjaardagsschrift van je dochte, de rozen, het lekkere hapje, de Brigitte granny's! Wat weer een heerlijk blogbericht!
    Samen met Carla een boek uitgeven is een top idee.
    Het enigste probleem is tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eva en Bart op de tafel én een mooi liedje énnn een mooie film en veel kleur : onze smaken komen zo goed overeen! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor het mooie gedicht. Kende het niet. Jouw versie vind ik trouwens ook heel mooi!
    Voorstellen voor je granny's: toch nog maar een kussen, je kan er niet genoeg van hebben. Of een vierkante poef bekleden met granny's, of nog een plaid, of... Heb nog iets gevonden dat je er misschien mee kan doen: https://www.facebook.com/FruNielsensGalleri/photos/pb.143609075836606.-2207520000.1422221907./303091223221723/?type=3&theater.
    Een kamerscherm lijkt mij ook wel heel leuk met de schilderijtjes, of opbergmanden,...
    Je zal nog weten wat te doen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Aha, het zijn stijve stofkes, dat wist ik nog niet en verandert enigszins het inspiratieveld!
    Inkaderen en buiten aan uw voordeur hangen of zoals de Tibetaanse Vlaggetjes in uw tuin laten wapperen mits plastificeren natuurlijk, mojitoplacemats vind ik sowieso een goed idee.
    Zijn ze stug en talrijk genoeg om er een hangmat van te maken?????

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...