zondag 4 januari 2015

Christmas in London

 
Onze kinderen zijn 25 en 28.
Ze hebben beiden een lief
(een Duitser en een Deense)
en ze wonen beiden in Brussel.
 
Dat neemt niet weg dat ze nog erg graag met ons citytrips en vakanties maken.
wij vinden dat zelf ook heerlijk.
Het gezinsgevoelen zo.
 
 
Net voor kerst, spendeerden we met ons viertjes
vier dagen in Londen.
We vonden een huis  in Camden,
de hippiewijk met massa's leuke winkeltjes.




Toen was ik nog blond,
met Kerstmis rood,
daarna verbrand,
en nu roodblond
het wast allemaal behoorlijk snel af.
 
 
We hebben heel wat geshopt.
Top mijn top-tien behoort Cath Kidston
(helaas heel erg duur,
dus vooral (af)kijken)

 
De lievelingskledingzaak van de dochter
(John Lewis):


Voor mij geen Oxford Street (VEEL te druk), liever The Seven Dials:

 





 
Londen betekent natuurlijk musea,
hier The National Gallery 


The Ambassadors van Holbein blijft indrukwekkend.
Het is levensgroot.
Let vooral op de anamorfose van de schedel in de vloer
(je kan er uren naar kijken)
 
ER was ook een madame van Manet die onze Lou op haar schoot hield:
 
 





In Carnaby Street shop ik erg graag
(kleine winkeltjes)
 
Uiteraard hebben we het een en het ander gegeten: 


En het allermooiste van onze trip
was het Hampton Court bezoek.
 
Het paleis van Hendrik VIII spreekt enorm tot de verbeelding.
We konden kiezen: ofwel met de boot ernaartoe
(maar dat zou ons , afhankelijk van de getijden tot vier uur kosten)
dus kozen we maar voor de trein.



 
 
 
Het leuke aan het bezoek is dat Hendik VIII er rondloopt.
 
Wij waren daarvan niet op de hoogte
en schrokken ons rot toen we in één of andere gang
een groot gevolg zagen passeren waarvan de gezanten luidop schreeuwden:
'Make way for the king"
 
En daar kwam met grote passen den Hendrik aan.
 
Heel indrukwekkend,
net alsof je zelf in de 16de eeuw bent beland.
De acteurs spreken je aan alsof je bij hen hoort.
 

En vermits de kinderen alle twee een jaar in Londen hebben gestudeerd,
kennen ze het vrij goed,
om die reden kwamen we ook wel eens in minder bekende delen van de stad terecht:


 

 

25 opmerkingen:

  1. Oooow, wat een genieterij!!
    Prachtig al die foto's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ben ik nu stikstikstikstikjaloers op zie... wat een prachtige citytrip hadden jullie! Dat is genieten... wij spelen het niet meer klaar om met de kinderen allemaal samen op reis te trekken... wel af en toe eentje apart.. dat lukt nog net... Of een weekendje in 't land en dan moet dat maaaaaaanden op voorhand afgesproken worden en is het nog een komen en gaan... wel jammer. En dan nog eens al die leuke winkeltjes... manmanman ik zou nogal geshopt hebben!...of afgekeken! ;-)
    Prachtige plaatsen hebben jullie bezocht en bekeken... dat is nog wel een tijdje nagenieten bij het zien van al je foto's!
    Morgen? Een fijne start!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, er is een reden waarom ik nog snel deze post heb geschreven.
      Morgen weer vollen bank ertegen aan.
      't Zal zwaar zijn: bijna de hele week examens!

      Verwijderen
  3. Leuk! Ik wil graag met mijn oudste(13) een keertje naar Londen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke trip zeg! En dat met je kinderen, dat is toch helemaal bijzonder. Ik was deze zomer ook bij Cath Kidston. Helemaal leuk, maar ik vond het ook erg duur. Ik kocht een mok maar dat was het dan wel. Heerlijk kleurig allemaal. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij het lezen van je verslag was ik even weg gekatapulteerd naar London, dat was genieten met de hele familie.
    Leuk, zo'n city trip.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik zou zo weer vertrekken !! Ik zei het hier nog deze vakantie : 'Volgend jaar wil ik in de kerstperiode naar Londen.' Met Camden word ik al zo terug gekatapulteerd naar deze zomer ! Wat een treffer dat die 2 vogeltjes daar net voorbijvlogen (of iets anders deden ?) ! Super ! Aan zo'n winkeltje van Cath Kidston gaf ik ook mijn ogen de kost.
    Haha en de Lou bij een andere madame op schoot. Ongelooflijk !
    Hampton Court is alweer een goeie tip erbij voor een volgend bezoek.
    Je foto's zijn prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie dat ik al twee mensen gekatapulteerd heb.
    Daar gaan we voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zucht ik hou zo van grote wereldsteden, wij waren er nog in augustus, maar volgens mij raak je er nooit uitgekeken...
    Natuurlijk zou ik ook weer graag eens naar Parijs gaan, maar manlief zou volgens mij à la minute terug willen naar London. We maakten er nieuwe vrienden, onze hosts van onze airbnb...zaten jullie ook in een airbnb?
    Jullie hebben het in ieder geval heerlijk naar jullie zin gehad als ik dat zo lees en zie. Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wij zaten ook in een airbnb. Veel gezelliger dan een hotel en bovendien heel erg praktisch als je met vier bent, want dan heb je tenminste een woonkamer om gezelschapsspellen te spelen .

      Verder: In Parijs vind ik absoluut mijn draai niet, veel te bekakt allemaal! Geef mij maar Londen elke keer weer.

      Verwijderen
  9. Dankjewel voor het delen van de meest kleurrijke foto's van Londen die ik ooit gezien heb!
    En je staat super leuk op de foto!
    Sterkte op het werk morgen!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie plekjes hebben jullie in Londen bezocht.
    En de foto waar jij op staat is ook echt geweldig.
    Leuk hoor,dat je kids nog graag mee gaan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag mevrouw Leeuwin ;-)))
    Ik ga nog eens een poging ondernemen een reactie te plaatsen - het lijkt wel alsof uwe blog mij niet meer wil... Al twee keer commentaar gewoon weg, niet gepubliceerd... Snif snif...
    Met uw foto's te zien heb ik goesting direct terug te gaan naar Londen ! Spijtig genoeg is het nog een paar maandjes wachten...
    Wel fijn dat ge een huis gehuurd had, vele plezanter met familie dan op hotel zitten !!
    En wat Cath Kidston betreft, tsja... Ik vind het ook wel leuk, maar snap de hype toch nie echt. Te duur voor wat het is (sorry voor de fans, en sorry voor een kameraad van mij, die op de hoofdzetel van CK werkt...) In Londen zijn er bovendien veeeeeele leukere en originelere dingen te vinden...
    Veel plezier in de examens deze week ;-)))


    En nu nog eens een poging om te "publiceren..."

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om er zo even vier dagen tussenuit te zijn.
    Mooie dingen gezien, leuke winkels.
    Kan me helemaal voorstellen dat Cath Kidston een aantrekkingskracht op je uitoefent!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooohh, ik hou ZO van Londen!
    Bij mij is het geleden van in mei en het kriebelt om nog eens terug te gaan haha. :-)
    Camden vind ik zoooo gezellig, ik zou daar uren en uren kunnen doorbrengen!
    Je foto's zijn weeral prachtig, ze geven echt zin om meteen te vertrekken. :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai de moeite. Onze kinderen gaan ook met ons op vakantie in de zomer, heerlijk! Londen in kerstperiode... 'k had het me iets anders voorgesteld. Zoveel kleiur! Prachtig. Een 'insider' is inderdaad wat je nodig hebt om een stad echt te leren kennen. De platgetreden paden kent iedereen al.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Dat waren gezellige dagen zo te zien en het weer zat volgens mij ook wel mee, he? Leuk ook, je blog. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh wat klinkt dat heerlijk...ben stiekem een beetje jaloers zelfs,ha,ha....Londen...tja staat ook op mijn lijstje om OOIT eens naar toe te gaan....zucht...waren we maar heel rijk in vrije tijd,e.d,ha,ha....ach ja...what comes around comes around!Ik ben in elk geval blij dat ik heb kunnen meegenieten van je prachtige en sfeervolle foto's met toelichting!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er geweldig uit allemaal!! Dat zijn een paar hele goede dagen geweest. London staat op mijn wishlist!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om met z'n viertjes op pad te gaan. En ohhh die slapende dame. Ze moest eens weten dat ze op een blog staat :) i love
    London!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...