vrijdag 16 januari 2015

Feestlucht= strandgevoelen

 
Helemaal gecharmeerd van Little Grebe
die vanuit Australië bij Carla is komen binnenvliegen en
daarna rnaar bij mij kwam.
 
zeker bij Carla ook eens gaan kijken. Zij maakt de allerwonderlijkste zaken.
 
En verder kreeg ik ook nog postzegels van
twee lieverds: Susan en Esther.
(zie foto onder)
 
Susans blog gaat vaak over "engelen",
en Esther heeft momenteel een hele leuke kannetjespost.
 
Dikke dankjewel allemaal.
De doos geraakt zeker vol,
sterker: er blijven zegels over
(mijn brein denkt nu al na over een vervolg)
 
Nu nog tijd vinden om de stampsbox te beplakken
(later een foto van het resultaat)

 
Het leven kabbelt moeizaam verder
want ik verbeter al de hele week examens.
Gelukkig heb ik een bevallige assistente
 
(die me helaas niet het goede voorbeeld geeft qua werkattitude
- en dan zwijg ik nog over die oude zwarte die op de achtergrond in de zetel
diep en zwaar ligt te snurken-)

 
Omdat de sleur van het verbeterwerk te doorbreken,
trakteer ik mezelf af en toe,
als ontspanning lees ik al wel eens een blogje of
eet ik een tussendoortje
en zodoende wordt een vieruurtje als wel eens een drieuurtje
(niet te geloven hoeveel koffie en gebak er deze dagen doorgaat,
ne mens moet toch iets hebben om  gemotiveerd te blijven)
 

Tussendoor de dochter naar de stad gebracht voor een kappersbezoek.
wegens te veel gedoe van op-en-af te rijden,
in de stad op haar gewacht-
kwam ik toch wel voorbij de kringwinkel zeker
(toevallig, hoor!)
en was het daar toch wel 50% op de sjaals zeker
(he, wat toevallig!)
tja, sjaals zien er voor mij nooit als sjaals uit.
Die linkse schreeuwt om  de binnenkant van een tas te worden,
de hele rechtse wil zijn leven lang al  kussen zijn
en dan zitten er ook nog twee pastelkleurige patchworkdekenkandidaten tussen,
maar die wilden niet op de foto.


Even een vraagstuk tussendoor
dat me bezighoudt.
 
Wanneer ik thuis ben,
zitten de katten in de woonkamer bij me.
Ze vechten dan onder elkaar voor de beste zetel
(zie vorige posts)
Nooit maar dan ook nooit liggen ze samen in een zetel
 
Maar wanneer ik een paar uur buitenshuis  ben geweest
en op kousenvoeten binnensluip
(om te kijken wat ze uitvoeren)
betrap ik ze alle drie  in het bed van de dochter.
 
Wie kan me deze kattenpsychologie verklaren?


                      Hier (in de waskamer) ligt Lola ook slechts wanneer ik niet thuis ben.
Kattenpsychologie hierachter?

Ondertussen maar de enige echte waarheid over het breiwerk vertellen.
Ja, hoor,
iedereen had gelijk.
Het worden polswarmers.
Er is immers koud weer in aantocht!
(neen, ik ben geen gekke kattenmadame
die de poezen met truitjes aankleedt)
 
Sandra,
je dacht dat het twee heel verschillende zouden worden
maar vind je niet dat ze redelijk op elkaar lijken?
 
 

Avondlucht van één van de voorbije dagen.
F E E S T L U C H T !!!
Als ik heel vluchtig naar deze foto kijk,
zie ik in de gele kleur boven de horizon de zee liggen.
 
Was dat maar waar!
Dan woonden we op een strand.

30 opmerkingen:

  1. Oh wat een heerlijke blogpost alweer vol met kleurige foto's. Ik heb ook al zo genoten van die prachtige luchten alhoewel jullie wel een geweldig mooi uitzicht hebben. Fijn dat de postzegels goed toegekomen zijn (hihi even wat Belgisch ;)). Ja ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat het er uiteindelijk veel te veel zouden zijn ;). Heel veel plezier ermee als je eens tijd hebt/maakt. Van katten heb ik geen verstand...je sjaals zien er veelbelovend uit alsook je polswarmers. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. is "goed toegekomen" Belgisch?

      Dikke dankjewel voor de postzegels. Ben al zo'n klein beetje aan het plakken maar kan moeilijk kiezen wegens te veel en te mooi!

      Verwijderen
  2. Dachshundhaus am Mer !
    Geweldig , ik zie bijna bootjes varen....met reizigers uit verre oorden met exotische postzegels in hun bagage, klevend op liefdesbrieven van hun grootouders uit lang vervlogen tijden..... Heerlijke foto dus hé, want hij neemt me mee op avonturen in mijn hoofd !
    Kunt ge die kattenfilosofie vragen niet in een volgend examen stellen, dat zou de motivatie tot verbeterwerk toch ten goede komen hé ?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog eens idee "kattenpsychologie op het examen", als laatste vraag , om extra punten te verdienen!

      Verwijderen
    2. De reizigers zie ik ook, ze lijken me eerder Aziatisch te zijn, vraag me niet waarom/
      He, en kijk! Daar is de paus ook op een gondel!
      (A propos, jouw paus op de postzegel uit Ruanda, welke is dat ? Lijkt me al van heel lang geleden (hij staat op de tweede foto links boven)

      Verwijderen
    3. 't Is paus Paulus VI werd paus in 1963, geen idee hoe oud de postzegel is.
      Als die paus in de gondel maar niet op tijfijnenvistocht is, dat is tegen de wet van CarlaK !

      Verwijderen
  3. Ach, het nadeel van op het strand te wonen is al dat zand dat overal in- en tussenkruipt ;-).
    Uw katten blijven een mysterie voor mij. Het lijkt wel alsof ze voor hun bazinneke telkens een show opvoeren. Alsof ze denken dat ze de indruk moeten geven niet met elkaar op te kunnen schieten, maar achter uwe rug grote vriendjes zijn.
    Ruikt sterk naar Garfield die afspraken maakte met de muis, altijd dezelfde muis die hij zogezegd ving.
    En ziedewel dat het polswarmers waren ! (Alhoewel ik het éigenlijk wel leuk gevonden had indien ge toch bleek een mad cat lady te zijn ;-). Want dan had Lola een sjieke bloes gekregen. Een héél sjieke bloes.)

    En ik mis de kringloop. Ik wil niet weten wat gij er al allemaal gevonden hebt in tussentijd ;-)....

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk blogje is dit toch weer.
    En ja,katten zijn soms een mysterie.
    Ze gaan gewoon hun eigen gang.
    Leuk,dat je in de sjaals heel iets anders ziet.

    Fijn weekend toegewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Brigitte,
    Wat heb je veel mooie postzegels ontvangen zeg, en wat een heerlijke sjaals heb je gevonden bij de kringloop.
    Die ene die zijn hele leven al een kussen wil worden, daar gaat nu vast een wens voor uitkomen denk ik...
    Je polswarmers gaan echt prachtig worden, wat vind ik dat knap breiwerk...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enkele mogelijke redenen voor het kattengedrag:
    - Pure aanstellerij van de katten. Ze proberen op die manier je aandacht te trekken.
    - Ze wllen in je buurt zijn als je thuis bent en in de leefruimte is er geen enkele zetel groot genoeg om ongestoord samen te slapen.
    - Als je weg bent draaien de machinens in de waskamer op volle toeren en dat geeft extra warmte.
    - Het lijkt alsof er een systeem achter schuilt, maar ze doen gewoon hun zin.
    -.........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als jij weg bent voelen ze zich eenzaam en zoeken ze elkaar op. Ze doen waarschijnlijk gewoon waar ze op dat moment zin in hebben. Zo zijn katten toch? Die van ons wel tenminste. Fijn weekend en de polswarmers zijn erg mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kom hier vanavond voor patchwork inspiratie, tref ik het meteen met een kleurrijk sprei van je dochters bed!
    Haha en je bevallige assistente geeft inderdaad het verkeerde voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je mail met boekensuggesties.
      Daarstraks in de bib al een hele lading gehaald,

      volgende keer opnieuw met jouw lijstje erbij.
      Heb zonet in één ruk uitgelezen: "Dertien rennende hertjes " van Edward van de Vendel. Helaas niet de juiste leeftijdscategorie, vrees ik. Alhoewel;

      Verwijderen
  9. Jij maar hard werken en de poezenbeesten slapen... tja, soms is het leven niet eerlijk! Maar zo'n gebakje mogen zij dan weer niet moet je denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja jong! Gij woont echt op het strand... efkes toch! Dat zou iets zijn hé! Op het strand wonen! Jongejongejonge...
    Kattenpsychologie? Daarvoor moet je niet bij mij zijn... het zal de eenzaamheid zijn die hen samen brengt! De mooie quilt kan er ook voor iets tussenzitten!
    De polswarmers worden/zijn supermooi...ook de sjaals. Het wil weer lukken dat je die op de kop kon tikken! Ge moet niet schoon zijn om geluk te hebben... maar 't helpt wel!
    Zeg menneke... die pateekes? De echtgenoot hier zou zeggen " Gebrek aan affectie?" ;-)
    Gij op suikerdieet? Nieje nog in geen honderd jaar zou dat lukken! Troosteten! Dat is het! Dat die examens maar rappekes verbeterd zijn want dit loopt uit de hand! (haha)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geen van jullie beiden nu nog suiker eet,
      betekent dat dan dat er bij jullie
      enorm veel affectie is?

      Verwijderen
    2. nu gaat mijn verbeelding met me aan de haal!

      Verwijderen
  11. Mooi dat de postzegels er zijn! Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Tja de zee, willen we daar niet allemaal wonen?
    Maar jij hebt misschien nog iets bossigs of heuvelachtigs? Hier in Groningen, nada niks, klei..... (Is ook mooi zo op zijn tijd. ;-) Fijn weekend, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heuveltjes in de buurt, heel veel populieren en wilgen (want erg nat wegens twee grote beken en een paar grote plassen, vaak overstroming ) en onze straat, die werd vroeger als "compleet onbruikbaar" beschouwd wegens te veel klei in de grond (net zoals bij jou dus), de boeren wilden hier absoluut niet wonen. Onze straat wordt in de volksmond de "koaij stieg" genoemd (= kwaad steegje of slechte straat) maar desondanks toch erg mooi hier. (wonen gelukkig hogerop in de straat dus geen overstromingsgevaar)

      Verwijderen
  12. Weer te veel mooie dingen... De sjaals zijn prachtig, ben voornamelijk heel erg gecharmeerd van de rechter met de roosjes. Nou ben ik een echt sjaalmens, ik heb er denk ik wel 25 en overal slingeren ze (manlief erg blij mee...). Tja, katten zijn ondoorgrondelijk en doen precies waar ze zelf zin in hebben. En die van jou zijn geen uitzondering ;). Leuke polswarmers ook, komen zeker van pas de komende dagen, vandaag al alles bevroren dus dat belooft. Succes met al het nakijkwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 25 sjaals is nog overzichtelijk.
      Je wil niet weten hoeveel dit huis er bevat!

      Verwijderen
  13. leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh... Bijna jammer zoveel ze op elkaar lijken... Wonderbaarlijk! Dan moet het vast zo zijn....
    Zucht... Ik wil meer lucht kunnen zien.... Da's toch geweldig, zo'n feestlucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Owwww keischone foto, die laatste!! En ben je nog naast je bevallige assistente geland, ze ligt er wel hééééél relax bij :-) Kattenpsychologie ... misschien moeten ze niet wedijveren voor je aandacht als je weg bent, of liggen ze samen te wachten die dan het eerst zo rap mogelijk bij jou kan zijn??

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kattenpsychologie, veel te ingewikkeld voor mij! Daarom hebben wij een hond, Brigitte: een hond is gemakkelijker te snappen, hij heeft behoefte aan 3 dingen: aandacht, brokjes en wandelingen op uur en tijd! Komt hij 1 van de 3 tekort, dan laat hij het subtiel merken door je aan te kijken en te blijven kijken... Ach, ik zou onze trouwe viervoeter niet meer kunnen missen en dat zal ongtwijfeld ook voor jouw katten gelden. Ik geniet altijd heel erg van jou mooie foto's en denk vaak 'een kat in huis lijkt mij ook heel gezellig' maar dat is onmogelijk met onze hond. Hij geraakt al volledig over zijn toeren van de kat van de buren... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, een bossig huis en dan nog af en toe aan zee ook: zalig!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...