dinsdag 20 januari 2015

Handwarmers

 


Lekker warm zijn ze,
en pluizig,
en met blingskes,
 
van tante Irènewol
(van het schaap dus,
gesponnen en handpainted)

 
Zomaar gebreid op het gevoel,
gewoon een jacquardmotief uit een breiboek gekozen
en dan af en toe het breiwerk op mijn hand gelegd
om te checken
of de lap al groot genoeg werd.
 
 
                                         De blingblingwol is een kerstcadeau van de dochter
 

 
Ondertussen examens helemaal nagelezen (oef)
en nu volop weer lessen voor volgende week voorbereiden.
Dit is extreem fijn:
didactische verwerking van jeugdliteratuur.
Ik mag dus heel veel lezen.
 
Katrientje,
bedankt voor je suggesties,
zoals je merkt zitten Extence en Woltz erbij.
Heb 'Is er dan niemand boos?" in één ruk uitgelezen.
-een onvoorwaardelijke Tellegenfan.
wegens de pure filosofie!-
 
    
 

31 opmerkingen:

  1. Schoontjes Brigitte! Past helemaal bij jou! Fijn dat je door het verbeterwerk bent, nu mag je weer je inspiratie volop laten werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi geworden,je handwarmers.
    Daar kun je mee voor de dag komen.
    En lezen is voor mij ook beslist geen straf.
    Dus...veel leesplezier.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooi kleurrijk resultaat! En de oostenwind steekt op, hoorde ik, dus je kunt ze goed gebruiken.
    Veel plezier met je Happy Handwarmers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik word er inderdaad helemaal warm en happy van wanneer ik ze draag!

      Verwijderen
  4. Jamaar allez lieverd, nu waren de katten zo aan't hopen op een warm kleurrijk frakske ;-)
    Jeugdliteratuur, heerlijk !
    Ik was als prille tiener danig onder de indruk van Je moet dansen op mijn graf van Aiden Chambers.
    Proficiat met de snelle verbetering der examens, je bent een doorbijtertje als het nodig is hé !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chambers wordt in mijn cursus vermeld als één van de eerste durvers in de adolescentenroman
      (ik zal in de cursus van volgend jaar jouw naam toevoegen in die alinea als onvoorwaardelijke fan)

      Verwijderen
    2. Ik zou beter zelf jouw cursus komen volgen, ik denk dat dat me veel voldoening zou geven !

      Verwijderen
    3. Schrijf je gewoon in bij de PXL. Ons departementshoofd vewelkomt elke nieuwkomer met open armen. Semester 2 start pas volgende week. Je zit helemaal on schedule!

      Verwijderen
    4. Maar ik heb voorkennis, dat mag toch niet ;-)

      Verwijderen
  5. Wat mooi en knap!!!
    Maarre... hoe heb jij die foto's gemaakt???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe zouden de foto's zijn gemaakt?
      Ingebouwde camera in mijn ogen.
      Eén keer knipperen volstaat.

      Verwijderen
    2. Jeuj, wat supersonisch! Dat wil ik ook, levert vast leuke taferelen op!

      Verwijderen
    3. Onze kinderen zijn qua foto's oververzadigd. Vermits ik hen veel te vaak heb gefotografeerd tijdens de laatste 29 jaren, willen ze NOOIT nog op de foto (tenzij hoogst uitzonderlijk)
      Om die reden zeg ik hen vaak wanneer ze er bijzonder fotogeniek uitzien: voillà, ik heb een imaginaire foto gemaakt met dat ding dat ingebouwd zit achter mijn ogen.

      Verwijderen
  6. Whahaha wat ben je toch een lekker ding. Ik lees net hierboven nog even je reactie hihihi. Je handwarmers zien er superr uit, leuk vrolijk kleurrijk zoals jij en jullie huis! Ja al die vrolijke kleurtjes en de sprankeling komen daar allemaal weer in terug. Chapeau!! Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. merci voor het grote compliment!
      wil je het ook eens aan mijn echtgenoot sms'en of tweeten of whatever? Dat ik een lekker ding ben?

      Verwijderen
  7. Heerlijk die mooie handschoenen, moet toch ook weer eens wat wol gaan halen en het proberen, vooral vandaag brrr koud maar het was wel heerlijk om met de hond te genieten van de vroege ochtend wandeling.

    Fijne dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Brigitte,
    Ze zijn werkelijk prachtig geworden hoor. En wat zullen ze lekker warm zijn... Dat heb je weer geweldig mooi en leuk gemaakt. Vind het knap hoor dat je dat op gevoel kunt...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk geworden!! Echt een kunstwerkje zo om te zien. Gaaf lekker veel lezen!! Altijd fijn zeker kinder/jeugd boeken.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat zijn ze mooi!! En vast lekker warm, je zal ze nodig hebben vandaag! XX esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige polswarmers zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. eh...wacht, ik moet effe weg...

    ziezo, ik ben terug, MET zonnebril op want die polsverwarmers zijn oogverblindend mooi!!!
    gene zever, ik meen het echt. Wat doen we het goed met onze blingskes en ons gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sorry, eh, maar nu kan ik je nog alleen maar op een luchtmatras zien liggen met die twee mojitookes bij een waterval, om van die ober met dat strikske maar te zwijgen! (en het feit dat je nu ook nog een zonnebril erbij haalt, maakt het er natuurlijk niet beter op!)

      Verwijderen
  13. Amaai jong zo schoon! En dan nog met gelakte nageltjes er bij! Helemaal af!
    Da gij da kunt! Da vind ik helemaal top! Echt whow!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn nagels lakken?
      Dat kan ik al HEEEL lang!

      Verwijderen
    2. Ja da van die nagelkes lakken... ook dat kan ik zelfs niet! :-(

      Verwijderen
  14. Ja, die passen echt perfect bij jou: kleurrijk en eigenzinneg :-) Perfect gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Brigitte , je handwarmers zijn de max ...prachtig en de wol ...wauw ... het fluffy boordje maakt het helemaal af !!! Knap werk !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...