zaterdag 24 januari 2015

Wonderlijk, wolllig en wit

Wonderlijk wit was het vanochtend toen ik het ochtendlicht binnenliet,
het maakte  de ontbijttafel extra feestelijk,
zeker ook omdat de twee kinderen- en het lief van de dochter mee aanschoven.



 
Hugo, sneeuwbeest, buiten niet weg te slaan
en Lupus exact het tegenovergestelde,
die bekijkt het vanuit een warmer perspectief
(hij wordt dan ook al een dag ouder,14 jaar al)
 
Heb maar veel kaarsjes aangestoken,
en namiddag deed de zon er heel even een schepje bovenop:

 
De shampoo-guirlande blijft een voltreffer,
niet alleen weerkaatst hij in de zomer mooi het licht,
in de winter is hij ook prachtig bevroren!



Veel vogels vandaag.
Kan iemand mij vertellen of die bruine boven en hieronder een winterkoning is?




Wie kan zien  wat Hugo hier heeft gevangen?

 

23 opmerkingen:

  1. Hier was het vanochtend ook erg wit, dochterlief wees me er al roepend op toen ik nog sliep. ;) Zij ging met manlief sleeën en ik kon nog even wakker worden...
    Ik heb niet zoveel verstand van vogeltjes, maar ik dacht op de onderste foto toch echt even een visje (??!) te zien zitten, hahaha. Net of die ook een hapje van de rechter vetbol wil hebben! :P
    Enneh... Als ik het goed zie heeft Hugo een muisje te pakken?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die ongerepte sneeuw!
    Hier is niet veel gevallen en met de dooi werd het al snel een papmassa.
    Ik kan niet goed zien wat Hugo daar heeft, maar hij heeft er wel al zijn aandacht bij.
    Wat een prachtig uitzicht hebben jullie toch.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey,

    Hier is het ook wit. Wat een mooie foto's zeg. Mijn katten vonden de sneeuw niet zo leuk en zijn ook bijna de hele dag binnen geweest. haha.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhh, ik hou enorm van sneeuwfoto's, maar ik haat het om in de auto te kruipen als het gesneeuwd heeft. :-(
    Prachtige winterbeelden daar bij jou in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier was de sneeuw geen lang leven beschoren... al heel snel was er hier regen vanochtend... jammer. Schoon als je niet de baan op moet...
    Ocharme dat veldmuizeke... ook geen lang leven beschoren met Hugo in de buurt!
    Het zou wel een winterkoninkje kunnen zijn... je moet eens goed opletten... winterkoninkjes kleven heel raar tegen de boomstam aan... Zijn ook heel klein... kan het niet zo goed op je foto zien... er onder een koolmees en een mus ... maar dat wist je vast wel... :-)
    Gezellig zo alle kinderen aan de ontbijttafel... die periode is hier voorgoed voorbij... ook jammer... maar morgenavond komen ze allemaal... dat maakt het toch weer een beetje goed...
    De shampooguirlande is geweldig... ook al is die dan van plastiek (ahum)
    Fijne zondag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't is wel gerecycleerde plastic, eh?

      Hoe doe je dat eigenlijk met shampoo? In zo'n plasticwerend huishouden?

      Verwijderen
    2. Naar een winkel waar je shampoo kan tappen! Straf hé dat dat bestaat! Of Lushzepekes... die zijn ook milieuvriendelijk!

      Verwijderen
  6. Heerlijk dat er ginder zoveel sneeuw lag ! Dat geeft zo'n idyllische foto's ! Haha, Hugo, de sneeuwkat ! Even zot van vlokken als onze Pruts dus. En wat hij daar gevangen heeft ? Ik dacht eerst aan de glaucus atlanticus (van Carla) met die tentakeltjes, maar het zijn er iets te weinig. 't Zal zeker eerder en muizeken zijn, ocharme ? Mooie foto van Lou, die vanop zijn troon de wondere witte wereld aanschouwt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een klein muizeke.
      De glaucus atlanticus heb ik in onze tuin nog niet gezien.
      Misschien komt hij aangezwommen nu, als de sneeuw gaat smelten.

      Verwijderen
  7. Er is bij jullie heel wat meer sneeuw gevallen dan bij ons.
    Echt een prachtige witte wereld.
    Aan het lange spitse snaveltje te zien,lijkt het me inderdaad
    een winterkoninkje.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, zou Hugo het muisje gevangen hebben dat wij los hebben gelaten??
    Of dan in ieder geval een verre neef?!? Wie weet... :-)))
    Je shampoo guirlande is zo toch wel op zijn allermooist; dat wit is een mooi contrast met die felle kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks de schoonheid van de sneeuw word ik weer blij van de zonnige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks de schoonheid van de sneeuw word ik weer blij van de zonnige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tijd voor nuchterheid :
    Wat een woLLLige titel (tja, ik mocht redigeren hé)
    Een winterkoninkje !
    Een muis.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben meer Lupus en Sophie is meer Hugo... Sneeuw is wat mij betreft leuk om naar te kijken, zeker als je er niet uit hoeft. En over kijken gesproken: hele mooie foto's! Je guirlande is helemaal op zijn plaats, geeft nét dat beetje kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, doe mij zo'n prachtig uitzicht! En Hugo? Die heeft een muis gemuizeld (dat verzon ik ooit een keer als grapje en nu zeggen we het hier nog steeds als onze kat een muis vangt!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed: "een gemuizelde muis"

      Toen onze dochter klein was, had ze een knuffel-uil in haar kleine handjes en zei ze al buiksprekend met de uil voor haar gezicht: "geen ge-uil! zegt de uil!"

      Jouw gemuizel doet me spontaan hieraan denken.

      Verwijderen
  14. prachtige foto s ,ja winterkoninkje, hier bijna geen sneeuw, vind het op een afstandje ook leuker .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's !
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij hebben tot nu toe nog geen vlokje sneeuw gezien dus ik vind het fijn om mee te genieten bij anderen ... en deze foto's zijn weer top Brigitte! Leve Hugo, straffe kater!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...