vrijdag 2 januari 2015

Bohemian cushion


Zo'n bohemian cushion,
staat al lang op mijn to-do-lijst.
 
Eigenlijk is het supereenvoudig.
Je kiest eerst een bloemenstofje
en zoekt dan wol in dezelfde kleuren
(of andersom)
 
 
I have been wanting to make a bohemian cushion for ages:
It is rather simple actually,
the only thing you have to do is crochet a mandala
look for a nice flowery tissue and put the two of them together
in a knapsack kind of way.


Eens je mandala gecrocheerd,
knip je de stof in een cirkel
die helemaal tot in de kern van het haakwerk komt,
dan stop je er een vulling in en plooi je de stof naar binnen en fronst ze helemaal
(zoals een knapzak)
 
Zo! Klaar!
De zon schijnt super binnen, dus vlug een mooie foto maken,
 bij Lola - die nu mijn aandacht niet naar een andere kat, maar wel naar een kussen ziet gaan,
komt de jaloersigheid al snel boven,
Natuurlijk wil ZIJ het middelpunt van mijn belangstelling zijn
 
 
Et voilà,
geen kussenpresentatie,
maar Lola-shoot:




 Een modellencarrière is toch niet echt voor haar weggelegd,
want lang in de lens kijken, lukt haar niet.

Nog even kussenpresentatie:
profiel-, voor- en achter:



 


P.S. 1 De pomponrand is dezelfde als die  van mijn bloemenquilt.
P.S.2 De aandachtige toeschouwer merkt dat er op de achtergrond een van de twee grote kaarsen is gedoofd, daarin heb ik met mijn haren gehangen in het enthousiasme van de fotoshoot, het stinkt hier bijgevolg naar verbrand haar.
PS3: Over de onderste foto later meer. Leuk programmaatje gevonden.


42 opmerkingen:

  1. Sorry Brigitte, maar ik moest wel even erg lachen om je kaars en haar. Ik hoop echter wel dat het niet al te ernstige vormen heeft aangenomen.
    Je kussen is prachtig geworden. Je hebt de smaak van het haken echt te pakken.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarvoor moet je geen sorry zeggen, ik heb ook smakelijk ermee gelachen!

      Verwijderen
  2. oei oei, uw haar!
    wij zeggen dan dat het stinkt naar varkenshaar ;)

    Schoon kussen, schoon model!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaba daar achter,
      klein Elske,

      dat noem ik geen dingen die fijn zijn,
      een mens zijn haar vergelijken met varkenshaar!

      Verwijderen
  3. Maar meiske toch !!! Uw haren in de fik steken, dat is toch wel een beetje té fanatiek bezig zijn voor blogger !! (En ja da stinkt verschrikkelijk hé, verbrand haar... Ik kan het weten als ex-rookster met wreed lange lokken... Daar gebeurde vroeger wel eens een accidentje..)
    Of wou ge echt zo graag van dat pre-kerstmis-kleurke af ? ;-)
    De foto waar Lola languit in de zetel ligt - mijn eerste gedacht was "de Mata Hari der poezen". Hihi. Met al die kaarskes, de kleurrijke zetel... Jaja, ik weet het, het zal wel aan mijn twisted mind liggen...
    En alhoewel twisted mind en fantasie in 2015 al vollenbak werken, wil het gewone verstand niet echt mee. De uitleg van de fabricage van het bohemian cushion heb ik zeker drie keer moeten lezen eer mijne frank (euro ?) viel. Nee, dat ligt niet aan uwe uitleg. De raderkes in mijn verstand willen nog niet draaien...
    Maar toen de frank (of eender welke andere munteenheid) dan toch eindelijk viel, wist ik dat dit één van mijn volgende projectjes gaat zijn ! Dju schoon zunne, met die knapzak-plooikes, da's zo lekker retro !!!

    Ik bedenk juist - hopelijk is uw brandalarm niet afgegaan ;-) !

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lola IS gewoon de Kata Hari der poezen.
      Geen twijfel.

      Ben blij dat ik vandaag een frank heb doen vallen in Stokrooie.
      en ben ook blij dat ik je voor een volgend project heb warmgemaakt!

      Verwijderen
  4. Hahaha, fanatiekeling! Wat jij al niet over hebt voor wat foto's!
    Die dan ook wel schitterend zijn moet ik zeggen.... Die Lola heeft een prachtkoppie!
    En je kussen is ook supermooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een eigenwijs koppie die kat,en doe je wel een beetje voorzichtig, mooi hoor je kussen ,wat een tempo heb je toch ......erg gezellig allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tss tss tss .... commentaar op het model dat de klus perfect klaarde, het kussen is prachtig, Lola benadrukt dat elegant en professioneel.
    Fotografes die de veiligheidsvoorschriften niet in acht nemen moeten het vooral niet op de perfecte modellen proberen te steken ! Tss tss tsss :-)
    Valt het wat mee met de coupe flambéé ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De coupe flambéé
      valt heel goed mee.

      Dit zouden de eindlijnen van een haiku kunnen zijn,
      zo de twist van het verhaal :)

      Verwijderen
  7. Prachtig allemaal mevrouw hoogglans hahaha wat een heerlijke reactie weer op mijn blog...En brrrr dat stinkt heh verbrand haar pffffff
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wist je nog niet dat de geur van verbrand haar perfect wordt gecompenseerd door de geur van hoogglans?

      Verwijderen
  8. Haha die Lola, ligt er maar weer mooi op de voorgrond.
    Prachtige, en profile foto!



    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Brigitte! Ik wens je ook nog een Gelukkig Nieuw Jaar!!!
    Heel fijn, dat kussen! <3
    Lola, zo schattig... :)
    Liefs,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jawel hoor,Lola is een echt fotomodelletje,want modellen kijken dikwijls ook niet in de camera.
    En wat een mooi kussen is dat geworden.
    En gelukkig liep het met een sisser af...je haar dus.

    Fijn weekend toegewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love the fact that you managed to compliment Lolas green eyes in a similar shade in your cushion, both are beautiful and pleasing to the eye. Did I read correctly that you set your hair on fire! oh dear , singe burning I agree is not too pleasant a smell. The hazards of perfection and entertaining the multitudes! Hope all is well X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, you got that right. My hair was actually on fire (gross smell)
      No worries: all is well!

      Verwijderen
  12. Hoi Brigitte,
    Wat een prachtig kussen heb je gemaakt! Echt helemaal Bohemian... Wat een fantastische kleuren ook! Heel mooi voor op de bank. Maar dacht Lola toen ook; ik ben heel mooi voor op de bank... En ging languit behaaglijk liggen doen... Wat een super dier met super-gedrag zeg... Een echte Diva, en dan niet meer in de lens kijken... Ttssjjjjj ja hoor een echte Diva...
    En dan die kaars... Ik lach me naar om dat ene laatste zinnetje... Ik had de gedoofde kaars niet eens gezien, maar nu ruik ik het bijna, jouw verbrande haar, hilarisch...en zo helemaal Brigitte, begin ik inmiddels te geloven haha...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Da's toch gemaakt van het wolletje dat je met Kerst kreeg hè? Ik zie tenminste de glittertjes?
    Zo mooi!
    Ik moest wel even aan Michael Jackson denken... :-0
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoezo?
      Had die ook glitter bohemian kussens (ja het is van de kerstwol)
      of stond die zijn haar ook in brand?
      (ben even niet mee)

      Verwijderen
    2. Zijn haar heeft ooit in de hens gestaan bij de opname van de Pepsi reclame, hihihihi!
      Over een BAD hairday gesproken.... :-))
      En dik kans dat hij glitter bohemian kussens had. Daar zaten zijn apen op :-)))

      Verwijderen
  14. Precies wat ik nodig had :-)
    Super tip van het kleurenadvies aan de hand van je favoriete foto's.
    Ik ga nu mijn bed uit om achter de pc naar groter beeld te kunnen kijken... Dit wordt een leuke dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu zie ik je laatst toegevoegde foto ook!
      Dit gaat mij zo helpen :-D
      De twee linker kleuren en de ene aan de rechterkant zou ik niet kunnen bedenken zonder dit programma.

      Verwijderen
  15. Oh wat een heerlijke bank met al die vrolijke kussens. Het is toch echt een feestje bij jullie thuis en natuurlijk dat Lola daar keihard aan mee wilde vieren, aan de geboorte van wederom een prachtig kussen. Ze showt het geheel perfekt! Oops je haren in de fik steken is natuurlijk minder slim, maar zo te lezen valt het gelukkig nog mee. Een fantastisch 2015 voor jou en je lieverds! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk, dit kussen! Sorry dat ik zo moet lachen om je verbrande haren. Ik vind het echt sneu voor jou. :) liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer een prachtig kussen bij op de bank, grappig om zien dat het dadelijk opgeëist wordt door Lola, is duidelijk haar domein.
    Geniet nog van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig, kleurrijk kussen, weerom een heel inspirerend blogje, Brigitte! Ik krijg meteen zin om ook zo'n kussen te maken, maar ben niet helemaal mee met de werkwijze, vrees ik... Je doet eerst een rijgdraad rond de cirkel stof, vult die dan op met kussenvulling, trekt de rijgdraad aan en naait daarover de gehaakte mandala?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe ik het heb gedaan? Ik had nog een rond kussen liggen, gevuld en al, dat heb ik op de bloemekesstof gelegd en dan de stof over het kussen geplooid in plisékes, en daarop met de hand de mandala genaaid. Wacht, ik zoek even een foto, en post die ook nog;

      Verwijderen
    2. Ik had een foto van het plooien, maar blijkbaar is hij ondertussen gedeletet (mijn harde schijf staat barstensvol en ik heb er zopas een heleboel foto's afgegooid)

      Oeps, dat wordt moeilijk, om dat met woorden uit te leggen. Kort samengevat, gewoon zorgen dat de achterkant van het kussen , de stof dus, zo groot is als op mijn foto 2 en de plooikes onder de mandala plooien, (maar eerst ergens mee vullen binnen in ) ik maak er binnenkort nog wel eens één en neem dan foto's van bij alle stappen)

      Verwijderen
    3. Ok, nu is het duidelijk voor mij, Brigitte, merci! Ik ga eens rommelen tussen mijn stofjes en aan een mandala beginnen haken!

      Verwijderen
  19. Schoon superschoon dat stofke! En Pipstofke? Hoe kom je op het idee om dat kussen zo te maken? :-)) Ik zou graag de achterkant eens zien... krijg je dat helemaal dichtgestropt? Haha verbrand rood haar! Stinkt dat dan ook? Maar voor zo'n schoon foto's moet een mens iets over hebben natuurlijk! Geniet nog van je laatste vakantiedagje morgen! En dan vliegen we er weer volle bak in! Jullie zeker met de examens voor de deur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De achterkant zie je op de voorlaatste foto, eh, die is gewoon stof, en het naar binnen geplooide zit gewoon verwerkt onder de gehaakte lap.

      Verwijderen
    2. Ah nu snap ik het... je maakt de lap over het dichtgestropte deel! Mooi verstopt! Top idee!

      Verwijderen
    3. Ben blij dat je het zelf hebt uitgevist.
      Mijn werkbeschrijving was deze keer wat "rommelig", dat besef ik.

      Verwijderen
  20. Hehe, ik denk dat ik het snap ! Mooi mooi mooi ! Weer zo'n lekker gezellig kussen erbij en wat was Lola blij. Die zag dat het af was en kon al niet wachten om haar rol als model op te nemen, wat ze dan ook met hoogglans doorstaat !
    Een superfoto, die 2de, echt voor in een boekje ! Alleen jammer van dat kaarsje, ja en ook van uw haar natuurlijk ;-)
    Wat een strenge blik op de foto daaronder. Ge ziet precies nog wat van de vlammetjes in haar ogen, ze was er toch duidelijk niet gerust in ! 'Wat zullen we dit jaar nog allemaal beleven', zucht ze op de volgende foto …

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kussen! Schitterende kleuren, leuk stofje en een perfect model die het kan showen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, ik heb van dezelfde stof een bohemianachtig kussen gemaakt! Tenminste, volgens mij. Is het velours? Goed idee trws om de pompoenrand te haken. Hoop verder dat je nog voldoende haar hebt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En dan noem je MIJ kleurrijk?? Haha! Ik was even stil van al je lieve woorden, echt lief! Ik kreeg meerdere vragen over het maken van een blogboek, dus ik heb zojuist een tutorial erover geplaatst. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh neen, de kaars uitgedaan met je haar, aiai. Je ziet, je bent ECHT gemotiveerd om de perfecte foto te maken, zelfs ten koste van uw haar haha, ocharme.
    Hopelijk is de schade beperkt?! ;-)
    Het is toch opletten met kaarsjes, ik stak bij het kadootjes inpakken bijna de lintjes in brand, oepsie...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke foto's, Brigitte! Als je daar niet vrolijk van wordt!! En wat is je kussen mooi geworden. Hoop dat het met je haar is meegevallen. Wat een pech, maar wel met een mooi resultaat. Dikke zoen, Stéphanie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...