maandag 26 januari 2015

Uilenblik van Hugo

      Terwijl ik mijn Japanse stofjes naast elkaar leg
     en maar niet kan beslissen wat ik ervan wil maken
     (op dit ogenblik is het een poef in mijn hoofd,
maar ik ben nog niet helemaal overtuigd,
wie heeft er extra suggesties,
neen , geen parasol, Inge!)
zit Hugo als een jongenmetdezwavelstokjes aan het raam te turen
(bij het binnenkomen vraagt hij zich af wat ik zie in deze zaken)
ik had hem niet eens in de gaten,
zo geconcentreerd was ik op de afbeeldingen.
 
Op de bovenste foto heeft hij zijn "UILENblik " weer op.
Dat is een lichte mengeling van verontwaardiging en verwondering.
Hugo is daarin zeer goed.
 

 
 
 
Granny squares naast een lief vogelenspoor in de sneeuw
en warme oranje tulpen binnen
(in een handgeschilderde vaas)
twee absolute uitersten.
 
 
 
 
Bij het openen van de slaapkamergordijnen is dit altijd het eerste wat ik zie:
de opkomende zon
(prachtig geschakeerde kleuren in de winterlucht)
Eik van de ene overburen,
en het puntdak van de andere overburen
(zo besneeuwd heeft het allemaal een ander cachet, eh?
het verdwijnt razendsnel, bijna niets meer over)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

23 opmerkingen:

  1. Den Hugo weer vastgelijmd voor de schone foto's? ;-) Toch ongelooflijke katten zunne!
    Ik zou echt geen tip kunnen geven voor uw japanse stofferie... ik weet echt niet wat je daarmee aan kan... een parasol vond ik nog het beste...
    Moest je het echt niet weten en op andere ideeën komen .... de bovenste rij vind ik de mooiste! ;-)
    't Leven is voor de rappe hé!
    Fijne week en geniet van al het Limburgse schoons!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. D'er wordt hier niets gelijjmd.
      die katten zien mij gewoon graag en doen al het mogelijke om opgemerkt te worden.

      Momenteel bereid ik lessen voor (allez, niet op dit eigenste moment maar zo dadelijk weer) ik in de woonkamer aan mijn computer en er zijn minstens twee katten die al de meest ongelooflijke toeren hebben uitgehaald op toch maar op mijn schoot te geraken, maar daar geef ik niet aan toe (ik kan streng zijn , hoor) want dan wordt er NOG minder gewerkt .

      Verwijderen
  2. Wat zit jij op toch een bijzondere mooie plek, zo mooie uitkijkjes ,volgens mij heb ik ook nog iets japans of chinees liggen aan stof zal ik het toesturen misschien kan je er wat mee,doe het zo op de post.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooooh! Heerlijk! Kan bijna niet wachten.

      Op die manier krijg ik misschien toch nog genoeg bij elkaar om een zetel te overtrekken (want dat was mijn eerste keuze)

      Verwijderen
    2. Nou ze zitten al in de brievenbus net mijn rondje met grace gedaan ,hoop dat je er wat aan hebt.wilde trouwens ook nog even zeggen dat je grannys weer enig zijn En de poes een lekker smoeltje heeft

      Verwijderen
    3. Hoera voor het rondje van Grace.
      Dikke dankjewel, Marloes!

      Verwijderen
  3. Rechthoekige manden van maken ? Zou ook een fantastische vlaggenlijn kunnen worden, maar misschien zonde om te verknippen...
    Hugo heeft ergens in z'n stamboom uilengenen zitten denk ik, die oogjes da's echt wel meer uil dan kat !
    Ik denk dat ik de embryonale fase van een tweede Dachshunddeken zie glinsteren naast de vogelsporen....
    Het puntdak lijkt meer op een weg die kaarrecht doorloopt tot achter de horizon, da's echt nen trompe-l'oeil foto !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk met je trompe-l'oeil.
      Alleen jammer dat de schoorsteen het effect verknoeit.

      Nu ga ik telkens wanneer ik de volgende ochtenden
      mijn gordijnen open,
      een weg zien, (zo is dat bij mij, eenmaal in mijn gedachten, popt het er continu weer uit)
      en aan jou denken!

      Verwijderen
    2. De schoorsteen is zo'n echte oude mijlpaal, of een Limburgse steen van Rosetta....

      Verwijderen
  4. Wat een geweldig uitzicht!!!
    Enne, deze was het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudhaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een aandoenlijke blik de uilenblik van Hugo.
    Ook mooi is,om de Japanse stofjes allemaal in een lijst te doen en
    aan de muur te hangen...een echte blikvanger.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jee, lijkt een wat moeilijke bevalling te worden, heb in een vorige blogpost nog wat suggesties gedaan maar misschien ook niet haalbaar misschien. Als je er genoeg hebt zou je een Japanse kimino van kunnen maken voor uzelf. Ik zie u daar al zitten met al uw katten, een haakwerkje op schoot, een mojito binnen handbereik onder een lekker zonneke. Ach, nu was ik toch wel niet een parasolleke vergeten haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie een vogelnestje voor me.... Met granny... Je weet wel; die ene. Die je na je fotoshoot niet meer terug kon vinden.
    Mama merel dekt er haar gekoesterde eitjes mee toe en droomt mooie dromen van sterke merelkinderen die poezenbeesten met uilenblik te vlug af zijn ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij deze is het bewezen: Sandra, je hebt NOG meer verbeelding dan ik!

      Verwijderen
    2. :-))) We kunnen nog een keer een co-productie-verhalen-schrijven doen? Ik weet zeker dat een aantal BlogSterren graag meedoen :-))) het is hier een broedplaats van verbeelding ;-))

      Verwijderen
  8. Met de stofjes van die lieve Marloes erbij weet ik het antwoord al, suuuuuuper gaaf! Kijk nu al uit naar de tadaaaa foto..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw ... als dat een zetelovertrek kan worden ... die wordt dan vast en zeker prachtig!! Foto's met uitersten en prachtig geschakeerde kleuren ... is dat niet net het succes van je blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Etuitjes met een ritsje van maken, daar lenen die mooie prentjes zich voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te doen hè: handwerk in de sneeuw leggen! Ik kan daar uren mee bezig zijn, dus maar goed dat de sneeuw weer weg is, anders bleef ik aan de gang. Bij de volgende sneeuwbui kun je je mooie granny-deken wel aan een besneeuwde boomtak hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige stofjes zeg! Niet origineel misschien maar ik zou gaan voor kussentjes. Een serie kussentjes voor in de tuin(stoelen) of hangmat straks. Waarbij je per kussentje maar twee plaatsjes gebruikt. Of drie bij een rolkussen. Helemaal rechts bijvoorbeeld, op 1/3 deel. De andere 2/3 deel met een stof (effen of klein dingetje) die in het plaatje voorkomt. Met katoen en andere juist wat 'vilterig' of 'wollerig' voor het contrast. En soms links zo'n goudbandje erop. Je ziet het al. Mijn fantasie gaat helemaal los. (En ik kan niet eens goed naaien maar ben van de keramiek ;-) Leuk blog! Hartelijke groet Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je katten zijn fotogeniek, daar valt niet over te discussiëren. ;-)
    Hop, ik ben al benieuwd wat voor moois je zal maken met de Japanse afbeeldingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wow wat een prachtige japanse stofjes of waren het nu chinese (heb even geen zin om terug te scrollen op mijn iPhone schermpje...maar heb de afbeelding wel in een apart venster geopend om ze even van korterbij te bekijken ;)). Heel veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...