dinsdag 4 juni 2013

Ziekenhuismodus



Vanochtend bij het ontbijt, al starend naar het tafellaken, ontdekte ik ineens een leuk patroon voor een slaapbril.  Mijn eerste impuls: een schaar grijpen en de stof verknippen. Gelukkig tijdig beseft dat er nog een overschotje van die Libertystof ergens in de stoffenkast zat.
Mijn “mind” zit momenteel helemaal in “ziekenhuismodus” want binnenkort staat mijn operatie geprogrammeerd. Vermits ik heel slecht slaap,  heb ik al oordopjes gezocht, en nu met de bril erbovenop , wordt het helemaal sleepcocooning. We zijn gewapend.

This morning, when I was having breakfast, staring at my table cloth, I discoverd a pattern in which I found a  nice form. My first impulse was to cut in the linnen but soon enough I realized I had a left-over of this Liberty fabric in my closet and I made this weird object to help me to sleep better when I’ll be in hospital for my hernia operation (soon).





Pas ook  een hybride pyjamabroek(of iets wat daarvoor moet doorgaan) genaaid en de Japanse bedsokken met de koi erop gaan ook mee (sorry dochter, ik weet dat het de jouwe zijn maar zieke mama’s krijgen voorrang  J)

I also made me sick-bed pants and luckily I found my daughter’s Japanese bedsocks with the fish , so no cold feet for mum (sorry daughter, during sickness all weapons are allowed   J)

 



Mama’s heup-operatie gisteren is goed gelukt en papa die voorlopig in een vakantiekamer in een verzorgingstehuis verblijft, stelt het ook prima. Ik heb een boekje voor hem gemaakt met een aantal zelf geschreven  verhalen erin. Zo dadelijk ga ik bij beiden nog eens op bezoek.
Het zijn drukke tijden deze dagen, veel autorijden- het ziekenhuis is bijna een uur rijden  (en daarna een pijnlijke rug) en massa's  geregel. Nog even doorbijten en daarna lekker  zelf in het ziekenhuis uitrusten. Met die Liberty-bril op natuurlijk.

Mum’s operation yesterday was a succes, she’s got a new hip now an she can go dancing any time soon. And dad is doing well in his holiday room in the home. I made him a little book with all kind of stories in it.

These days are rather hectic, going on hospital visits and arranging everything for my parents, but soon I can relax and rest in the hospital, which is going to work out fine with the new Liberty-eye-cover-thing.


                       onze papa houdt erg van vogels, dus heb ik wat vogel-weetjes voor hem verzameld

14 opmerkingen:

  1. Sterkte alvast! Mooie 'bril' en pyjamabroek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed nieuws wat je mama betreft ! Fijn :-)
    en als papa het ook goed maakt is dat weer een hele geruststelling.
    Jij bent van alle gemakken voorzien zie ik als je wordt opgenomen in het ziekenhuis.
    Een super pyama broek, slofjes, oordopjes en een sjieke slaapbril hihi, ik zie je er al mee in het bed liggen :-) toi toi toi heel veel sterkte en succes gewenst.

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte allemaal!

    Ohoho wel hilarisch jou " ziekenhuis outfit" Het zal vast een glimlach op de gezichten teweeg brengen en dat is maar goed ook.


    fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de operatie goed is gegaan,wat lief je vogelen boekje,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief boekje, dat zijn de mooiste cadeautjes. Succes ook met jouw operatie, hopelijk niks ernstigs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker kleurrijk, maar je hebt helemaal gelijk. Dat ga ik onthouden... (de oordopjes) Pas op dat je niet te vermoeid aan de operatie begint met al die drukte... Sterkte en groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe? Je gaat alleen de oordopjes onthouden? En de koi niet? En de slaapbril evenmin?

      Verwijderen
  7. Leuk dat boekje voor je vader. Veel beterschap voor je moeder en jij bent ook klaar voor je operatie zo te zien, veel sterkte (alvast).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou die van soms zit het mee en soms,..... ik vind het allemaal veel wat je meemaakt, sterkte met alles en ik hoop dat de bril je de rust verschaft, wel allemaal lieve dingen die je doet, zoals een boekje voor je vader, ook ondanks je rug toch de bezoeken volhouden
    Sterkte met alles en ik moest wel lachen om het tafelkleed, scheelde niet dat of je had het verknipt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your outfit will certainly brighten up the hospital ward! I'm so glad your mam's operation went well, I hope yours is just as successful. Take care xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat fijn om te horen dat het met je moeder goed is gegaan...je ouders boffen maar met je....je mams slaapt onder een mooie quilt waarbij ze heerlijk kan wegdromen over viva la France en je vader kan zich in de vogelweetjes verdiepen,nu nog hopen dat het met jou en je ruggetje ook allemaal weer dik in orde komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat boekje! Wat een leuke dochter ben jij :-D

    Goed dat je mama het goed doet! Nu jij nog en dan kan je alle leed weer vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...