zondag 23 juni 2013

In een dachshundjurk naar jubileum per tractor


 
 
Kijk wat ik zonet vond op mijn verplichte gezondheidswandeling:
een tractorencaravaan voor een 25-jarig jubileum.
Heel ongewoon.
 
Ook Elien is van de de partij en kruipt zo dadelijk in een tractor.
Kijk wat ze draagt:
een echt dachshundjurkje.
Het staat haar beeldig.
 
 
Look what I found on my daily walk:
lots of tractors forming a huge procession.
And in one of them is Elien. She's wearing a very nice dachshund dress.
 
 

 
Stephan en Sonja , die verderop in de straat wonen,
vieren hun 25-jarig huwelijksjubileum;
Omdat Stephan heel veel bevriende boeren kent, hebben ze allemaal hun tractor uit de schuur gehaald en rijden ze zo dadelijk in caravaan naar het huis van Stephan.
Elke tractorchauffeur stapt daar even uit om een rode roos te overhandigen aan het koppel.
Toevallig kom ik op hun verzamelpunt uit.
 
Stephan and Songa have been married for 25 years.
Since Stephan knows a lot of farmers,
they all got their tractors out of the barn
and  in a minute they'll drive to Stephan's home.
Each one of them will give a red rose to the couple.
 




 
Daar gaan ze dan, allemaal witte wolkjes puffend uit hun dikke pijp
 de meesten  enthousiast toeterend.
Dit wonderlijk zicht  ontroert en ik ben echt wel benieuwd naar de reactie van Stephan en Sonja.
- het is een verrassing, ze weten van niets-
Ondertussen weer beland bij eigen voordeur, probeer ik me voor te stellen hoe het zou aanvoelen als hier allemaal stoere boeren stonden te toeteren.
Ik kan het niet helemaal bevatten.
Een zaak staat vast:
Mijn wandeling was wel weer de moeite waard!
 
There they go: all hissing and puffing
and breathing white clouds.
This thrilling view really kind of moves me
Meanwhile I've reached my own frontdoor again and I wonder how Stephan and Sonja will react when they open their door.
Such a nice suprise!




10 opmerkingen:

  1. Ohhh wat zullen ze verbaasd opkijken en wat een leuke verrassing!Die jurk was ook iets voor jou!Alleen iets of wat te weinig kleur erin misschien?!?!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ene bijzonder tafereeltje en de jurk,,,,,,super leuk!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig al die tractors ... wat zullen die opkijken hihihihihihi

    Ahhh en die jurk ... dachshund-fantastisch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat geweldig zeg en het jurkje is echt super,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super zeg, moest een leuk zicht geweest zijn! En dan zal het koppel ook wel gevonden hebben :-D
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zulke buren acties, daar zullen ze van genoten hebben!
    Dat was weer een leuk wandelverslag! Fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op 27 maart heb ik mijn pony meisje Cheyenne in moeten laten slapen,nadat wij 22 jaar samen waren,ze is 35 jaar geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Brigitte,
    Leuk dat je een berichtje plaatste!
    Ik heb een kleurenlijst van HTML via Wikipedia en dan zou ik denken dat de kleur blauw van je borduurwerk hemelsblauw is of evt. licht zeegroen. Het is altijd een beetje moeilijk als je het niet precies naast elkaar kunt leggen.
    Ik heb gelezen dat je een herniaoperatie achter de rug hebt en aan het revalideren bent. Ik wens je heel veel sterkte en moed, maar ook plezier in het onthaasten en het zien en meemaken van dingen waar je nooit aan toe kwam!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...