woensdag 19 juni 2013

Nothing beats home!

Geen kwaad woord over het ziekenhuis. Vorstelijk hebben ze me daar verzorgd. Maar heel eerlijk: nothing beats home!
Nu pas besef ik wat ik heb gemist: rondsbaggeren in huis-en-tuin , oneindig veel prutsen, eigen ritme, lekkere hapjes tussendoor van zongedroogde tomaten, olijven, en een canapéetje met paté-en-radijsjes, vers fruit en sappige groenten…
En bovenal: los tres gatos. Ze wijken niet van zijde en lopen me als hondjes achterna, ze houden me ook voortdurend in de gaten, bang dat ik weer een poos vertrek. Heel charmant zo extra veel kattenaffectie. Vooral Hugo verbaast me. Doorgaans is hij de hele dag op stap in de naburige velden, en nu kruipt hij non-stop  tegen me aan.
Enige nadeel van mijn ziekenhuisontslag: er hangt geen rood knopje meer boven mijn bed en toen ik vannacht weer niet kon slapen van de pijn ben ik zelf mijn warm compres in de microgolfoven moeten gaan stoppen. Dat viel even tegenL
Not a bad word about the hospital. The staff  took care of me in a royal way. But quite frankly: nothing beats home!
Only now I realize what I have missed: trotting around and about in  home-and-garden, endlessly fiddling,  living at my own pace, los tres gatos (they keep on following me doggy-like since I’ve been home and keep on watching me as if they are afraid I will be gone again soon), tasty  in- between-snacks  such as sun-dried tomatoes, olives, and a canapé with pate-and-radishes, fresh fruit and succulent vegetables
...
The only disadvantage  of my hospital discharge: there's no more red button above my bed and last night,  when I could not sleep from the pain again: I had to drag myself downstairs and heat the  warm compress in the microwave, all by myself.
L
 
Op doktersadvies moet ik minstens een half uur per dag wandelen.
Het lukt me niet zo best wegens de pijn en onder het mom van: "oh deze vers geplukte bloemen hebben dringend water nodig" keer ik snel weer om.
 Ik wandel morgen wel extra.
 
 
 
The walking (doctor's order) does not go very well. I end up picking flowers  after a 5 minutes walk and returning home because they need to be watered.Tomorrow is another day to start my daily walks.
 
 
 
Gisterenavond zijn mijn twee broers en zus langsgekomen .
 
 
De katten wijken niet van mijn zijde en houden me voortdurend in de gaten.
Bang dat ik weer vertrek?






Het verbluffende van mijn herstelperiode: de dag ontvouwt zich zonder deadlines en zonder to-do-lijst: geen vergaderingen, geen studentenmails, geen bundels nalezen….
Verbazingwekkende rust en ik kan werkelijk maar dan ook werkelijk alles doen waarin ik zin heb (we laten de extreme fysieke activiteiten even buiten beschouwing… binnen een half jaar benji jump ik weer als de bovenste beste)
 
 
 The stunning thing of my recovery period: the day unfolds without deadlines and without to-do list: no meetings, no students’s mails, nothing at all ....
Amazing: only peace and I can really do all the things I want to do (let’s keep the extreme physical activities out of consideration ... within six months I’ll bungee jump again of course
J

 
De tuin is de afgelopen weken wild gaan groeien. Alle bloemen staan er schitterend bij en ik slenter zowat er doorheen, dit is ook "wandelen" hoop ik:



 
Dat vraagt gewoonweg om een boeket, en vermits ik tijd zat heb, maak ik het extra groot:


En het gras staat extreem hoog. Grasmaaien is me verboden en vermits de echtgenoot het bijzonder druk heeft, is het even wachten op de klusjesman. Maar dat geeft niet want de klavers hebben supermooie witte bloemen waarin menige insecten ronddartelen die op hommels lijken. Hun naam ontsnapt me even maar ze maken in ieder geval een heerlijk zoemend geluid:

The doctor has forbidden me to cut the grass, therefore it's extremely high at this very moment. It's also full of clover and its flowers that attract buzzing insects. How I love their bizzy sound.

Zo, op naar mijn avondeten: een slaatje gezond. Met dit weer heb ik werkelijk geen zin in warm eten.

23 opmerkingen:

  1. Veel beterschap, tof dat los gatos zo lief zijn, het zijn superslimme diertjes hé, ze weten volgens mij meer dan mensen...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel beterschap! En wat een zalige tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn je te lezen en die mooie oranje bloemetjes hoe heten die?? Prachtig!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het spijt me. Ik ben heel slecht in bloemennamen. Ik weet alleen dat ze heel snel zich verder planten (hun wortels lopen overal onderdoor en duiken de bloemen duiken dan verderop op) en supermooi afsteken tussen de rest.

      Verwijderen
    2. hebben ze ook zaadjes?? Dan hou ik me aanbevolen, dol op oeranjuuuuuuh
      XXX

      Verwijderen
    3. lang leve google denk havikskruid en die heb ik gezaaid whoeiiiii zou leuk zijn

      Verwijderen
    4. Heb zonet even de afbeeldingen bij google havikskruid bekeken en yep, dat zijn ze. Die witte pluisjes die erop komen zijn zaadjes.
      Nu maar wachten tot ze bij jou uitkomen.

      Verwijderen
  4. Fijn dat je weer thuis bent. Wat een heerlijke veranda heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, dat boeket is ge-wel-dig!!!
    Heel veel beterschap. X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je weer thuis bent, home sweet home. Ik wens je een voorspoedig herstel! Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je tuin toch gezellig,daar is het goed toeven en zou ik het ook wel in uithouden!Zeker als je ook allemaal nog eens lekker kan doen wat je zelf wil!Van je slaatje loopt het water me in de mond!Heerlijk met zo'n warm weer....zo te zien zit er ook tonijn onderdoor.....mmmmmmmmmmmmm


    groetjes en doe kalm aan!

    Ohhh ja en ik vergeet helemaal te zeggen dat dat gevrij en gevlei van je poezenbeesten erg leuk is om te zien op de foto's,de 'brigade'houdt je nauwlettend in de gaten,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk weer thuis meis!
    Hoop voor jou dat de pijn ook snel minder wordt!
    Heerlijk genieten van je tuin en de poezels .... en rustig aan hoor!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat is jullie tuin prachtig! Heerlijk om daar zo van te genieten :) rustig aan en hopen dat de pijn snel vertrekt :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ach je bent in het ziekenhuis toch beland..nu weer thuis is wens je een voorspoedig herstel

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach de poezen,ja ze kunnen je echt missen en je boeket whaa die is prachtig,doe rustig aan en beterschap,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Glad your back and I bet your kitty missed you....your garden is amazing.....Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Feel better soon! Your garden is stunningly beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schreef ik echt veranda?? Ja, ik zie het.. oeps, haha. Bedoelde dat fijne terras waar jullie zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige tuin geniet ervan! Hopelijk gaat de pijn snel weg! Veel beterschap! Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je weer thuis bent ... en ja, slenteren is ook wandelen, maar dan iets trager. Mag vast ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...