zaterdag 8 juni 2013

Bloemenkussens en stoffenreepjes




Vermits mijn schoonzusje nog iets van me tegoed had,  maakte ik haar twee kussens met veel kleur voor in haar gezellige floeren sofa in Lovenjoel.  Vandaag heb ik ze haar bezorgd, aan het voeteneinde van mijn moeders ziekenbed. Het enige ziekenhuisvoordeel:  we zien  elkaar  méér.
 Doorgaans gebeurt dat veel te weinig, allemaal  druk en bovendien een heel eind uit elkaar wonend.

Since I owed my sister-in-law a big favour I made her two cushions which I gave her in the hospital at my mum’s sickbed. That’s the only advantage of hospitals: you get to see more of your relatives. Usually we see each other rarely because every one is always working and we live an hour drive away.

Toen ik mijn schoonzus vertelde dat ik geen tijd had gehad om nieuw vulsel te gaan kopen en de buitenkant van haar kussens over mijn bestaande kussens trok , zei ze enthousiast “ oh, wat spannend, de naad haal  ik los en de oude gaan eruit en in de nieuwe stop ik ander vulsel, dan heb ik 4 kussens in plaats van 2!”  Ze zal nog meer verrast zijn want ik vermoed dat er in de binnenste kussens nog andere kussens zitten van alweer vroeger (dat is zoals met de Chines boxes)

Mijn moeder mag binnenkort voor een paar weken naar het revalidatiecentrum om weer leren te lopen en aan te sterken. Dan is het mijn beurt om geopereerd te worden. Zo blijft de familie veel reünies hebben.

In a few days mum will go to the revalidation centre in order to learn how to walk and to get stronger again. Then it will be my turn to be operated on.
 

Ondertussen heb ik iets nieuws superleuks  ontdekt. De inspiratie komt van de blog "Silly old suitcase"
En het is geweldig want op deze manier kan ik alle stoffenrestjes (en dat zijn er gigantisch veel) verknippen tot repen en  ermee haken. Het grote voordeel: een aantal lelijke stoffen waarmee ik geen blijf wist zijn erin gehaakt en in combinatie met de rest worden ze weer wondermooi. I love it: je begint in één kleur en hebt geen enkel idee waar het naartoe gaat. En bovenal geweldig: het gehaakte blijft mooi overeind  staan zonder  extra voering of zo. Magistraal! Het wordt allicht een mand voor mijn wol.

 Allemaal vasten op elkaar gehaakt, reepjes stof van 2cm breed
 
 




I found a new trick that I got hooked on.  (in all senses of the word)  I got inspired by “silly old suite case”This is so great. You can tear old fabrics apart and as a result  you get yarn to chrochet with. The result is fabulous. I love it.



Toen ik daarstraks nog een stukje haakte en een aantal kussens op de grond gooide, vlijde Lola zich er op neer en na een poos hing ze helemaal onder de verknipte draadrestjes die naar omlaag dwarrelden. Schattig. Momenteel roept de koekoek in de tuin, het maakt me echt happy. Aan iedereeen van harte een superontspannens weekend gewenst! Enjoy!
 
When I’m crocheting, Lola’s always on the floor at my feet and the little bits of fabric all  keep on  falling  down on her. She looks real cute that way. A nice weekend to all of you! Enjoy!

 

9 opmerkingen:

  1. Geweldig de kussens en wat gaaf je mand,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kussens zijn wonderschoon! En zo een mand heb ik ook gehaakt, heerlijk voor de restjes van de restjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh Brigitte wat een prachtige kussens zeg...baboushka kussens,telkens als je erin kijkt komt er weer zo'n beauty uit tevoorschijn...totdat je nog maar een klein speldenkussentje overhoudt zeker?!?!Ik heb ook versleten t-shirts of die niet meer gedragen worden op zolder bewaard voor een dergelijk projectje,al is het maar om eens te proberen,zo kun je blijkbaar ook hetzelfde doen met oude plastic tasjes...een boodschappentas haken en deze blijken ook nog eens oersterk te zijn!Wie weet ooit nog eens...als de bucketlist is geslonken....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleurrijke kussens!!!
    Ik moet vanmiddag werken dus nu nog lekker in de zon in een badje met de meiden! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your Lola is like my George always at my feet too!
    I love your cushions and I pray your Mom's all right?
    take care, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Your George and my Lola would make a nice pair,wouldn't they?

      Verwijderen
  6. Wat een bofbibs die schoonzus. Sterkte met je mams en straks voor jezelf...Een koekoek in de tuin, jeujjjjjj gaaf!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle vogels zijn gaaf maar een koekoek is toch de meest gave!

      Verwijderen
  7. Prachtig hè met restjes weer iets waanzinnigs moois creëren!
    Of zoals jij het noemt "magistraal" hihihihi

    En wat zal schoonzus blij zijn met haar kussens!

    Ik hoop dat je mams voorspoedig revalideert meis en wens jou alvast alle sterkte voor jouw operatie toe!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...