woensdag 26 juni 2013

Gecrocheerde tas

 
Dankzij mijn ziekteverlof klaar in twee avonden :
de gecrocheerde tas.
Ze dient perfect om fruit te gaan halen op de markt.
De kleuren zijn poederpastels.
Volgene stofreepjesproject:
de poef
(maar dat kondigde ik een aantal posts geleden ook al aan)
 
Thanks to my sickness leave, I was able to finish this crocheted bag in two days (evenings rather).
It can be used to get fruit from the market.
 



Zo ziet de bodem van de tas eruit.
Ik vind het wel iets hebben.
 
 
The bottom looks like this
 
 
 
The bag can be opened :
En de lintjes aan de zijkant kunnen gewoon in een strikje
(en dan blijft de tas open)
 
 
 
 
The bag can also be closed (of course):
(just tie the ribbons into a knot)
Of ze kunnen ook geknoopt (en dan blijft de tas dicht)
 
 


 
De dochter is sinds gisteren thuis.
Ze heeft vandaag een aantal kookboeken doorploegd en alvast een lijstje voor de winkel gemaakt.
Zo dadelijk maakt ze me een verrassingsmenu
van ingrediënten die ze nog in de koelkast vond
(de enige indicatie die ik kreeg:
het wordt iets met kip en honing en fruit)
 
My daughter has been home since yesterday.
Today she looked through a lot of cookery books and made a list for tomorrow's meal.
Today she's going to surprise me with a combination of stuff she found into the fridge.
(something to do with chicken and honey and fruit)

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas en vooral die tinten, de onderkant van de tas is net een pioenroos in de midden hihi ;-) ( dat zie ik er tenminste in )

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je hebt gelijk, ik vind het allerbinnenste hart ook iets van een roos hebben...

      Verwijderen
  2. als jou crochets zien er altijd uit met een eigen touch en ik IK hou ervan ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tas is dat geworden Brigitte!!!!

    En lekker gegeten??? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. super lekker. Wat een verschil als er iets extra's bij de kip gaat(citroenbalsamico, pijnboompitten, honing, sinaasappel, appel, meloen, ananas)

      Verwijderen
  4. Mooi zeg! En altijd handig zo'n tas.
    Nog antwoord op jouw vraag waar ik mijn schemerlamp vandaan heb: van de kringloop! Ander kleurtje geschilderd, nieuw kap en klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een geluk heb je dan.
      Hoewel bij ons de kringloop zeer uitgebreid is en heel veel verrassingen heeft op vlak van meubels, kleding en stoffen, heb ik er nog nooit dat soort lamp gezien (misschien kom ik altijd net te laat)

      Verwijderen
  5. Waanzinnig leuke tas.....ik zie de prei er al uitsteken en mooie abrikoosjes bovenop...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I am so glad you left a comment on my blog! It's always nice to meet other bloggers, especially ones from countries other than my own.
    How nice that your daughter enjoys cooking, I'm sure she made something very delicious for you tonight!
    Have a wonderful day, I will look through more of your fun blog tomorrow, I'm off to bed right now.
    Hugs to you my new friend, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk als er voor je wordt gekookt. Lieve dochter !!
    De tas is mooi en je maakt ook altijd van die mooie foto's , prachtig met dat zonlicht.

    Fijne dag en eet smakelijk :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh je tas of mand is geweldig! Lekker dat je door je dochter verwend word,het klinkt goed,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kiekeboe Brigitteke - dus eigenlijk waart gij, bij het maken van deze tas, uwe tijd vér vooruit :-) ! De voorloper van zpagetti !!
    Zeg maar dat is toch verschrikkelijk veel werk, al die reepkes maken.... De tas is wel super mooi, het leuke is dat al die verschillende kleurkes op de één of andere manier zich perfect mengen tot één mooi geheel...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...