zaterdag 1 juni 2013

Tijdelijk uitgebluste wervelwind

 
Ik ben een wervelwind. Op topsnelheid,razend door het leven, veel projectenten tegelijk op stapel, boordevol ideeën, bruisend van energie, onstopbaar…   Op dit moment echter stukken minder snel. Omdat  ik met gebogen rug door het leven hink,voel ik me soms Quasimodo van de Notre Dame. (hoe  is het met hem trouwens afgelopen? -ik ben het einde van het verhaal vergeten, misschien maar best ook..-)
Gelukkig is er nog Lupus die bijzonder schattig slaapt op mijn “allegaartuindeken” (klik hier voor het hele verhaal) met zijn ene poot trillend in de lucht.Heel uitnodigend om mijn moe lijf ernaast te leggen. En Lola, die elk kussen dat toevallig op de planken  belandt, meteen weet te vinden om er triomfantelijk bovenop te liggen. Ik word heel erg rustig van mijn drie katten.


Most of the time, I am quick, speedy, swirling and always hurrying.  Unstoppable doing the most various things at all times, full of energy.  But not right now. Right now I feel like Quasimodo of the Notre Dame, with my back stooped, limping through life.  Everything slows down, thank god there is Lupus to lay down next to. In the picture he’s sleeping at the “allegaar”blanket. Read all about it  here       And there is also Lola who always immediately spots a cushion that has fallen on the grounds and obviously takes advantage. My 3 cats help me to feel better.




Vermits mijn herniapijnen alsmaar aanhouden, kreeg ik  een nieuwe scan  die aantoont dat de voorbije drie maanden helemaal niets aan mijn toestand is veranderd, terwijl de neurochirurg  en ik hoopten dat de hernia met de tijd vanzelf zou “verschrompelen”. Het verdict blijkt onherroepelijk: een rugoperatie volgt heel binnenkort. 

Due to never ending hernia pains, I had a second scan in the hospital which proves the hernia won’t go away by itself (that was what we were waiting for the previous months) and so I will be operated on in the next few weeks.




Ondertussen  probeer ik eerst al mijn schoolwerk klaar te krijgen (ja, ik ben super plichtsbewust dus alles moet nog verbeterd en nagelezen en gequoteerd) zodat ik me geen zorgen moet maken wanneer ik met ziekteverlof ga binnenkort, en rust ik veel, dus dat betekent veel lezen. Gelukkig had de echtgenoot gisteren een kookboek voor me mee: “De pure smaak van Limburg” en zijn er vandaag de weekendkranten. In het magazine van het BVL staat een kleine stukje over een heel bekende filmster die onherkenbaar door Cannes kan slenteren omdat hij zo verdikt is. Weten jullie wie het is? Vroeger zag ik hem heel graag acteren maar zelfs in zijn huidige hoedanigheid spreekt hij me ook aan : ik hou van mannen met een hoek eraf, en zo ziet hij er beslist uit.

But still so many things to do before the operation. Have to finish all my schoolwork first (give points etc…) and other stuff. For the moment I’m resting more and I read a lot. My husband brought me this cooking book with all kind of recipies from Limburg (that’s the part of Belgium in which we live) and I also found this picture in the newspaper “Het Belang Van Limburg”.  Do you guys happen to know who it is?  He once was a very famous actor but now he is walking in Cannes en nobody recognizes him. Actually I like him this way. He can give me a sick-call any time.


Het Limburgs kookboek beschrijf zowel voor-, hoofd- als nagerechten maar vooral de laatste spreken me aan :
 Maaseiker knapkoek, frambozen, chocolademousse en granité van agrum

Verloren brood met bramen uit de Limburgse bossen en yoghurt-citroenverbena ijs
 
 

Wie herkent deze acteur? Ooit een hunk, nu best ook nog schattig.
Hij mag gerust bij mij op ziekenbezoek komen.

16 opmerkingen:

  1. Luk de Koninck ?
    --
    enneuh sterkte met je hernia operatie Brigitte zal tijd worden dat je weer pijn vrij bent !

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He! Hij lijkt inderdaad een tikkeltje op Luk de Koninck. Maar is toch knapper, niet?

    Tip: het is geen Vlaming maar een Amerikaan.

    En pijnvrij... wat klinkt dat goed. Daar gaan we hopelijk voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat naar van je hernia. En wat kunnen katten inderdaad heerlijk ontspanning voorleven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet eruit als keanu reeves!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Baaaalen van je hernia bah! Het is geen George clooney dus ik herken hem niet hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keanu inderdaad! Inderdaad niet meer zo herkenbaar ;) Veel beterschap, lieve collega!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keanu inderdaad! Inderdaad niet meer zo herkenbaar ;) Veel beterschap, lieve collega!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk is het Keanu Reeves.
    Best nog herkenbaar en ziet er vooral heel sympathiek uit.
    Voor mij zelfs aantrekkelijker dan afgeborstelde Clooney, Esther, geloof het of niet!

    Lijkt me iemand om sappig mee te lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu ik het hier lees, herken ik hem ook :-) Mooi ogen!!!
    Oh wat lastig met die rug ... ik duim dat het hoe dan ook weer helemaal in orde komt!
    En ondertussen af en toe lekker naast die poezenlijfjes gaan liggen, maar misschien wel best op een zacht kussen. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jemig die nare hernia hoop dat snel de wervelwind weer mag waaien voor je ,en die poezen vind ik echt lief iedere keer weer,sterkte ermee ,die kok zou het niet weten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vervelend meis die hernia. Hoop dat de operatie dan wel de truc gaat doen om weer pijnvrij verder te wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Keanu, the boy next door zo! Wat naar zeg die hernia, hoop dat het verlof je goed doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh die hernia blijft vervelen...djuu toch!En ehhh Kenau Reeves?!?!?Nou voor mij onherkenbaar hier....althans i.v.m hoe ik hem voor de geest haal....die heeft ook zijn beste tijd wel gehad dan volgens mij,ha,ha,ha.....maar ja...eerlijk is eerlijk.....ik blijf ook geen jong bloempje van 18 meer!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, spijtig genoeg worden wij - in tegenstelling tot heel wat mannen, behalve Keanu- niet echt beter met de jaren, ik besef het maar al te goed.

      Helaas voor jou, heeft Keanu al een eerdere afspraak met mij! Jij zal het moeten stellen met William Shatner in zijn huidige gedaante! Dat is de kapitein van de Enterprise. (Weet ook niet waarom die net als eerste in mijn gedachten oppopt als bezoek voor jou....da's raar, waarschijnlijk omdat ik 40 jaar geleden een boontje voor de man had)

      Verwijderen
    2. Ik verkies de vroegere versie. Te mals naar mijn goesting.'Ziet er sympathiek uit' is meestal toch synoniem voor 'niet zo geweldig knap', niet?!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...