zondag 2 juni 2013

Côte d'azur quilt


Straks breng ik mijn allerliefste mamaatje naar het ziekenhuis
want morgen krijgt ze een nieuwe heup.
Om warmte van thuis in de ziekenhuiskamer te brengen, neem ik deze quilt voor haar mee.
Ik hoop dat ze hem zal koesteren.


Today I'm bringing my dearest mum to the hospital.
She's due for a new hip.
And to make it easy for her to recover and to bring a bit of homely warmth in her room, I made her this quilt .
It is a C'ote d'azur quilt.
I hope she'll like it.




De onderkant is omzoomd met witte bloemen in bloemstofjes die mama vermoedelijk wel kan appreciëren:


En voor de afzonderlijke vierkantjes heb ik een bomma-souvenirsjaal van de Côte d'Azur verknipt.
 
 
De Azurenkust is een bewuste keuze.
Want bij haar herstel kan mama kijken naar de plaatjes en wegdromen naar de Franse zon.
Hopelijk kan ik er haar daar binnenkort mee naartoe nemen, als we alletwee hersteld zijn van ons beider operatie.
 
Want de steden lonken veelbelovend.
Er zit Monaco in:



En Nice:

En ook Paul-de Vence:
 
 
 

Zeer voorspelbaar: de twee katers genieten van de ochtendzon. De aandachtige toeschouwer merkt het  zeer hoge veldgewas.
 Dat betekent dat de boer binnenkort komt maaien en  het gemaaide gewas in van die dikke rolllen propt. Die blijven een poos op het veld liggen om te drogen en zijn een werkelijke lust voor het oog.
Echt iets om naar uit te kijken.
 



 

13 opmerkingen:

  1. Uw mama wordt in de watten gelegd met deze mooie quilt, hij is echt prachtig.
    Ik wens haar een spoedig herstel en voor u ook zodat jullie samen naar één van die leuke steden kunnen gaan.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Magnifiek !
    Ge bent een lieve attente dochter!
    Ik wens je mama een voorspoedig herstel.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilt! De kleuren zijn zo mooi, en de afbeeldingen en sfeer zo opgewekt en tegelijk rustgevend. Je moeder boft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kilt. Veel beterschap voor je moeder. Hopelijk herstelt ze snel.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met zo'n mooie deken zal je moeder toch snel herstellen! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij een lieve dochter XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Brigitte wat heb je een prachtige quilt gemaakt voor je moeder!Ze boft met je!Daar zal ze zeker wel bij wegdromen,want dat deed ik ook heel even hier achter mijn pc met de plaatsen Nice,Monaco en St.Paul de Vence want dat is voor mij heeeel heeeel lang geleden dat ik daar ben geweest...dat ik als tiener met mijn oudste zus en haar man en zoontje mee mocht naar Zuid Frankrijk op vakantie en wij al deze heerlijke plaatsen aandeden...St.Paul de Vence is een kunstenaarsdorpje zo gezellig en knus....nou ik droom nog even verder weg en hopelijk je moeder ook onder deze pracht quilt en vergeet ze zo een beetje de nare operatie,want een nieuwe heup is niet niks hoor!Hoop dat er voor jou ook gauw duidelijkheid en een einde komt aan je hernia-ellende :-(....ik ga in elk geval duimen voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte voor je mams morgen!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige quilt! Veel succes voor je mama morgen! En een voorspoedig herstel. Ja die dikke rollen zijn altijd prachtig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och Brigitte, je mama ook al in de lappenmand ! wat een getob momenteel zeg.
    Succes met je mama en de lappendeken is prachtig. Mama zal er blij mee zijn :-)
    Bedankt voor je ideetjes met de trolletjes hihi, eerst nog 700 andere projecten ! zo gaat dat. Sterkte met je mama en jij met je hernia hopelijk zijn jullie allen snel weer hersteld.

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...