donderdag 29 augustus 2013

Zomers gerecht


Tip voor een extreem lekker gerecht op een nazomerdag.
Superheerlijk.
Om je vingers af te likken
De foto alleen al zet de smaakpapillen aan het vibreren..
 
Wat zit erin?
Dikke plakjes beenham, 
massa's blauwe bessen,
een tikkeltje appelstukjes
en wat appelsap erover,
stukjes uienstengel,
wat peterselie,
wat bieslook,
wat rucola,
 pijnboompitten om het af te maken
en aan de rand een naar mijn smaak heerlijke saus
(mosterd aangevuld met kruiden en verse dille erin gemixt)
Uiteraard hoort daar een dikke snede brood bij.
 
Het past perffect na een zwemnamiddag.
 
 
Today I made a really really nice dish.
What was in it?
Some chunks of ham,
a bunch of blue berries,
piece of apple
and some apple juice smeared over them,
a bit of persil,
a bit of rucola
 
and on the side a mustard sauce mixed with fresh herbs
I ate it after an afternoon of delicious swimming at Jackie's pool.
You cna read the full pool story here
 
 
Janne, 2 jaar en 4 maanden
 
Vanmiddag dook ik nog eens in Jacquelines zwemvijver.
Hier lees  je het hele vijververhaal.
Janne van onze collega Lies,
was er ook
samen met haar papa:

 
Ik ben heel blij met alles wat ik uit Jackies tuin heb meegekregen:
frambozen,
 bosaardbeien,
een cassisstruik (paarse pot),
paarse bloemen (waarvan ik de naam alweer ben vergeten)
en een kruid om op te eten, iets met "zuur"?!?
Helleup Jackie!!
Ze zijn ondertussen in onze tuing geplant.
 
 
Jackie gave me a lot of plants from her garden:
raspberries,
strawberries,
cassis,
purple flowers (I forgot their name)


7 opmerkingen:

  1. mmmmmmmm dat klinkt en ziet er zalig uit!
    What a lovely day :-)
    Liefs DivaDaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal fan! Niet alleen van dat geweldige slaatje maar ook van je bord en tafellaken. Hoe jij dat toch steeds zo mooi kan schikken en fotograferen! Pure klasse!
    En voor een snailmailke naar jou heb ik natuurlijk wel eerst je adres nodig! Ah tuurlijk! Maar naar zo'n creatieve madam durf ik misschien helemaal niets te sturen !? Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik ook nog wel leuk, een zelf samengestelde salade en dan ook veel vruchten erdoor.
    Zo te lezen hebben jullie een leuke middag gehad. En ik hoop dat al je stekken aanslaan.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm die salade ziet er heerlijk uit! Het water loopt me uit de mond. Ik ga het recept zeker eens proberen!
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh leuk dat je al die plantjes hebt gekregen, en je salade ziet er lekker uit, zo wil ik elke dag wel mn brood eten :-)

    lieve groet,Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je salade ziet er werkelijk heerlijk uit. Zwemmen wekt inderdaad de eetlust op. Wij aten die avond versgebakken pizza (o.a. eentje met gerookte forel, afgewerkt met verse dille uit de tuin)
    De planten waarvan je de naam weer vergat zijn verbena bonariensis (of ijzerhard) en het eetbare plantje is bloedzuring (groen blad met rode nerven)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...