zondag 11 augustus 2013

Lola's mand en woken met gouden rand



Vanavond  even gewandeld tot bij de rode Limousin koeien in onze achtertuin. Ze zijn alleraardigst en dragen allemaal hun gsm-nummer in hun oor. Ze poseerden mooi voor me maar ik krijg hun foto niet geüploaded.
Bij thuiskomst gaat de zon oranje onder en geeft de wolken een gouden rand terwijl Lola ongegeneerd ligt te maffen in haar gehaakte mand. Nog altijd is het haar favoriete slaapplek.
Kijk hoe de kromming van haar rug precies past op de rand.
Als dat geen vakwerk is!   :)
Ik ben nog steeds trots op het resultaat.
 
Tonight I took a walk to the field and met this red Limousin cow. She has got her mobile number in her ear. Unfortunaltely I don't seem to manage to upload their picture.
When I got home, Lola was snoring in her basket and the sunset was quite gorgeous. All the clouds had their silver linings.


Hier moest de foto van mijn achtertuinkoe komen maar ik zie hier een vakje met een kruis staan.
Misschien dat er voor jullie hier wél een koe zichtbaar is. Haha.




De  rosse Limousin doet me denken aan het schilderij hieronder dat hangt in het kasteel van het sprookjesachtige  kleine dorpje Gargilesse, zo’n 300 km ten zuiden van  Parijs. We zijn hier even gestopt op onze weg naar het Zuiden  omdat de schrijfster George Sand er een klein huisje had  dat we  wilden zien. Het stelde niet veel voor, dat huisje van haar. Het dorp wél .
The red cow looks a lot like the ones in the picture taken in the castle of Gargilesse, a very pretty little village where the French writer George Sand had a little house. We stopped there on our way to the South of France.


Gargilesse, vakantiestad van de Parijse  George Sand
 

11 opmerkingen:

  1. Hoi Brigitte,nee je koeien zie ik niet,alleen ook een klein vierkantje,wat heb jij toch een zicht op een prachtige lucht zo in de avonduren met de ondergaande zon zeg!Love it!En dan Lola.....ik krijg er telkens weer opnieuw een gigantische bigsmile van op mijn gezicht...dat tongetje van haar dat altijd en overal zo heel schattig een beetje naar buiten piept op al jou foto's.Gargilesse lijkt zo uit een sprookjesboek te zijn gekomen,wauw.Ook ben ik benieuwd wat voor inspiraties jij weer op zal doen en ons zal tonen n.a.v je nieuwe borduurmagazine...


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je poezenmand is inderdaad super... En de wolkjes boven Limburg ook... maar ja daarvoor is het dan ook Limburg hé! ;) Een klein beetje chauvinisme mag wel ...
    Gargilesse lijkt me een droom...of misschien ligt het wel aan de mooie foto? Zeker een plek om te onthouden en ook een keertje te stoppen!
    Geniet nog van het kleine beetje zondag dat ons rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Lola .... die is toch echt in en in gelukkig met haar mandje! Geweldige foto!
    Mooi die ondergaande zon .... helaas hier ook zonder koeien ;-)

    Gargilesse .... comme un conte de fées!

    En dank je voor je lieve post meis. Ze hangen heel mooi te zijn in de tuin onder onze partytent!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas, alleen geschilderde koeien, maar die zijn ook mooi. Wat een prachtige lucht foto! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de koeien op het schilderij iets nader bekijkt zijn het schapen!;-)

      Verwijderen
  5. Your photos are gorgeous, the golden sky is espcially lovely, what a charming homes and what looks like a castle in the last photo. Have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je poes heeft het helemaal naar haar zin.
    En die lucht is prachtig, zeg!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeft dit schattige poesje haar tongetje uit haar bekkie terwijl ze slaapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zie die Lola eens genieten van haar prachtige mand ! En ja, ik denk je koe wel een beetje te zien, maar heb dan wel een trucje gebruikt : je foto geïmporteerd in iPhoto en wat met het licht en contrast gespeeld :-) Ze moet inderdaad zo'n beetje ter hoogte van dat vakje staan, of heb ik het mis ? De wolken met die mooie gloed : prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...