zondag 18 augustus 2013

Voorwaar een wonderlijke wereld

 

Stap mee in de wonderlijke wereld die we de voorbije week met ons gezin hebben ontdekt. Het is een wereld die verrast, verbaast, stil maakt, onbedaarlijke lachbuien veroorzaakt en de routine doorprikt.
Werkelijk een aanrader. Duiken jullie even mee?


Please plunge with me in the amazing world we visited with our family the last few days.
It is a world full of wonders, laughter and pleasure.




 
Het lachen begint met de hilarische taal.
Niets is uitspreekbaar.
Niets valt te onthouden.
Zoals de naam van de ringweg rond de hoofstad op de gps hierboven.
De snudur + glassur was heerlijk.

The laughing starts with the language
that cannot be pronounced or learned.
Too diffucult , nothing recognizable.
Look at the name of one of the main streets of the capital town.
(picture above)

 
Een van de grote attracties zijn de geisers.
De reisbrochures vermelden dat ze af en toe een kleine eruptie krijgen, niets ernstigs.
Dus durfden we even poseren voor een klein rustig geisertje.
Rustig...
tot het ogenblik dat de echtgenoot afdrukt voor de foto.
Om dan een gigantisch geut water van 80° te spuwen.
De kinderen kijken bang achterom...
Door en door nat
Zo doorweekt tot op ons ondergoed
We konden niet anders dan onze jeans in de handdrogers van de toiletten stoppen.
In ons ondergoed gewacht tot ze droog waren.
 
 
The geisir (supposed to be only a little one)
produced a gigantic eruption
 at the exact moment our
picture was taken.
Obviously we got very very WET.
We desperately needed to dry our jeans in the toilets.
 



 

 
Puffins, of de wonderlijkste vogels ooit.
Een boot brengt ons tot bij hun eiland om hen te observeren.
Maar net op tijd, want vanaf half augustus beginnen ze aan hun grote trek naar Gibraltar.
Ze maken de heerljkste geluiden
die een beetje klinken zoals de "moo-oo-h" van een koe.
Luister hier maar.
De dochter was uitermate gelukkig ze in levende lijve gezien te hebben.
 
Helaas staan de puffins in een boel restuarants ook op het menu.
"Smoked puffin" is een favoriet voorgerecht hier.
Samen met "whale".
We hebben het niet over ons hart kunnen krijgen ze te eten.
 
Puffins are SO cute.
My daughter was extremely happy
to be able to spot them in real life.
They make the most wonderful sound.
A bit cow-like as a matter of fact.
 
We've seen them in many restaurants on the menu
as a starter
(smoked puffin)
Together with wale as a main menu.

 

De grote walvis hierboven zou ik absoluut
niet op mijn bord willen krijgen
(zijn naam al bekeken?)
 
I wouldn't like to have the big whale on my plate
(look at its name!)
 
 

 
Dit soort kraters liggen gewoon langs de kant van de weg.
 
 
En wie het toilet van een koffiebar bezoekt,
vindt muizen aan het raam


Alle huizen zijn van hout en aandoenlijk schattig

 
En het meest van al hebben we genoten van de "hot pots". Of de ronde aparte ondiepe gaten waarin het water 44 graden of meer is. Lekker!!!
 
 
 
 
 
Iemand een idee waar deze wonderlijke wereld zich bevindt?
 
Can anyone tell me
where this wonderful world
is situated?

19 opmerkingen:

  1. Finland zou ik zeggen.

    Heel interessant! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In elk geval niet in mijn buurt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen probleem, dat is in IJsland! Daar wil ik al jaren heen, wat prachtig daar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga ook voor Ijsland staat ook hoog op mijn wensenlijst....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet het wel zeker, IJsland. Kan haast niet anders. Geweldige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yep.
    Jullie hebben het allemaal juist: Iceland indeed.

    Vreemd dat er niemand commentaar heeft bij de naam van de walvis van foto 7.
    Misschien toch maar eens vergroten, die foto....:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahum ik heb de foto even in het groot bekeken en het idd wel een eh.. bijzondere naam. Nou had ik toch al niet de behoeft om walvis te eten maar zeker niet eentje met zo'n naam.....
      Wel een super gave reis zeg!!!! wauw wauw wauw!!!

      Verwijderen
  7. Ja ik weet wel zeker Ijsland....zo onwijs gaaf en wat heb ik genoten!De ouders van onze vrienden zijn daar ook geweest vandaar dat ik het weet en zij was ook helemaal weg van de puffins,heb er zelfs een voor haar gehaakt en opgestuurd eens ooit omdat ze zo weg is van deze prachtige vogelsoort! Zie hier http://mijneigenplekkie.blogspot.nl/2013/01/kleine-papegaaiduiker.html De geluidjes die ze maken zijn erg komisch een vogel met een 'koeiengeluid'ha,ha....al lijkt het zo nu en dan ook wel een beetje op iemand die moeite heeft met zijn stoelgang op het toilet(het andere geluidje wat ze na het loeien maken,ha,ha)Maar wat is het daar prachtig zeg....wat leven we toch in een mooie wereld met al die prachtige plekjes op aarde.Ook heb ik gelachen om je foto van de broeken die hingen te drogen in de handdrogers....wat zullen jullie genoten hebben zeg!jammer dat aan alle leuke dingen van het leven weer altijd veel te snel een einde moet komen! ;-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben gaan kijken naar jouw kleine papegaaiduiker.

      Superschattig.
      Ik wed dat diegene die hem cadeau kreeg hem nog steeds erg koestert.

      In het wild zijn ze bijzonder leuk omdat ze om een heel grappige manier vliegen.
      Helemaal niet zoals de vogels die wij kennen van hier, een tikkeltje mechanisch, alsof ze opgewonden zijn (in de letterlijke zin van het woord)

      Verwijderen
  8. Ik had geen idee, maar als ik de comments hier mag geloven, vertoeven jullie dus in Ijsland. Het is niet een land waar ik direct aan denk, als ik aan vakantie denk. Maar het lijkt me daar wel super. Wie weet ooit eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij hebben jullie op IJsland een prachtige vakantie gehad. Daar hebben ze warmwaterbronnen.
    Lijkt me magnifiek!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijke warmwaterbronnen.
      In de bekendste ervan (Blue lagoon) zit dan ook nog een speciaal soort water, melkachtig, dat ervoor bekend staat dat het heel gezond is voor je huid en alle oneffenheden wegwerkt en bovendien nog verjongt ook.

      Ik ben er (voor alle zekerheid) maar extra lang blijven in zitten.

      Verwijderen
  10. Schitterende foto's en prachtig verhaal erbij dat je echt wel nieuwsgierig maakt ! Leuk ook met de broeken, de vogeltjes en de walvis … IJsland doet me altijd een beetje aan het 4e middelbaar denken : we hadden toen voor aardrijkskunde een leraar die daar altijd heenging. Het leek me wel prachtig maar we moesten ook al die onuitspreekbare namen van buiten leren van die gletsjers en toestanden en dat drukte dan toch wel een beetje de pret ! Wat heb ik daar op gezwoegd, dat zal ik nooit vergeten ! Eindigt dat niet allemaal zo een beetje op jokul of zo ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De enige jokul die ik ken is de uitgebarsten vulkaan Eyjafjallajökull .

      Voor de rest weet ik het eigenlijk niet.
      Er was gewoon geen beginnen aan om iets proberen te herkennen in die woorden.
      Ik leef diep met je mee wat die vroegere lessen betreft.

      Sommige woorden waren wel herkenbaar:
      zoals "mjölk" (melk) en "glöd" (happy,glad) en "isbjörninn' (ijsbeer) maar voor het overgrote deel was het een ware ramp.

      Verwijderen
  11. Wat een fantastische plek! Met koe vogels. Ik heb ijsland zojuist aan mijn bucket list toegevoegd.... fijne vakantie! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow mooi, Ijsland!! Die huisjes zijn te leuk! Kunnen onze grachtenpandjes bijna niet aan tippen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Okay, I'm going to guess Norway or Greenland. Let me know if I'm right, k?
    I did not know that there were geysers anywhere else in the world other than the USA, I'm always glad to learn new things about this amazing world that we live in!
    Hugs, cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. IK weet niet precies waar je bent, maar wat ik wel weet is dat het er erg mooi is. Wauw. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...