dinsdag 27 augustus 2013

Ganghamstyle earrings from Iceland


Handgemaakte Oosterse oorbelparasols .
Een tikkeltje Ganghamstyle. 
Gekocht in Reykjavik, helemaal vergeten  en nu weer gevonden  onderaan in een klein zakje
dat op zijn beurt in nog een ander zakje zat.
 
Ik word er helemaal warm van.
Vooral omdat ze in mijn lievelingskleur zijn: azul celeste.
Verder rinkelen ze heel gezellig bij het dragen.
 
 
These earrings (are those called rings in English, they are rather bels, aren't they?)
were bought in Iceland, gone lost the last few days and now found again.
To me they look a bit ganghan stylish, don't they?
 
I am very fond of them because it's my favorite colour: azul celeste.
 
 
Daarstraks in Beringen-Mijn in een Turks winkeltje  gaan neuzen.
Er was  hele mooie wol, alles aan 2 euro de bol.
Redelijke prijs, of niet?
 
Ik hou van dingen met vreemde namen.
Kijk toch: de wol is van het merk "Yildiz"!
En de subnaam is "Kristal"
en bij een nadere inspectie,
 glinstert hij helemaal als bergkristal.
 
Al heel erg lang wil ik aan een wollen deken beginnen,
liefst met bloemen.
Nu ik zoveel wol heb gekocht de voorbije weken,
ben ik absoluut verplicht ermee te starten.
Wie heeft een mooi bloemen granny square patroon?
 

This afternoon I went shopping in a Turkish part of Beringen.
I found this yarn with strange exotic names.
They were  rather cheap: 2 euro  a piece.
The yarn that is called "Yildiz. Kristal" is really all shiny like christal .
 
I am SO ready to start a granny squarre quilt.
Who can give me a link to a blog
that explains how to make flowery grannies?


15 opmerkingen:

  1. Prachtige oorbellen en wat een mooie wol die bolletjes doen hun namen eer aan!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Es, meisje,

      wat een bliksemsnelle reactie.
      Fast as lightning!

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een leuke oorbellen. En azuur is ook helemaal mijn kleur, dus dubbel zo mooi zijn ze. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie oorbellen in een prachtige kleur. Gelukkig dat je ze weer terugvond!
    En als die wol en katoen ziet er veel belovend uit. Ik heb ergens een blog gezien die een prachtige deken had gemaakt, maar je begrijpt wel dat ik de naam niet meer weet. Op haakbloggen zie je vaak wel wat.
    Je hebt nu grote foto's !?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grote foto's: ja. Helaas nog steed slechts de eerste drie.
      Daarna noppes, nada, niente.


      Waarom beginnen alle negatieve woorden in alle talen met een 'n?

      Verwijderen
  4. Wauwie wat zijn die oorbellen prachtig! Die kleur heb ik als accent in de woonkamer... mooi! Je bent heel wat van plan met die mooie bollen. Succes met het vinden van en fijn patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh azuurblauw is zooo mooi,mooie oorbellen overigens en ehhh ik stuur je woensdag wel wat dan kan je vooruit,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. just check on pinterest under : flower grannies or grannies with flowers!!! ;oD
    xxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. For I don't-now-what reason (too little time??) I never seem to be able to get on pinterest.
      It looks as if I've been missing quite a lot.

      One of these days....

      Verwijderen
  7. Prachtige oorbellen... en ik kan dat niet dragen... de gaatjes zweren steeds...pfffff.
    Miserie...
    En wat een mooie wol? Is het echt wol of acryl voor die prijs? Waar zit die Turk in Beringen-Mijn? In de Stationstraat? Volgende keer als ik daar kom, ga ik dan zeker eens langs!
    Kijk eens op mijn blog : het boekje waar ik mijn grannydeken uit haakte heeft zulke patroontjes als jij zoekt. Ik kocht dat boekje bij De Slechte! Anders wil ik je wel eens fotootjes doorsturen, dan kan je kiezen en dan stuur ik je de werkbeschrijving?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Turk inderdaad in de Stationsstraat.

      Foto's doorsturen van bloemengrannies wordt erg gewaardeerd. Doe maar op Henk.dachshund@gmail.com

      Verwijderen
  8. Misschien kun je hier inspiratie opdoen voor je bloemendeken? Genoeg patroontjes van vierkantjes verzameld in ieder geval! :) http://knutsel-dekentje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier staan er ook een heleboel verzameld, ook wel met bloemen (gewoon ff flink scrollen tot je genoeg leuke hebt gezien :) http://yarncrazy.blogspot.nl/
      En via deze link zie je de vierkantjes van de eerstgenoemde blog via pinterest: http://pinterest.com/jmjacqueline/

      Verwijderen
  9. mooie warme brigitte kleuren voor de deken. heb weleens gelezen over de african flower haak patroon ? (zelf nooit gedaan) misschien even googlen. de oorbellen zijn juweeltjes !!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...