dinsdag 20 augustus 2013

Wol en fotosouvenirs vanuit Ijsland

 
Alle Ijslandse bagage uitgepakt en de nieuwe wol in mijn wolmandje gestopt.
 
Hij maakt me heel happy.
Waarom?
Vooral omdat hij lekker aanvoelt
(real Islandic wool)
en in vrolijke kleurtjes is.
(en eigenlijk heel goedkoop in tegenstelling tot allerlei andere veel te dure stuff ginder )
 
Maar ook omdat hij me happy memories geeft
aan de week dat we met het hele gezin gezellig
hebben doorgebracht
(we genieten er extra van nu ze niet meer thuis wonen)
 
De ijslandwol wordt verwerkt in een borduurwerk met fox terriertjes
maar er zal ook stof aan te pas komen
want de hondjes zelf
nemen veel te veel tijd in beslag.
 
Verdorie,
nu ik het hier zo uitgestald zie
en nadenk over wat voor een koopje het wel was,
krijg ik spijt dat ik er niet meer heb
meegebracht.
 
 
After unpacking everything form our trip to island,
I'm utterly happy with the
yarn I bought there.
Such  nice colours.
I'll use them to complete my stitching project with the little dogs.


Terwijl ik de foto's van de wol upload, komen al de andere ijslandfoto's weer voorbij en kan ik het niet nalaten de mij meest dierbare te sharen.
 
De foto hieronder toont  Þingvellir - of  het meest indrukwekkendste stuk natuur in Ijsland. Hier zit de kloof tussen het Noord-Amerikaanse  en het Europese continent.  De scheidingslijn is met het blote oog duidelijk zichtbaar vanaf de rand op het N-A continent waarop wij hebben gestaan. Op deze plaats drijft Ijsland (en bijgevolg ook de twee continenten) met een gemiddelde snelheid van 1à 2 cm per jaar schoksgewijs uit elkaar. Intrigerend toch?


In the picutre below is Þingvellir - the most impressive piece of nature in Iceland or  the gap between the North American and the European continent. The dividing line is clearly visible  from the edge of the NA continent on which we stood. At this point Iceland drives apart  with an average speed of 2 cm a  year. Intriguing is not it?
 
 Foto  gemaakt van een postcard die ik in de shop kocht. Uiteraard hebben we Þingvellir niet vanuit de lucht gezien.




 Twee keer de zee vlakbij Reykjavik, vanop de oever vlakbij ons rental apartement.

Blue lagoon. Huidhelend en verjongend  melkwit water.
Eén grote 'hot pot'.
(ik ben er extra lang blijven in weken,
je weet maar nooit)
 
 

Aan zee  de vreemdste zaken op de oevers.

 Reykjavik stad
Kunstwerk in een beeldententoonstelling op een weiland aan zee.
(op de achtergrond Reykjavik)
 
 
 

Boottrip naar een van de eilanden waarop puffins huizen.
Toevallig is het geboortejaar van de boot hetzelfde als het mijne.
 
 

Zicht vanuit het opera house.

18 opmerkingen:

  1. Ik vind die wol prachtig, Brigitte en wat een kleurtjes!
    En mooi om nog even te mogen meekijken van de mooie beelden uit IJsland.
    Geniet nog maar even lekker na!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai, dat ziet er geweldig uit.....staat op ons lijstje....maar is redelijk duur en ik hou zooooo van een zonnevakantie...maar wie weet,ooit....dan vraag ik jou omtips, in elk geval het adres van dt wolwinkeltje hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige beelden zeg! Dat moet zeker genieten zijn geweest! En wat een mooie wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zucht wat een overheerlijk blogje, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, echt fantastische foto's! Ik zou er zo heen willen(en wol mee terug nemen....) liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zalige foto's ! Je zal vast nog lang kunnen nagenieten van die heerlijke trip. Moet echt wel impressionant geweest zijn. Ik wist niet dat daar zo'n kloof was, zo, dus ook weer wat bijgeleerd. De hondjes op je borduurwerk zien er al fantastisch uit ! Benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat heb ik weer genoten van je prachtige vakantiefoto's Brigitte en je terriertjes zijn so cute,ik kijk al uit naar het eindresultaat,zal wel weer mega mooi zijn :-)


    grtzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig land is dat. En die Blue lagoon .... heeeeeerlijk lijkt me dat!
    Ik kom nu net bad ... hahahaha

    Owww en die wol .... dat wordt toch wel een hele toffe herinnering aan IJsland zo in de vorm van die mooie terriertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. beautiful pictures and wonderful yarns!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wowww dta kunstwerk en die blue lagoon ♥♥ schitterend zowiezo al je foto's..genieten!
    wat een mooie kleuren wol pracht zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik had weer heel wat bij te lezen op je blog.
    Wat is IJsland prachtig zo'n trip zie ik ook wel zitten.
    Ik ben op zoek naar wat ik prachtig vind op je blog zodat ik dat op mn extra facebook pagina kan zetten.(reclame dus voor mezelf en anderen)
    https://www.facebook.com/ietsiepietsiekitschie?skip_nax_wizard=true

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn beeld van IJsland is in positieve zin bijgesteld na het zien van deze foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben toch wel een tikje jaloers als ik die mooie beelden van IJsland zie terwijl ik de hele zomer doorbracht in m'n tuin. Dat warme water daar lijkt me heerlijk. Vanmorgen om 7.00u dampte onze zwemvijver ook, maar dat lag eerder aan de frisse buitentemperatuur op dat moment, dan aan de warmte van het water (gisteren was de watertemperatuur overdag 22°c). Wel mooi als er 's morgens een mistbank boven de vijver hangt, maar dat drukt me meteen op het feit dat de zomer stilaan ten einde loopt en dat de herfst langzaamaan zijn intrede zal doen. Een mooie tijd om met wol in de weer te zijn, dat wel... De wol uit IJsland is werkelijk prachtig. Inderdaad jammer dat je er niet meer meebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ohh die blue lagoon... daar zou ik niet meer uitkomen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gorgeous photos, I have enjoyed seeing photos of Iceland! I would think that this is the only time of year anyone could possibly enjoy visit that icy land!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een heerlijke wolletjes! En wat een geweldig mooie foto`s van een waarschijnlijk zalige reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is het mooi daar in IJsland. Misschien is er iemand in IJsland met een webwinkel in IJslandwolletjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Na zelf een klein weekje weggeweest te zijn heb ik blijkbaar veel blogberichten gemist!
    Wat een mooie wol! En ja, sla je maar voor het hoofd dat je niet meer gekocht hebt! :) Of volgend jaar een excuus om een keertje terug te gaan want het is daar prachtig. Gezellig met het hele gezin. Wij kunnen er hier ook van genieten om weer eens allemaal samen te zijn. Heel moeilijk intussen om een moment te vinden dat iedereen kan, aanhang inbegrepen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...