zondag 14 juli 2013

Rok wordt bloes

 
Neen,  geen vliegend tapijt
(was het dat maar!)
maar een bloesje
genaaid uit een iets te krap geworden rok
omwille van het leuke Japanse bloemenmotiefje
vind ik het zonde de rok in een quilt te verwerken
(mijn eerste idee)
Daarom maar op zoek gegaan naar een bijpassend stofje.
Eerst dacht ik deze roze:
 
 
No flying carpet,
just my blouse.
I sew it from a skirt
that got too small.
I wanted it to use in a quilt at first,
but then I realised I could also make a blouse out of it.
So I looked for a matching fabric,
and tried the pink one:
 
 
Maar daarna toch maar voor het blauwe vogeltjesmotief gekozen
(stofje van Liberty's Londen):
 
But in the end I went for the blue birds
(Liberty's fabric)

 
Lou loopt me de hele dag achterna.
Geen foto te nemen zonder hem erbij:
 
Lou keeps following me all day long.
No picture is to be taken without him.
 


Aanschouw het avondbuffet.
Kijk wat een mooie formatie,
het lijkt wel georchestreerde choreografie.
Zes oortjes en drie staartjes
in exact dezelfde richting.
 
Behold the evening banquet
Look at this elegant formation.
Seems like they are performing some kind of choreography.
Six little ears
and three little tails,
all pointing in the same direction.


19 opmerkingen:

  1. Your dress turned out gorgeous and look at your sweet kitties....precious!
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat een prachtige blouse!Ik wou dat ik zo handig en creatief was met de naaimachine en wat stof zeg!Mijn mond valt telkens weer open van verbazing!!!En ehhhh Lou!?!?!?!...die is gewoon helemaal SMOORverliefd op zijn vrouwtje!Dat zie je toch zo aan die speelse katerblik van hem!


    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Its funny you mentioned that because I got to see the process, they squeeze the area and if its a slit its a girl......I had always wondered myself also....she sure is a cutie! Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blouse heb je ervan gemaakt. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, ik draag ze op dit eigenste moment en ze zit nog lekker ook.

      Verwijderen
  5. Geweldige blouse, knap! En heb je mijn blog van gisteren gelezen ;) (geven)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iemand inspireren is altijd gaaf.

      Blij je van dienst te zijn geweest.

      Verwijderen
  6. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa helemaal gaaf zeg !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende foto van de poezen! En een erg mooie blouse. Geweldige kleuren.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Precies eentje van OOilily :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat heb je dat mooi gemaakt die blouse van je rok. Heel veel plezier ervan, maar dat lukt prima lees ik al ;).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aha, schitterende poezen. Een keurig opgevoed zo te zien;-)

    Je blouse is ook erg leuk en zal vast prachtig staan op zo'n zomerse dag als vandaag. )of juist op een wat mindere dag om de dag mooier te doen lijken)

    Als antwoord op je vraag op mijn RRN:
    Ik ben aan de slag geweest met Dylusions, stempels, Acrylverf, restjes papier etc. Dus van alles wat!

    Fijne dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie blouse heb je gemaakt! Kanp dat je dat kunt. En nu de show stelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Brigitte,

    Nog bedankt voor je berichtje op mijn blog. Leuk om te lezen dat het als inspiratie gaat dienen! Zoals je merkt ben ik in mijn interieur niet van de kleurtjes, maar bij andere mensen vind ik het wel erg leuk staan. Leuk blog heb je.

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig gemaakt je blouse ! de complimenten. mooi op de foto gezet ook trouwens.
    en de katten aaaaaaaaaaaaaaaaaah, een knuffel van mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die is super mooi geworden!
    Wat een mooie combinatie zo!
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel knap gedaan, je bloes ! Ze is echt prachtig !! Die Lou is me er precies nogal eentje. Geweldig, die blik !
    Jouw katten kunnen blijkbaar heel proper eten. Bij die van ons ligt er meer naast dat potje, dan erin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super die bloes! En inderdaad hoe netjes kunnen jouw poezen eten... die van ons is de grootste smospot aller katers ...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...