zaterdag 12 oktober 2013

Allemaal vrolijkmakers

 
Allemaal vrolijkmakers vandaag. Na school even naar de kringloop en daar vond ik twee superlieve theelichtjes met vogeltjes erop die wonderwel passen bij mijn zelfgemaakte theelichtje-met-dansend-vrouwtje.
En toen ik vanochtend naar het werk vertrok lagen er twee noten op mijn bedauwde  autodak.
Zomaar tijdens de nacht gevallen of misschien gesprongen of geduwd?
 
Vertederend mooi,
De ene nog half in zijn jasje.
De andere hem verwonderd aankijkend.
 
Wat zouden ze tegen elkaar hebben gezegd
in vrije val?
 
Uiteraard was ik gehaast,
maar ik ben toch nog vlug even binnengelopen voor mijn fototoestel.
 
 (Wie  goed kijkt, ziet duidelijk de rechternoot glimlachen,
 de linker weet niet zo meteen hoe te reageren)



Thuiskomen na een volledige werkdag is hartverwarmend
want het  het enige moment van de dag dat de drie katten samen op de foto willen.
Van  de honger natuurlijk.
Ze cirkelen rond mijn benen
en maken alle drie hun eigen  "ikhebhonger-geluiden"
Van links naar rechts is dat
'héh", "pppprrrrrt" en "mjaaauw"
 

 
Gelukkig was er nog een maatje:

 Dat maatje is al door Lola opgegeten,
vooraleer Lou begrepen heeft dat zijn kommetje achter hem staat.
Zie Lola eens haar witte pootjes aflikken van lekkerigheid.
 
 
Lola  helemaal gevuld met maatje,
kijk eens naar haar linkerpoot die helemaal natgeplakt is
met de geur van maatje.
Nu is ze uitgeteld.
Van het eten
van het likken... 

Ze legt zich op de stoel
bij de tafel
waar ik aan het werken ben
en begint ostentatief te snurken
Niets zo vrolijkmakend
en werk-motiverend
als dat...
 
 
Vrolijk word ik ook bij het zien  van de name-tags
die ik kreeg van Ilse
van Ettepet.
Toevallig heeft ze het in deze blogpost ook over UB's.
Alleen heten ze bij haar Ufo's.
Jammer dat ik er zelf niet ben opgekomen.
Ilse is zo vriendelijk geweest een paar van
de labeltjes van haar dochter Lola
aan mij op te sturen.

Superdikke merci, Ilse!
 
Als ik de uitgezakte mand van onze Lola
heropbouw,
(waarschijnlijk net zoveel werk
als de heropbouw van het Romeinse rijk)
krijgt haar woning daarna één van deze tags.
 

Vanavond complete Trivial-triomf.
De zoon en ik, één allesverpletterend duo
tegenover de echtgenoot en de dochter.
WIJ AL onze partjes binnen,
zij EEN partje!!!!!!!
Daarvan MOEST een foto worden gemaakt.
So much fun!
 

 

 

18 opmerkingen:

  1. Inderdaad een post om vrolijk van te worden.
    Al die kleurenpracht...ik wil meteen weer naar de kringloopwinkel.
    En wat heb je fijne grote ramen in je huis.
    Kleur en licht...helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HayHay!
    Die vogelkaarsjes heb ik ook, dat is toevallig :-)
    Ze geven prachtig licht.
    Wat een gezellig blogbericht heb je weer gemaakt!
    Fijn weekend!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een immer vrolijke en fleurige blogberichten bij jou.
    Leuk die glaasjes van de kringloop!
    En poezen blijven hoe dan ook altijd vertederend.
    Wat leuk dat jullie spelletjes doen met elkaar. dat is altijd zo verbindend!
    Wens je een mooi weekend, Brigitte!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze zoon houdt enorm van gezelschapsspellen en wij doen maar mee omdat het best wel gezellig is om lekker bij te babbelen ( we zien de kinderen niet meer elke week) en het dient ook goed als teambuiliding (de zoon heeft daarstraks nog gezegd dat we zo prachtig elkaar aanvulden bij het beantwoorden van de vragen.

      Verwijderen
  4. I love your colorful dining room all that natural light! Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yes, we are ever so Lucky with the way the sun turns around the house!
      I enjoy the light every single moment of the day. The sun is always somewhere in the house; I seem to be moving round the house from room to room with the movements of the sun.
      Not on purpose though, it just happens.

      Verwijderen
  5. Geweldig de theelichten,het vogeltje vind ik helemaal super,haha zo leuk je poezen beestjes,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijkheid zo al die theelichtjes bij elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een stemmige theelichtjes en hoe gezellig dat Lola er zo ongegeneerd bij komt liggen.
    Al een geluk dat hier geen kokosnoten groeien … dacht ik al bij een van je vorige berichten toen je vertelde dat er niets zo leuk was dan een vallende noot op je hoofd te voelen als je uit de auto stapt.
    Persoonlijk denk ik dat ze geduwd werden, door de solsleutel die vond dat ze wat te veel noten op hun zang hadden. Toen zei de een tegen de andere : 'Met die heb ik nog een nootje te pellen."
    't Zijn wel harde tijden, voor de noten !



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arme jongens die noten in de harde tijden.

      Ik wist niet dat er een solsleutel in onze notenboom woonde.
      Binnenkort valt die ook naar beneden.
      Wow! Dat zal knetteren.

      Verwijderen
  8. Erg leuk zeg die lichtjes.... Bij mijn kringloop echt niet zulke leuke zaken te koop. Ik behelp me dan maar door af en toe te struinen bij ons antiekzaakje hier vlakbij. Helaas is het huis niet echt groot, dus dat is altijd me inhouden.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is dat beter zo, inhouden.
      Ik denk de hele tijd maar "houd je in" maar daarbij denk ik dan aan allerlei plaatsjes waar het nog erbij kan.
      Beter dus een klein huis.

      Verwijderen
  9. Op deze regenachtige dag kwam even de zon binnen toen ik je blogbericht las. Wat leuk dat je zo fijn geslaagd bent in de kringloopwinkel. Ik vind maar zelden iets leuks.
    Nog een fijne zondag. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk mooie kaarsjes voor bij de rest van de groep,niets zo gezellig als kaarsjes aan met deze herfstdagen....

    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral als ze lekker ruiken.
      Mijn favoriete geur is "appel met kaneel". Helemaal kerstgeur!

      Verwijderen
  11. Heel graag gedaan hoor! Hopelijk krijgt Lola een fijn nestje.
    Zeg maar wat heb jij mooie theelichtjes gemaakt! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De gezelligheid spat er van af! Wij gaan aan de scrabble!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie dingen allemaal! Met katten is het leuk thuiskomen, wij hebben er (maar) eentje en het geeft zoveel gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...