zaterdag 22 maart 2014

Blijheidopwekkers

 

Hebben jullie dat ook, zo van die heerlijke dagen waarop  je overvallen wordt door kweeniehoeveel aangename dingen tegelijk en je niet weet waarmee het meest gelukkig te zijn?

Om te beginnen het ongewoon warme weer van vorige donderdag. Vierentwintig graden hier bij ons, de tuin kreeg een fikse beurt, van alles geplant en herplant.
Dan vond ik dit schilderij in de kringwinkel. Hoewel het niet helemaal mijn ding is, heb ik een vet idee  om erover heen te schilderen met grote halen, het wordt vast mooi, de kleuren passen in ieder geval in de woonkamer.
 
Verder schiet er heel veel bloemigs uit in de tuin. Dat nodigt uit tot een groot boeket:
      derde-week-van-maart-boeket

En zoals jullie op de achtergrond zien, mijn gehaakte quilt vordert gestaag. Exact 100 granny's! Hoera!
De keerzijde: ik vrees dat ik er nog zeker 500 à 600 moet bijhaken....Aan dit tempo ben ik nog zeker een jaar bezig. Beuh! waarom heb ik geen tante, of mama, of oma die graag haakt? Alle hulp is welkom, zeker bij zo'n geduldloos mens als ik.


 

En ik kreeg twee dachshundcadeautjes van fellow-blogsters, allebei verstuurd in een megamooie omslag. Om te beginnen van Syl van "Zaanse zolder "(dankjewel lieve Syl):

 
Het verhaal beschrijft dachshund Sid die in een asiel woont omdat niemand voor hem wil zorgen.
Een aantal pagina's lang probeert Sid tevergeefs een baasje te zoeken, maar dan opeens doet zich een opportunity voor: er is brand, Sid waarschuwt en  brengt redding en wordt liefdevol opgenomen door de mensen wiens huis anders in de fik zou zijn gegaan.


 
Kijk eens goed naar de tekst van de foto hierboven en dan naar de foto hieronder.
Er klopt duidelijk iets niet.
Wie weet wat er fout is?


 
 Het tweede cadeautje komt van Trui van Miss Creatuurtje. Ze maakte me een superfleurige gepersonaliseerde zakdoekendooscover. Bij gebrek aan papieren tissues, heb ik het voorlopig maar over mijn pennendoes getrokken. Het past precies, Trui. Dikke merci. Super super mooie omslag ook. Vooral die tape achteraan.


 
Verder nog twee nieuwe  blijheid opwekkende ontdekkingen:
om te beginnen is er een nieuw soort appels(door Nederlanders uitgevonden !)die LOLA-appels heten.
Haha, iets minder pluizig dan onze Lola.
 
En dan groot nieuws: er staat nieuw koolzaad achter onze tuin!!. Ofwel krijgt het afgemaaide veld naweeën, ofwel heeft de boer bij zijn afmaaibezoek, nieuw koolzaad gezaaid. Ik zou het echt niet weten, maar het wordt wel weer helemaal geel.
Bovendien groeien er tussen al dat koolzaad paarse (onkruid)bloempjes die zo aandoenlijk hun best doen om hun kopjes boven het gele uit te steken, dat ik maar meteen een boeket pluk


Het mag dan onkruid wezen,
maar ik vind het zeker niet mis in huis.
Wat denken jullie?
Gisterenavond wondermooie zonsondergang.
Dat alleen al maakt een hele dag goed.
 
 
En dan zijn er nog die lekkere beesten om 
af en toe (heel zachtjes) in te knijpen.

En bovendien zijn onze twee kinderen het hele weekend thuis
(maar in hén durf  ik niet(meer)  knijpen)

 

Laat maar komen nog meer van die heerlijke dagen.
 
 

 

 Daaaa-aaa-ag, een ûbercool weekend en tot gauw!
 
 

30 opmerkingen:

  1. ik werd deze week ook verrast door een mooie tissuedooshouder! ik herkende die van jou ook direct! heel simpel maar het heeft een tof effect hè, met die letters!
    uw deken is zoooooo mooi...ik heb hier wel hetzelfde voor, ben aan een nieuwe begonnen, heel heel heel schoon kleuren, echte herfsttinten, maar het gaat zo traag vooruit...hopelijk krijg ik deze ooit af, want ik ben ook zo'n ongeduldige, het volgende project zit al klaar in mijn hoofd....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er allemaal gezellig uit, smaakvol hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schilderij is gewoonweg prachtig met al die kleuren. En met al die mooie foto's vol kleurenexplosie ben je er goed in geslaagd om dat gevoel van geluk weer te geven.
    Nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke kleuren zijn dit weer.
    Die kleine paarse onkruidbloempjes heb ik ook in mijn voortuin.
    Ik vind ze ook leuk en laat ze lekker staan.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooow die bloemen !!!!! love it...
    En zo te zien klopt er niet veel van het boekje, maar de plaatjes maken het weer goed hè hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, het ei ligt op oma's hoofd i.p.v. In de pan!
    Je deken wordt fantastisch! Houd vol! Komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk eens goed in die pan!
      Dat zijn geen eieren....

      Verwijderen
    2. Had ik gezien :-) Oma heeft worstjes in de pan gelegd en een ei op d'r hoofd :-)

      Verwijderen
  7. Wat een prachtige sprei gaat dat worden! Gewoon volhouden... het moet pas tegen de herfst klaar zijn moet je maar denken... eerst komt er nog een zalige lente en zomer met heel veel haaktijd!
    Ik vind jouw boeket weer heerlijk! De foto van de zonsondergang is geweldig... daar zou ik nu ook hemelsgelukkig van worden!
    Geniet van het huis vol kinderen dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weer een heerlijke foto's! Ik word gewoon al zonnig door ernaar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HayHay!
    Wat een vrolijkheid en wat een prachtige cadeaus!
    Als ik in de buurt ben dan kom ik (stiekem) een mooi boeketje plukken ;-)
    Fijne zondag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig allemaal!
    En je 'Lush' ligt al klaar voor dinsdag, die arts gaat niet weten wat hij ruikt, merci!
    En ja, ik vind onkruid ook dikwijls mooi!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een boel vrolijke dingen weer bij jou!! Lijkt wel alsof bij jou altijd de zo'n schijnt met al die kleuren. Ik ben reuze benieuwd wat je van het schilderij gaat maken. Dat krijgen we toch wel nog te zien hè? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je heel eerlijk bekennen dat ik altijd wacht met fotograferen TOT de zon schijnt. Dat maakt de foto's zoveel mooier.
      Dus ja, op mijn blog(foto's) schijnt de zon altijd. Lijkt niet alleen zo, maar IS gewoon zo!

      Verwijderen
  12. Niemand die de fout in het Sid-verhaal heeft gemerkt.

    Er staat op de ene prent dat oma eitjes aan het bakken was,
    en dan op de volgende prent liggen er worsten in de pan.

    Vreemd. Of niet?
    Of zie ik het verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een boel vrolijkheid weer, heerlijk! En wat een leuke cadeautjes! Okay, jammer van die eieren, al vond ik "De brandweer aankwam." ook wel een foutje. Maar leuk is het wel! En yay voor het koolzaadveld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de eieren helemaal niet jammer, maar net heel leuk!

      Verwijderen
  14. Hier liggen al 87 Brigitte-granny's klaar.
    Leuk dat ze zijn :-)
    Ben er helemaal verliefd op.
    Sorry nog geen blogbericht, ben druk aan het haken....!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ben ik wel heel erg benieuwd. Welke kleurtint zijn ze? En welke ondergrond?

      Verwijderen
    2. Begon met de kleurtint blauw en groen, door de zonnige dagen groei ik vanzelf naar de licht groen en geel. De eenheid ontstaat doordat ik de tweede rij van de bloemetjes allemaal met een harde roze met fijne goud draad heb gemaakt. Ook gebruik ik voor de eerste rij alle kleuren van de andere lapjes. Hoop dat je het kan voorstellen zo :-)

      Verwijderen
  15. Graag gedaan, blij dat ik wat werk van de enveloppe heb gemaakt :-) Ja super dat het koolzaad (was dus indeed koolzaad op mijn foto's) weer groeit, vaak zijn de mooiste boeketjes van onkruid gemaakt! Wat een explosie van kleuren weer! Ahjaaa.... ik zie de worstjes in de pan :-) Vooral volhouden hoor dat haken, wordt prachtig! En lekker warm denk ik ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig loopt alles goed af voor Sid en voor het vergeetachtige omaatje. Allicht was de auteur zelf een beetje in de war omwille van de hond die zelf wat op een worst lijkt! Logisch ook dat hij dat van verre ruikt, die wou gewoon de worstjes redden. Schitterend boekje !
    Wat een fijn cadeautje van Trui, superleuk ! Geweldig dat je weer van al die bloemenpracht kan genieten.
    Veel knijp- en knuffelgenot met de beestjes ! Ze zijn er helemaal klaar voor !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk verhaal. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Brigitte,

    het probleem met de moeilijk te lezen cijfertjes is opgelost en reageren zal gemakkelijker gaan. Dus kan je het aankopen van een bril nog eventjes uitstellen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor je berichtje op mijn blog, ik zie nu jou meeega project. Pff ja soms moet je jezelf echt even een oppeppen om door te gaan... Maar als het dan af is (over een aantal weken.. maanden;).............
    met welke wol en naald haak haak jij?
    Geen katoen lijkt me toch? Ik met Catania naald 3 ..

    groetjes!
    Miriam
    www.tbezigebijtje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een compliment voor je mooie foto's..!

      Verwijderen
    2. met allemaal verschillende soorten wol: katoen zit er tussen, maar ook mohair, en viltwol en wol van ijsland (ze noemden het daar ijsberenwol??)

      Meestal gebruik ik haaknaald 2,5, die is het mooist, maar als ik het even beu ben, neem ik 3, dat gaat sneller (maar dan zijn de bloemetjes niet zo mooi want er komen dan meer gaten)

      Verwijderen
  20. Volgens mij kijken de figuurtjes in het boek ook allemaal veel te blij... Als er een huis in brand staat hoort dat er niet echt bij he... Maar wat betreft de worstjes: in Engeland horen die bij eieren met spek, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...