woensdag 23 januari 2013

Ontmoeting beautiful stranger - met dank aan Libelle

Het tijdschrift Libelle ligt aan de basis van mijn ontmoeting met een beautiful stranger.
Het zit namelijk zo: één van Libelles decembernummers had zodanig mooie feestmenu's en vogelenafbeeldingen dat ik niet anders kon dan de twee te verenigen in een vogelhuisje.Mijn verbeelding ging namelijk met mij aan de loop en verder vind ik het zonde van een mooi tijdschrift na lezing zomaar weg te gooien. Recycleren ligt in mijn aard.



Huisje Weltevree nodigt uit om de gekste voedselcombinaties op de voederplank te proberen en toen ik daarstraks droge kattenbrokjes (weliswaar in stukken gesneden want ik wil geen vogelstrottenhoofd vernauwen) op het plankje had gearrangeerd, zat er een uurtje later deze beautiful stranger.



Heb verwoed bij de vogelenplaatjes op het net gezocht maar kan hem niet echt thuiswijzen. Extra aanwijzingen: hij heeft de grootte van een specht, laat zich snel opschrikken, en steekt dan eerst zijn kont in de lucht (heel veel licht blauw en zwart gevederte aldaar) en maakt zich daarna snel (en hoog) uit de voeten.

Eén zaak is overduidelijk: het beest kan lezen (welkom aan tafel), sterker zelfs: hij is een Libelle-lezer!

Wie helpt?

2 opmerkingen:

  1. Een Vlaamse gaai! Ik heb het aan enkele deskundigen gevraagd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Marie,

    Het doet me geweldig plezier een Vlaamse Gaai in onze tuin te kunnen verwelkomen. Hopelijk maakt hij hier een nest en vele kleine gaaitjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...