woensdag 28 oktober 2015

Beste remedie tegen zorgen : bloemen en zon


Bloemen en zon hebben me door deze dagen heen geholpen.
Ons mama ligt in Gasthuisberg in Leuven.

Heel lang verhaal maar kort uitgelegd
komt het eropneer dat ze al een aantal maanden kampt met een zware allergische reactie 
over haar hele huid (als gevolg van de medicatie na haar heupoperatie)

De huidallergie is hardnekkig en werd de laatste weken met 
steeds maar zwaardere medicatie bestreden,
en die zwaardere medicatie tastte geleidelijk aan andere vitale functies aan
zodat we ze vorige week naar spoed moesten brengen 
omdat ze helemaal ingestort was
(letterlijk)



We hebben een paar dagen grote zorgen gehad omdat ze
nog verergerde in plaats van beterde,
maar vandaag is de eerste dag dat ze weer een tikkeltje optimisme toont
omdat er een lichte verbetering in zit.

Ze is nu in heel deskundige  handen en we hopen op beterschap.
Het zal wel zijn tijd nodig hebben.



Ondertussen rijden we naar Leuven en terug
en proberen we ook het schoolwerk er nog bovenop te nemen.
Geen voor de hand liggende combinatie.

Als het even minder gaat,
kijk ik naar de misteria lane huisjes
(ja, ik heb er twee)
en die maken me steeds vrolijk.
(omdat ik ze associeer met warmte en vriendschap)




Ook via instagram krijg ik verrassend veel meeleven.
(wat een lieve mensen allemaal)
en verder biedt IG een instant (snelle ) ontspanning tussendoor.

Zo was er vorige week de hashtag "red challenge" 
waarbij je vijf dagen na elkaar iets "roods " moest posten.
In mijn geval niet moeilijk omdat dit huis vol zit met rood
(ik ken er een paar die het er moeilijker meer hadden,
he Ingrid en Kris ook? )


De katten gaan hun gewone gang en vechten om de linkerkant van de zetel.
Vraag me niet waarom
Lou is op dat vlak zoals Sheldon van The Big Bang.
Links is zijn vaste plaats (bij Sheldon is het rechts geloof ik)
en iedereen die daar durft zich te leggen,
wordt ofwel weggestaard, ofwel weggejaagd.

In de tuin is het 's ochtends kil en mistig om in de namiddag geweldig open te klaren:




En deze herfstdagen doen wondermooie dingen met de natuur in onze straat:




Nogmaals excuus dat ik de laatste weken niet meer langskwam bij jullie.
Het is sowieso al enorm druk op school
en daar de ziekenhuisbezoeken bovenop:
dat levert een vette tijdsopslorpende cocktail op.

28 opmerkingen:

  1. Ach Brigitte, ik wist niet dat je moeder opgenomen was in het ziekenhuis. Ik wens haar veel beterschap. De herfstvakantie komt niets te vroeg om even op adem te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een zware zorgen. Ik wens je moeder op de eerste plaats heel veel beterschap en jullie sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je mama veel beterschap maar met jullie goede zorgen, zal dit lukken.
    Geen excuses hoor, de gezondheid van uw mama gaat nu voor.
    Prachtige herfstfoto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deel je aandacht maar met je lieve moeder ,de rest komt vanzelf weer sterkte en beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat waren zware dagen voor je, elke dag naar het ziekenhuis en al die zorgen eromheen. Maar ik ben blij te horen dat het de goede kant op gaat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat zijn zware tijden! Zo moeilijk als je het steeds slechter ziet worden!! Dan kost het al moeite genoeg om alles draaiende te houden. Gelukkig dat er nu weer wat optimisme is. Sterkte en beterschap voor je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei ! Dat is schrikken.
    Maar fijn om te lezen dat het weer wat beter met haar gaat.
    Ik kan me indenken,dat bloggen er dan even niet inzit.
    Sterkte en beterschap voor je moeder.

    En wat een vrolijke foto's heb je weer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wishing the best to your mother with speedy recovery! It is a fact of life that as your parents age your time is more consumed by them and their needs, and rightfully so. Our parents are deserving of our time and you should not feel torn , they disappear soon enough.
    Your photography is stunning as usual. isn't that last photo so serene and full of beauty? Lovely.
    I must say i am not overtly a cat person but do enjoy seeing the antics and interactions of your three - and the photos are always supplemented with stunning colour, natural or dachshundie .
    Cheers mon xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. xxx voor jou, xxx voor je mama.
    Excuses aanvaard, ze zijn niet eens nodig, het leven loopt zoals het loopt.
    Sheldon zit ook links (vanuit zijn standpunt dan), The Big Bang wordt hier enorm gesmaakt, de jongens en zusje vinden allemaal dat ze elkaar en zichzelf erin herkennen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat akelig voor je moeder ik kan mij nog herinneren dat je schreef over de jeuk van je moeder, heeft ze dit zo lang gehad? Dat op zich lijkt mij al heel uitputtend, nu krijgt ze er nog een medicijn vergiftiging erboven, ach dat arme mensje.
    Dikke kus voor jou omdat je natuurlijk in de hoogste versnelling staat om alles bij te houden deze weken en beterschap aan je mams.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een akelige toestand zeg. Ik ben blij te horen dat het weer wat beter gaat met je moeder.
    En wat heerlijk dat je kracht kunt halen uit de natuur. Ik ben blij voor je dat bij jullie de zon scheen.
    Hier zitten we al 2 dagen in een dikke mist geen zon te zien. Maar dat geeft niets ik gun hem jou meer!
    Nog beterschap en een dikke zoen uit Groningen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Esther,

      Wat ben je toch een lieverd: jouw zon zomaar geven aan mij en zelf in de dikke mist blijven zitten . Knuffel.

      Verwijderen
  12. Ach wat ellendig dat je moeder zo ziek geworden is! :( Heel veel beterschap en sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. moed en sterkte! en blijf energie tanken van al het moois dat je omringt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte voor jullie en van harte beterschap voor je moeder.
    Zo mooie foto's weer.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oow wat naar voor je moeder, heel veel beterschap gewenst!!
    Ik zie de foto's van jouw huis en tuin ook zó graag; heerlijk warm, zonnig en kleurig...
    En dan van die snurkende katten erbij helemaal perfect!
    Liefs en sterkte, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. huis, tuin en katten inderdaad perfect,
      nu nog een perfecte moeder. :)

      Verwijderen
  16. Ooohhh.... Dikke beterschapsknuffel voor je moeder en een warme sterkteknuffel voor jou!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Brigitte, in de eerste plaats van harte beterschap voor je moeder. Nu maar hopen dat deze opgaande lijn zich flink gaat voortzetten en dat ze dan weer heel snel naar haar eigen huisje kan. Warmte en vriendschap, wie heeft dat niet nodig. Daar varen we allemaal wel bij.
    Ik heb genoten van de redchallenge. En zelfs Ingrid en Kris hebben er genoeg uit weten te slepen. Ik zag nu ook de redpencilchallenge... je moet er maar opkomen hihi..
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zie nu wat ik tegenkwam ! : http://www.ravelry.com/patterns/library/dachshund-bookmarks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, voor de tip, leuke boekenwijzers. Bewaar ik om ooit nog eens te maken.

      Verwijderen
  19. Sjee wat erg en zielig voor je lieve moedertje!Ik hoop dat ze er weer gauw bovenop komt,heel veel sterkte en dat bloggen komt allemaal wel hoor! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach nee meis, wat een zorgen. Ik hoop dat je mams snel weer hersteld is xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik duim dat je gauw wat rust kan vinden. En dat het met je moeder gestaag de goede kant op blijft gaan.
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hoop dat je moeder aan de beterhand is en dat jij het een beetje rustiger krijgt tijdens de schoolvakantie...
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aha ? Ook fan van The Big Bang Theory ??
    Toch moet ik u éfkes corrigeren : de redchallenge is voor mij verrassend makkelijk verlopen op IG. Onverwacht makkelijk. Heb zelfs kunnen kiézen tussen foto's, stel u dat voor ! En alsof dat nog niet genoeg is, mijn huidig haakwerk is... rood ! Goed hé !

    Ik begin echt wel te vrezen dat er zoiets bestaat als een dachshundievirus. Madame monochrome begint vollenbak met kleur te experimenteren (ge zou de pipowagen moeten zien... Enfin, dat komt nog, die zult ge nog wel zien, bij de officiële Misteria Lane opening in de lente...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik dan taarten bak mag ik er toch ook bij zijn zeker?! Nu kijk ik nog meer uit naar de lente:)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...