maandag 15 december 2014

Gehaakte stofreepjes tas

De stofjesreepjes gehaakte tas is klaar.
Op de sluiting zit Guinness van Sandra wiens blog ik graag lees.
 
Er zit een klep op die open en dicht kan
(dat gaat zo met kleppen)
 
    en omdat ik niet de juiste kleur knop vond ik mijn verzameling,
heb ik er maar één gehaakt: 
 
                                Speciaal voor Kriske,
                                voor de 'litskes" ben ik geholpen door collega Jacqueline,
                                die een gaatjesknipding heeft .
                                Bestaande riem van de kringwinkel (1 euro) in drie geknipt,
                                (let op de originele manier die Jackie heeft bedacht om het gespje
                                niet aan het uiteinde -zoals ik het zou gedaan hebben- maar wel
                                in het midden van een "lits" te maken, merci J.!)
                                en 8 gaatjes erin gemaakt, twee in elk stukje lits.
                                Dan gewoon met blauwe draad aan de tas genaaid.
                                Waren de litskes breder geweest, dan zouden er per uiteinde vier
                                gaatjes (alles te samen dus 16) kunnen geponsd worden, dan
                                kon je met garen een mooi kruisje maken...
                                (dat is voor de volgende keer)

                                          Gisteren, zondag, dus bakdag:
En hier is nieuws voor Carla:
wanneer de zon schijnt,
gaat het raam in Eik weer open,
kijk maar op de foto van gisteren:

 
Vandaag verder examenvragen gemaakt,
en ja, ik geef het toe,
ik heb een co-writer,
de meest originele examenvragen
(vooral de tricky ones)
komen van de heer Lou
(op de foto zet hij zijn strenge examenblik op):

Lola is iets minder intellectueel bezig.
Hoewel ze hier lijkt te slapen,
is ze één en al concentratie in haar favoriete tijdverdrijf:
bird watching:
 

 

24 opmerkingen:

  1. Foei! Toch nog een beetje aan het IG-overlopen? Nog niet geleerd?
    Mercie voor de litskesuitleg! Nu op zoek naar zo een gaatjesding... een goed dan want ooit kocht ik er al zo eentje en ik kan er zelfs in papier nog geen gat mee maken... flutding! Je tas is super en dan nog met een klep die open kan en ook weer dicht! Hoe je er toch op komt! Om die ook weer te laten dicht kunnen! ;-)
    Ik pieker me ook suf over examenvragen.. tja die van het onderwijs toch hé... In ieder geval nog veel succes... maak het niet te moeilijk want dan zit je weer met miserie in september!... Ge doet dat uw eigen aan hé... dat weet je toch?
    Knuffel aan de poezebeesten! Ik ga nog wat plakkertjes afprutsen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your crafts are always so special Brigitte!This bag is unique!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Carla loves Eik !
    Merci voor de vensterfoto lieverd !
    Literatuur en zakelijk schrijven op 1 uur ?????
    Literatuur en zakelijk schrijven in dezelfde titel ????
    Amai, nu maken de dames docenten Nederlands mij wel 'wreed curieus' zenne....
    Ik begrijp de Lou zijne strenge examenblik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het examen bestaat uit vier delen: twee delen zonder gebruik van internet (vandaar dat literatuur en schrijven bij elkaar op één document staan en een vreemde combinatie opleveren)
      en twee openboekdelen mét gebruik van internet (sociolinguïstiek en taalbeleid)

      Als je wil, kan je het examen komen mee afleggen in de eerste week van januari.

      Verwijderen
  4. Dag poezekes ! Mooi kijken naar de vogelkes, maar nie aankomen hé... Als honger hebt/goesting in iets lekkers, ga dan het bazinneke maar wat ambeteren (lees : onophoudelijk miauwen terwijl ze examenvragen bedenkt/op het klavier van hare pc springen terwijl ze voor school werkt), dan geeft ze u wel iets wat vele lekkerder is dan een vogelke uit de hof :-) !
    Enne bazinneke, ik vind uw tas te menens goed geslaagd ! Guinness maakt het gewoon af ! De tas op zich lijkt een beetje geïnspireerd door de tassen die ne mens in Afrika kan kopen (ge kent ze wel, ze zijn wel nie gehaakt maar van geweven touw, en ook met zo leren riempkes). Heb al jaren een zwak voor dat soort tassen !
    Uw tas heeft nog een streepke voor op de afrikaanse versie, buiten Guinness, en dat zijn de kleurkes, de afrikaanse zijn meestal altijd in bruintinten. Een beetje saaikes dus. Kan niet gezegd worden van de uwe !!
    Enne, merci voor de uitleg van het concept "klep". Hihi. Dat wist ik nog nie. Dat een klep open en dicht gaat. Mijn blik op de wereld is weer wat ruimer :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een enig stofje! Lijkt een beetje op het beursje (pochetteke?) dat ik bij je won!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk lijkt de hond op jouw pocheke, want het is van dezelfde collectie. Ik heb er in die periode drie vergelijkbare geborduurd.

      Verwijderen
  6. Jaaaa super tas.
    Hoe doe je dit nu in de praktijk? Al die tassen...
    Heb er een soort basistas in? Met portemonnaie, leesbril, kauwgom, oogpotloodje, tandenstokers.
    En gooi je de basisinhoud dan weer over in de 'tas van de dag?'.
    Of heb je een;
    school-werk tas
    bibliotheek tas
    boodschappen tas
    naar je moeder gaan tas
    naar de kringloopwinkel tas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik werken ga, kijk ik welke kleur rokje/jurkje /bloesje ik draag en zoek ik een tas in die kleur en kieper ik de volledige inhoud van de schooltas van de vorige das erin over,
      of soms doe ik het ook omgekeerd: kies ik eerst de kleur tas en pas ik mijn rokje eraan aan, of mijn laarzen, dat kan ook.

      Verwijderen
  7. Gave tas ook! Geniaal bedacht die flap die open en dicht kan :) groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas is dat geworden.
    En wederom met lekkere vrolijke kleuren.
    En je katten doen ook weer lekker mee.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat issie mooi geworden! Met Guinness zo prominent op de sluiting :-)))
    Als ik nu een foto van Guinnes zou maken, zou je een tekstballon zien met 'daar zitten vast veel kekkere koekjes in voor mij!'

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tas! Echt super gaaf! En die poezenfoto's, ik word daar zo blij van! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super mooie tas is dat geworden. Zo lekker orrigineel, ik heb er tenminste nog nooit zo eentje gezien. Heerlijke kleuren ook en dat borduurtje van Guiness staat super op de klep. Wat slim om dat zo te doen met die leren riempjes...
    Kortom een zeer mooi geslaagd projectje is er alweer uit jouw handen gekomen...
    Ik zie en lees ook dat jouw Lou en Lola toch meer doen dan alleen maar slapen en ontspannen... Die twee hebben het zelfs nog druk... Haha...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Iedereen is het er mee eens, het is een super mooie tas ! Pièce unique ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oe wat een toffe tas!!! Mooi zo met dat leren hengsel zeg!
    Haha, die strenge blik is toch ook heel lief... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat een leuke tas! De sluiting en de leren hengsels maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook in 't echt is ze te gek, die tas. Die vondst met de klep, en de hond waakt over de gehaakte knop, is werkelijk geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je tas is echt prachtig geworden.
    Zo goed gevonden, een gehaakte knoop die er perfect bij past.
    Je gebakjes zien er heerlijk uit, hopelijk hebben ze gesmaakt. :-)
    Plezant gezelschap daar, bij het maken van de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh die stofreepjes tas van jou!♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Reacties
    1. Btw ik vind bloggen ook vééééél leuker, nog efkes vergeten te melden daarjuist :-) Ik mis daar je hak-op-de-tak-gespring :-) en buiten de klep is je tas natuurlijk überchill (ofzoiets, dat is een woord dat hier geregeld in huis wordt gebruikt maar vast niet door de Nederlandse taalwetgeving geraakt!)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...