maandag 3 november 2014

Bloemengranny's en veldkapelletje


Gisteren mijn granny square quilt voltooid. Nu nog alle namen van cohaaksters erop borduren en dan komt binnenkort de plechtige onthulling van ons groepscollectief. Ik heb hem toch alvast maar even in de kersenboom gehangen, misschien de laatste dag met blauwe lucht gehad (hopelijk niet)


Op aanraden van de buurman even een straatje in de buurt ingereden waar ik nog nooit ben geweest (500 meter van ons huis, shame on me!!! ter verontschuldiging: er zijn hier heel VEEL van die paadjes en dit is erg bergop! ) Er was een wondermooi veldkapelletje, zomaar in een boom in het maïsveld, en de buurman heeft gelijk: je kan er gigantisch ver zien.
 Ik kreeg spontaan zin om hieraan bloemengranny's te komen hangen. Dat kan perfect, want de beschutting van de boom beschermt tegen de regen. wacht maar af!

Papa's graf staat helemaal vol met allerlei soorten rozen en ook wat vogeltjes
(hij was gek op vogels)
 
en omdat we nog een boel rozen overhebben,
zijn ze maar in de wijnkist gezet:
 
  

 
 

22 opmerkingen:

  1. Een pracht van een plaid...
    Prachtige kleurrijke boeketten...Topidee in dat wijnkistje... super!
    Moest je nu al je Corgi gehad hebben dan had je dat straatje vast al heel lang ontdekt! Zeker weten eigenlijk wel! Dus.... misschien toch even de Corgi overwegen... wie weet wat voor mooie plekjes je zonder nu nog allemaal misloopt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom denk je dat ik een Corgi wil?
      Die kan niet ver wandelen met zijn korte pootjes.
      en zeker niet berg-op!

      Verwijderen
    2. Oei gij gaat verschieten... of wou je zo een "opgezette" Corgi?

      Verwijderen
  2. Oh in een wijnkist, geweldig!!! En je granny ooooh wat een JUWEEL!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die deken is gewoon een kunstwerk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. La Demoiselle des fleurs et du crochet !
    Je deken is grandioos!
    De prachtboom met het schattige kapelletje mag nog iets verder overhellen, dan kan hij leunen op dat paaltje...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon, de bloemekes in het wijnkistje !
    Over hoeveel namen spreken we, die er nog op de granny deken moeten worden geborduurd ? En hoe groot is de deken eigenlijk, ze ziet er wel serieus king size uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie plaid is het geworden.
    En wat een leuk idee,zo in de kersenboom.
    Je bloemen vind ik werkelijk ook schitterend.
    Heerlijke kleuren zo bij elkaar.
    En dan dat kapelletje...O zo lief.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Brigitte,
    Wat is die deken mooi en groot geworden zeg en wat leuk dat er co-haaksters waren, dat had ik nog niet begrepen...
    Het kleine kapelletje is heel erg mooi en de plek echt wonderschoon... Maakt niet uit dat je die nog niet kende, nu ken je hem wel... En die rozen, hoe mooi staan ze in het wijnkistje...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend deken! En een hele schone rand er aan!
    En die verborgen plekjes in je buurt; zo ontdekken wij ook het een en ander in onze omgeving en buurgemeenten nu we een paar jaar niet op reis zijn geweest. Altijd verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met pompomrand!
    Het is een geweldige deken geworden? Binnen het jaar afgerond?
    Goed idee het sedum combineren met de rozen, heb daar ook nog wat van staan in de tuin, straks maar even laarzen aan en het rozen boeket dat ik heb wat aanvullen. Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu de tuin op apegapen staat, is sedum mijn tweede favoriete bloem (na de absolute topper bosgeranium!) Sedum past mooi in alle herfstboeketten. Alleen vind ik het jammer om hem af te knippen want in de tuin oogt hij ook mooi.

      Verwijderen
  10. Wat is je plaid super mooi geworden zeg, Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I never tire of looking at the rainbow splendor of your crochet blanket. What a joy it will be to sit under neath a cherry tree and enjoy the blue sky.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Brigitte! De deken ziet er echt prachtig uit! Hoe groot is ze? Leuke foto's weer! De bloemetjes in de wijnkist, wat een super idee!!!
    Liefs,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn en mooi én lief!
    En al zin om de granny's bij Maria te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De deken is prachtig geworden! Ben benieuwd naar de fotoreportage. ;-)
    Ik vind de bloemen in he wijnkistje ook leuks staan, daar word een mens toch blijvan?!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is ie mooi geworden,en wat een mooi weggetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, prachtig, prachtig! Ik kijk uit naar de foto's van de plechtige onthulling! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat is die deken ontzettend mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je quilt is supermooi ! Prachtige bloemen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zei je onlangs? Dat jouw granny niet zo snel vooruit ging als de mijne? Heb je al eens gekeken, na maanden staat daar nog altijd 80 lapjes :-) En de jouwe hangt daar ongelooflijk mooi te wezen in die boom (ik zie vandaag ook blauwe luchten!!). Fijn al die bloemen en vogeltjes bij je papa! Ohhh ... en dan vergeet ik dat kapelletje nog ... daar zou ik ook wel een hele tijd staan 'dromen' denk ik ...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...