maandag 7 april 2014

Paasvakantie- day one


Volgen jullie even een Brigitte-voormiddag mee?
Typisch Brigitte: ergens aan beginnen en compleet elders eindigen,
in de vakanties leef ik puur associatief:
van het ene komt het andere.


Om te beginnen op zolder op zoek gegaan naar deze eitjes die ik vorig jaar knutselde. Zie hier.


Would you like to know how I spend my holidays?
(and seem to lose bags of time)
During these days one thing automatically seems to lead to another....
I started this morning at the attic, looking for the easter eggs I made last year. You find them here.


    Op de zolder met al zijn geologische lagen,
geen paaseitjes te bespeuren,

wel een pull, ooit voor de dochter gebreid toen ze 14-of zo was,
ze heeft hem alles te samen misschien drie keer gedragen
    (met haar gevoelige huid vond ze hem te veel prikken)

   At the attic, I didn't find any eggs (deuh... too big a place) but I did find a pullover I knitted for my daughter when she was around 14. She didn't wear it often (it pricked)
  
 
De pull gepast ,
en omdat hij zo lekker warm aanvoelde,
kreeg ik meteen zin in het betere tuinwerk:
wat planten, heel veel onkruid wieden,
stekjes afhalen en in zand stoppen,
jullie kennen dat wel...
 
I tried the pull-over on and since it was SO warm,
I immediately felt the urge to do some gardening:

 
De tulpen staan al volop in bloei,
dus maar een boeketje geplukt
en een paashoekje gearrangeerd:

 
Vanwege mijn spoorloze eieren van vorig jaar
stopte ik maar een paar nieuwe in mijn toen-nog-bestaande glazen bowl:



Blijkbaar ben ik met nogal veel wind voorbijgelopen
want toen ik in de kamer ernaast kwam,
hoorde ik een luide BOENK,
en terug in de woonkamer zag ik dit:

I passed this place , rather in a hurry,
so I must have made lots of wind,
because I heard a loud BOINK
and on returning in the living room, I saw the Nicaraguan (a present from my daughter)
who had fallen in my nice glass bowl:

 
Vermits de Nicaraguaan op mijn nu-niet-meer-bestaande bowl is gevallen
(van de spiegel afgedonderd door mijn wind:
hij is er zelf nogal van aangedaan zoals je ziet)
 
Vermits die Nicaraguaan dus is gevallen:
zijn de eitjes overgeheveld naar een gewone kom.
Wie kan er lezen wat er op mijn muur wordt geprojecteerd door de zon?
Het is een compleet misplaatste zin die op het raam hangt.
 


                       Who can read the words on the wall?
                       They are not appropriate at all
                        (Wawh! I made a rhyme..)

20 opmerkingen:

  1. Ha ha let iTS snow denk ik ,maar dat moet maar even niet gebeuren. Leuk die trui

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Let it snow? ;-)
    Hopelijk nu toch niet meer!
    Zalig hé, wij hebben vorig weekend vanalles geplant in ons klein moestuintje.
    Ik wou ook heel graag framboosjes, hopelijk komt dat goed. ;-)
    Veel plezier in je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow nooooo haal die tekst weg!!! ;-)
    Hahahaha hoe durf je?
    En die trui wat is ie supermooi! Ik wou dat mijn moeder zoiets moois kon maken!
    Echt knap werk!
    Hele fijne paasvakantie! Hier helaas nog geen vakantie, die is pas in mei.
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a beautiful, colorful sweater Brigitte!And It is handmade!Ouah, I'm impressed! Your eggs and flowers are beautiful!
    Enjoy Easter and holidays!
    Hugs from me, Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow !!! you are really a good knitter!!!!!!
    ….let it snow….. so hilarious!!!!!
    happy holidays (we are starting this coming Friday!), :oD
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zo'n dag waarop niets moet en alles mag. Wij genieten mooi even mee zo. wel jammer dat je je eitjes niet gevonden hebt, en ook jammer van die glazen bol... Je moet wel gauw die tekst van het raam halen hoor, want sneeuw... ik moet er écht niet aan denken!! :) Mooie trui zeg, wat leuk dat je die tegenkwam en zelf ook past. Dat kleurrijke past helemaal bij jou. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige trui.
    En zo lekker vrolijk.
    En...scherven brengen geluk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de scherven hebben me vandaag veel geluk gebracht. Er zijn drie heel mooie dingen in mijn leven gekomen.

      Verwijderen
  8. Er staat inderdaad "Let it snow".
    Dat heeft heel de winter in plakletters op het raam gehangen en ik ben nogal eraan gehecht geraakt. Het hoort helemaal bij de keuken.
    Vandaag 24 graden hier bij ons. Dus het klopt helemaal niet. Morgen wel bijna tien graden naar omlaag. Misschien gaat het toch nog sneeuwen. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful eggs!!!
    Wonderful sweater and flowers <3!
    Happy week!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van eitjes naar trui naar tuin.... heel herkenbaar! Het doet me denken aan een sketch uit 'loslopend wild' waarbij een vrouw 's avonds in haar trouwjurk de slaapkamerramen staat te wassen als haar man thuis komt. Ze roept dan verwijtend in zijn richting: "je had de DVD in de verkeerde kast gelegd"...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik moet vaak eens op de rewind-knop duwen om me weer te herinneren waarmee ik bezig was. Ik spring ook nogal eens van de hak op de tak ;-)
    Jammer dat je die leuke eitjes niet vond maar die komen nog wel boven water (in december, op zoek naar de kerststerren en de paddenstoeltjes). Je deed in elke geval een mooie vondst met die super trui. Ik ben helemaal van mijn sokken geblazen ! Vol bewondering voor je breikunsten ! Dat moet nogal een telwerk geweest zijn en zoveel kleurschakeringen ! Jawadde, en jij zegt dat je niet veel geduld hebt ? Ik vind hem jou bovendien echt super staan !
    Had de Nicaraguaan nog een eitje met iemand te pellen en zag hij zijn kans schoon ?
    Ik hou ook wel van die kip op de laatste foto. Loop ze op eieren ?
    Nog veel leuke ontdekkingen in je vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nee nee nee geen sneeuw, alhoewel het sneeuwt hier bloesemblaadjes...betere sneeuw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your decoupage eggs are gorgeous - hope you find your decorations soon. I love your bird tapestry - they almost look like lorikeets to me. They look pretty happy lording over the eggs..sad you broke wind and cause breakages but they look just as pretty in their new home.
    Such a lot of work in the jumper.. beautiful colours
    A lovely sunny blog post - thanks

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend mooie vrolijke trui, en wat een geweldig mooie fotoreportage :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig weer om je blogpost te lezen, wat een belevenissen en dat allemaal in 1 morgen... Hoop dat je je eitjes nog terugvindt, ze zagen er wel heel mooi uit! En wat jammer van je bolvaas, al is gelukkig het hoofdje nog heel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jawel, het sneeuwt bloesemblaadjes hier! Je lijkt mij wel trouwens... zomaar van het 1 in het ander terechtkomen, hahaha!
    Al doende kom je dan heel ergens anders uit dan je bedacht had... Nou ja, ik laat me maar door mezelf verrassen ;-)
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hahaha ja let it snow :-) wat een kleurenpracht trouwens, geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...