vrijdag 24 juni 2016

Triatlon: zwemmen, haken en bakken. FIJN!

Om af te kicken van de examendrukte
was er triatlonafpraak aan Jackies pool.

Jacqueline, Els en ik hebben onze expertise in een aantal sporten uitgewisseld.
Het kwam er allemaal aan te pas: haken, zwemmen, bakken, verorberen en drinken,
zware training, hoor!


 En ons Elske, die is een haak newby.
Ze leert snel.  
 
 
 
 
 
Jackie had heerlijke frambozen-aardbeienbiscuit met room gebakken
 

 
En we kwamen tot de conclusie dat Jackie wel erg veel het woord "fijn" hanteert.
Wat een fijne zomerdag was het,
we gingen fijn zwemmen
en fijn haken
en wat hadden we het fijn samen,
en dan nog fijn drinken
 
Toen ik het haar opmerkte dat ze dat woord bijna in elke zin gebruikt,
vroeg ze hoe ik het dan verwoord.
 
Ik ben van de Kempen, he...
als ik enthousiast ben, gebruik ik dialectwoorden
en "fijn" is bij ons "plezaaaaant"
 
Het was echt heel plezant.
 
Haar tuin is prachtig.
Ik heb weer heel wat scheutjes meegekregen :) Heerlijk.(of voor sommigen "fijn")
 
 

Els leerde me een natspatmethode
(moeilijk hoor maar wel "fijn")
en zij demonstreerde hoe goed ze vlinderslag kon
(tot twee keer toe, en twee keer waren J. en ik zo afgeleid dat we het telkens hebben gemist,
grandioos gemist, dat stuk van de triatlon hebben we dus niet getraind)
 
 
Ik zorgde voor het voorgerecht
(slaatje met spek en mozzarella)
 
En Jackie bakte in het kwadraat,
na de taart volgt nog een pizza.
Ze doet er rare dingen mee
(die expertise wensen wij niet over te nemen,he Els?)


Alles was MEGA FIJN,
Jackie, je bent een geweldig fijne gastvrouw!!!!
 
 
En de avond eindigde in een vreselijke storm.
Bij ons thuis is deze hele begroeiing (zie foto onder)
van Jasmijn en klimrozen losgekomen.
Ik heb 15 jaar van mijn leven gezwoegd om die klimplanten alsmaar hoger te doen komen
en vanochtend lagen ze plat tegen de grond.
Alles kapot en los.
Erg hoor.

 
Bij Jacqueline was het nog erger:
daar zijn heel wat bomen gewoon omgewaaid en eentje is dwars over haar kippenhok
gevallen, en misschien een geluk bij een ongeluk: de kip Lena is vorige week gestorven.

 

 
 
Ten slotte aan iedereen die in mijn vorige blogpost me een hart onder de riem heeft gestoken bij het heengaan van Lola, een hele dikke merci,
wat een warm meeleven.
 

24 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke foto's. Terwijl ik het schrijf realiseer ik mij dat heerlijk bij mij zo'n woord is. Maar wat ontzettend zonde van het slagveld wat het weer heeft aangericht met je jasmijn en klimrozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie reportage! Dat heb je fijn in elkaar gestoken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eventjes onthaasten wat kan dat deugd doen hè.
    Zo te zien word het deeg voor de pizza goed gekneed, ziet er heerlijk uit!
    Wat een weer zeg, hopelijk kun je de planten nog bij snoeien ,
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lekkerste pizza ooit.
      En de planten zijn wat gesnoeid en zo goed en zo kwaad mogelijk weer omhooggetrokken. collega Elke heeft geholpen met de basis en dan heb ik zelf er nog een uur zitten aan sjorren. Mijn hele armen/benen staan onder de krassen van de dorens (ben als het ware in de struik gekropen) en beten van de muggen.

      Verwijderen
    2. Oei Brigitteke die letterlijk en figuurlijk in de struiken zit! Maar je hebt je best gedaan toch!
      gr bi

      Verwijderen
    3. Ja, dat deeg werd heel goed 'fijn' gekneed in alle (on)mogelijke vormen en richtingen. Gevolg: pizzadeeg met een luchtige en fijne structuur:)

      Verwijderen
  4. Zo weer beter blog nieuws een fijne (plezante) middag met vriendinnen. Ziet er gezellig v en ook heel lekker uit. Succes met je klimplanten.
    Groetjes,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er zeer gezellig en zonnig uit.
    En ja,ook hier verschrikkelijk noodweer.
    En wat erg,dat je klimplanten kapot geslagen zijn.
    En die boom bij je vriendin.
    Wat een ravage.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als de echtgenoot nu zo'n "houten klimplantending" aan de muur bevestigt, dan kan je de planten daar weer aan vastbinden en dan komt het zeker weer goed... Die boom van J. is erger... chance van Lena...die moet dat voelen aankomen hebben!:( Fijne middag hadden jullie... fijn wordt dan vast ook nog een beetje zangerzeurderig uitgesproken? :-) Plezaaaaant is toffer... bij ons was 't ook "plezant"... en ik ben niet echt van de kempen...
    Jammer van die vlinderslag... die had ik wel graag in de "reportage" gehad! Vindt Els jullie nu nog altijd even "fijn" na zo weinig interesse in haar talenten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed plan, maar helaas houdt de echtgenoot niet van klimplanten. Dat houten ding wil hij niet. (je moet niet vragen hoe ik al die jaren stiekem één nageltje hoger in de muur heb geklopt, nu komt het allemaal uit)

      Verwijderen
    2. Moeilijk toch ...(sommige) echtgenoten! ;-)

      Verwijderen
    3. Het bleef helaas niet bij één boom, en dat vind ik niet zo fijn:(

      Verwijderen
  7. Dat zag er daar heel erg gezellig uit bij jullie. En die aarbeientaart: om van te snoepen!
    Wel jammer van die klimplanten ... maar meestal zijn die planten wel vrij sterk, dus ik duim dat ze weer mooi gaan bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zag er plezant uit hoor op de laatse foto na wat zonde van de tuin ,vreselojk dat onberekende weer ,ik mag hier niet klagen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Plezant en reuze fijne plaatjes behalve die 2 van het natuurgeweld brrrrrr
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige middag zo samen met vriendinnen. Haken, zwemmen, eten, drinken, lachen, wat wil een mens nog meer! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een plezante-fijne namiddag hebben jullie beleefd.
    Spijtig van je klimplanten, komt wel goed.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi samenzijn,dat hebben jullie verdient!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja. En nu heb ik honger na het zien van al dat heerlijks. Da's gezien het tijdstip niet fijn. Want als ik nu wat eet (snoep), vliegt het zéker naar mijn heupen. Alhoewel ik van kussens houd, vind ik ze op mijn heupen niet plezant...
    Alle gekheid op een stokje; wat een gewéldige middag hebben jullie gehad! Momenten om te koesteren.
    Hopelijk is de groen-schade een beetje te herstellen...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat ziet dat er heerlijk fijn en plezant uit!! :) Lekker hoor, zo samen bijkletsen, zwemmen, haken en allerlei lekkers verorberen! Wel heel jammer van de storm daarna... Hopelijk komt het weer een beetje goed met je planten. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat ziet dat er heerlijk fijn en plezant uit!! :) Lekker hoor, zo samen bijkletsen, zwemmen, haken en allerlei lekkers verorberen! Wel heel jammer van de storm daarna... Hopelijk komt het weer een beetje goed met je planten. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een fijn berichtje ;) dat ziet er allemaal heel fijn en gezellig uit! Wat een heerlijke dag. Op de storm ellende na dan, das toch echt wel minder fijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, plezant dus! Dat zeggen wij ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...