vrijdag 4 maart 2016

I love my mum

 
Ons mama werd gisteren 80.
 
Ze  kreeg twee feesten.
Vorige zondag groot feest met alle kinderen, schoonkinderen
en kleinkinderen
(maar daarvan geen foto's wegens veto's van onze kinderen)
 
 
 
Mama vond het erg jammer dat ze haar verjaardag
zonder mijn vader moest vieren,
dus had ik speciaal voor zijn graf een boeketje gemaakt
(zie boven)
 
 
Het feestvarken, twee broers, twee zussen
 
 
En gisteren zijn we met de vier kinderen
(en één schoonzusje)
met ons mama in kleiner gezelschap gaan eten,
in een heel gezellige blitse tent
 
 
Kreeg ze een tweede keer bloemen:
 
Al die aandacht doet haar deugd,
ze krijgt cadeautjes van familie
en buren
en iedereen komt continu op bezoek.
 
Buiten begint het te bloesemen
deze mooie boom staat nu al in bloei op de parking van onze school,
weten jullie wat voor soort het is?


 
Hierboven een collage van de IG-foto's van februari
en hieronder de paaseikes die ik een aantal jaren geleden beplakte,
daarna geraakten ze een paar jaar verloren
en nu vond ik ze toevallig gisteren weer
op een plaats waar ik ze nooit zou gaan zoeken zijn,
ik kom er helemaal van in lentestemming
 
 
 
In onze tuin bloeit ondertussen de helleborus,
uiteraard moet die in een boeket:

 
 
Fijn weekend allemaal!
Liefs
van Brigitte

30 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd lieve mama van Brigitte!
    U ziet er mooi en vastberaden uit,
    Ik vind u een Kanjer!
    Een jarige Kanjer!
    Veel plezier met nagenieten!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed gezien, ze is erg vastberaden.
      Ze gaat gewoon ervoor.

      Verwijderen
  2. Dat klinkt als een heerlijke verjaardag. Gefeliciteerd mams en iedereen die u lief heeft. Wat een flijn kleurrijk bericht weer. Leuk de helleborus zo op een rijtje. En de bloesem, is dat soms de prunus? Die bloeit in maart en april. Jij ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mama ziet er bijzonder goed uit. Ze geniet zichtbaar van de aandacht, de bloemen, en vooral de aanwezigheid van haar kinderen. Ze krijgt ook mijn felicitaties!
    Die bloesemende boom heb ik nog niet gezien op de parking van onze school. Ik geef meestal 's morgens vroeg les en ben dan blijkbaar nog niet goed wakker. Ik zal volgende keer eens beter kijken.
    Dan wou ik nog even kwijt dat ik enkele van je gewoontes overnam. Naast het verven van wol (dat is al één ding dat ik navolging van jou deed) vul ik tegenwoordig ook dode tijd tussen twee stagebezoeken met haken in de auto en na een stagebezoek zocht ik een kringloopwinkel in Diest op. Ik weet intussen dat ik in Hasselt altijd te laat kom, maar daar kon ik gelukkig nog resten wol op de kop tikken!( ik heb ook nog wat voor je laten liggen.. stel dat je er passeert (een zak vol perzikroze wol(eigenlijk katoenmengeling) ligt er misschien nog op je te wachten)
    Ah, en dan vergat ik nog te vermelden dat ik ook nog een lapje stof kocht in Alken omdat de trein wat vertraging had (ook heel herkenbaar hé)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het doet me plezier dat ik je gewoontes aanleer :) allemaal herkenbaar. die stoffenwinkel in Alken ligt daar heel erg verleidelijk aan het station. Hoe vaak dat ik daar al ben binnen geweest als ik te vroeg op de kinderen sta te wachten. Heb er deze week nog wol gekocht. Voor de boord van mijn poncho :)

      Die wol van de kringwinkel, daarin ben ik geïnteresseerd. Is het al lang geleden?

      De bloesemboom zie je goed staan vanuit de leraarskamer. Eigenlijk ligt hij technisch gesproken net naast de parking, over het haagje, richting hotelschool.
      Gewoon uit het raam kijken richting zwembad en je kan hem niet missen.

      Verwijderen
    2. Moet je nog op stagebezoek in Diest? Ik was er op 23 feb. In de gemixte zakken die ik kocht zat één bol van dat garen. Je kan dus bij mij komen kijken of het de moeite loont. Het pak van 7 dezelfde bollen heb ik laten liggen (4 euro voor dat pak) Er waren ook nog heel fijne borduurwerkjes met als onderwerp bladeren en insecten en vlinders. Ook de grof geborduurde papegaaien heb ik daar gelaten. Wel getwijfeld over de bladeren met insecten, maar ik heb nog te veel ufo's liggen.

      Hilarisch situatie na het haken in de auto: na de 'werkdag' ging ik nog snel even inkopen doen in Delhaize, waar een mevrouw me aansprak omdat ik mogelijk ging struikelen over een draad die rond m'n schoenen verwikkeld zat. Ik dacht meteen: 'oh nee, ik heb 'den droad' (voor wie 'in de gloria' kent), maar toen ik het probleem zag probeerde ik uit te leggen hoe die draad daar kwam. 'Ik hoef helemaal niet te weten wat jij in je auto doet' zei ze daarop;) Ook herkenbaar?!

      Verwijderen
  4. Fijn dat je van je mama geniet ,en gezellig dat ik weer een blogje van je lees ,kleurig en blij
    Lieve groet marloes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je moeder.
    Je zou haar de 80 jaar niet geven.
    Ze lijkt echt jonger.
    En wat fijn,dat ze lekker verwend is.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een dikke proficiat aan je mama!fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze is goed in de watten gelegd en dat verdient ze ook!!! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met je moeder die ziet er veel jonger uit.
    Geniet van elkaar en van de lente die er aan zit te komen.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Opnieuw zo'n mooie, warme foto's.
    Een hele dikke proficiat voor je mama!
    Fijn dat jullie haar zo uitbundig in de bloemetjes gezet hebben. Geniet maar volop van jullie samenzijn! Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, Brigitte!
    Fijn dat ze deze mijlpaal mocht bereiken!
    Ze ziet er ook echt jarig en feestelijk uit!
    Ik hoop dat jullie nog een tijd van elkaar mogen genieten.

    Die boom is denk ik of een fruitboom of een sierkers. De bloemen zijn erg mooi. Op mijn log staan net een paar dagen kersenbloesem. Prunus worden ze genoemd. De bomen zijn altijd een en al pracht als ze in bloei staan in het voorjaar.
    Je hebt een heel mooie fleurige header gemaakt!
    Een mooi weekend, Brigitte!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met en al helemaal voor je moeder, wat fijn dat ze deze verjaardag mocht vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's weer van je mooie mams.
    Zijn het twee soorten Helleborus? Ik had het volgens mij op IG al gezegd, maar ik vind ze zo prachtig.
    En je snoezige kleedje onder de verloren-en-weer-terug-gevonden paaseitjes... Zo lief!
    Fijn weekend!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The warmest salutations to your mum.. Happy Birthday

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je lieve, dappere mam! Ze ziet er zo mooi stralend uit!
    Verder heerlijke dachshund foto's zo kleurig en uniek. Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Felicitaties voor je mama, ze ziet er stralend uit. Zalige momenten om te koesteren.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nogmaals gefeliciteerd met je mama.
    2 keer gevierd en of jullie gelijk hebben! Wat een fijne foto zo met z'n allen.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto met jullie allemaal samen met de mama! Eentje om te koesteren! Geef je mama nog een dikke verjaardagszoen van me... wat straalt ze dank zij al die verwennerijen. Een heerlijk, gezellig en warm blogbericht... stiekem zou ik wel een "zusje" willen zijn om mee te genieten van al die warme gezelligheid. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar jij bent als en zusje, sjoeke!

      Verwijderen
    2. een zusje

      en we hebben toch al heel veel warme gezelligheid gehad deze dagen met al onze berichten op IG, he?

      Verwijderen
    3. Ja wees maar zeker! De "bankskesmadammen" is een IGtje om te koesteren! :-)))

      Verwijderen
  18. Gefeliciteerd lieve mevrouw! Ik stuur u duizend kusjes en heel veel liefde.

    Een citaat voor u Brigitte van "Marianne"
    Een penseel met klodders heldergroen
    De lente gaat de bomen doen
    Zachte toetsen stralend wit
    Ontstaan waar tere bloesem zit
    In streepjes geel en vermiljoen
    Ontvouwt zich zachtjes het seizoen
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prachtgedicht
      ik zie het helemaal voor mij
      krijg zelfs zin om het schilderen met veel klodders!

      Verwijderen
  19. Wow ! Very nice,,,i really like it..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte gefeliciteerd met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met jullie moeder! Leuk hoor zoveel aandacht voor haar.

    Dank weer voor je mooie foto's. Genieten he van die Helleborissen. Ik heb ze ook in de volkstuin. Ik leg ze meestal in een schaal zodat we de bloemetjes goed zien anders hangen ze altijd zo naar beneden vind je neit?
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...