woensdag 25 november 2015

Handwerk bij mijn moeder in het ziekenhuis

 


 

Omdat mijn moeder al meer dan een maand in Leuven
in het  academisch ziekenhuis verblijft,
handwerk ik veel wanneer ik haar bezoek.
 
Babbelen en haken gaan goed samen.
Babbelen en breien ook.
 
Hierboven een handschoen in de maak.
Hopelijk lijkt de tweede een beetje erop want het is
zomaar uit het hoofd erop geborduurd.
Gelukkig ben ik een grote voorstander van imperfectie,
dus helemaal fout kan het niet lopen.
 
 
 
Hoe is het met mijn moeder ondertussen gesteld?
Helaas geen goed nieuws.
De oncologen hebben een tumor in haar lever gevonden.
 
Omdat dat meestal samengaat met gezwellen in andere organen,
krijgt ze het ene onderzoek na het andere,
het houdt niet op,
voorlopig vindt men geen tumoren op andere plaatsen,
dus op zichzelf is dat bemoedigend.
Voorlopig kunnen we niets anders dan afwachten.
 
 
En ik handwerk dan maar al afwachtend.
Deze hartjes heb ik naast het ziekenhuisbed gehaakt
Het is de bedoeling dat ze binnenkort in de kerstboom komen:
 
Terwijl ik ze zonet zat te fotograferen,
had onze Lou behoorlijk veel honger.
Hij geeft dan ook heel duidelijk aan wanneer hij
vindt dat het welletjes is:
 
 
 
 
Verder knutsel ik ook wat nieuws voor de misterialane geburen.
(kwestie van deze keer op tijd te beginnen  :)  )
Sjoekes, 't is maar dat jullie weten dat ik alvast begonnen ben
voor de presentjes voor dat moment wanneer we samen
in de Ardennen, op dat bankske,
onder die zelfgehaakte plaid,
samen naar de everzwijnen zitten te kijken , eh?
 
 
Onderstaande kussens maakte ik
nog niet zo lang geleden in patchwork:
eentje voor Mirjam (dat met het hart),
eentje voor de verjaardag van An
(het grote met de ananas in Mandarien-kleuren)
en ook een ananas voor mezelf
(die was eerst voor de dochter van Jaqueline,
maar dat lang verhaal lees je elders op mijn blog)
 
 
Voilà, ik sluit af met twee sfeerbeelden.
Die katten maffen de hele dag door.


 

 


Ons nichtje heeft een nieuwe hond: Oscar.
En de amberboom in onze voortuin verliest
nog steeds zijn blaadjes niet.
Ik ben erg trots op hem.
Voor wie nog ooit een boom-aankoop overweegt: doe de Amber.
Hij is fantastisch, hij verkleurt van geel over oranje tot rood , hij ruikt heerlijk naar bloemen en hij heeft een prachtige kruin. Het is mijn favoriete boom.



 

 

42 opmerkingen:

  1. Oscar wauw dat kan niet anders dan een grote schat zijn....
    En je hartjes fantasties!
    Voor je mams laat ik alle duimen en tenen aan staan....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He ja, kan je geloven dat ik niet aan jouw Oscar heb gedacht?
      Hoe gaat het ondertussen met hem? Herstelt hij goed?

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Wat is je handschoen in de stijl van de misteria lane huisjes, dacht ik. En dat de andere handschoen onmiskenbaar een paar zal vormen met deze, ook al is het motief niet helemaal hetzelfde. En dan toon je de aanvulling op de huisjes... Hoe toevallig. Het wordt weer beeldschoon.
    Ik duim dat het met je moeder de goede kant opgaat. En ik wou dat ik jou alle energie, moed en tijd kon geven die je nodig hebt.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor de energie, moed en tijd, ik kan ze alle drie gebruiken!

      Verwijderen
  3. Joepieeeeeee... krijgen we een tuinhuis? Wanneer gaan we op dat bankske zitten haken???? Nog effe wachten want hier nog geen Misterialaneknutseltijd...nog te veel weddingstress...van de mama...niet van het bruidspaar...niet van de echtgenoot...die blijven olympisch kalm...ergerlijk kalm!
    Hopelijk gaat het snel de goeie kant op met je mama...ze ziet er in ieder geval stralend uit..nog steeds... ik duim me te pletter...je moet maar denken "geen nieuws, goed nieuws"... Heel veel moed aan jullie allemaal! En uiteraard een knuffel aan de mama!
    Wat een mooie dingen maakte je alweer! Geweldig schoon weeral... die handschoenen moeten verschillend zijn! MOet! Anders zijn het geen Dachshundies!
    Nog geweldiger de pup... de dochter hier heeft er over enkele weken ook eentje en ik mag "hondsitten"!!! Super!
    Heel veel lieve greetzekes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olympisch kalm. Dat klinkt goed.

      De handschoenen ZULLEN verschillend zijn, dat lijdt geen twijfel!
      Neemt je dochter ook een border?

      Verwijderen
    2. Yep...een red merle bordertje...Wobbe gaat ie heten...😀

      Verwijderen
  4. Zit ik hier toevallig toch ook een handschoen te haken op het gevoel, vrezend dat ik dat geen tweede keer hetzelfde klaar speel. Ik had eerst verschillende pogingen ondernomen om keurig zo 'n telpatroon te volgen, maar helaas, 'k heb het moeten opgeven. Dus nu op het gevoel, met alle gevolgen vandien.
    Ik sta werkelijk versteld van je productiviteit. Alles wat je maakt straalt zoveel positiviteit uit. Dat heeft ongetwijfeld ook een gunstig effect op je mama. Veel goede moed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die van mij zijn ook zonder patroon.
      Ik en tellen dat gaat niet samen. :)

      Verwijderen
  5. Mama blijft nochtans stralen op foto, ondanks alles... Ik hoop dat de hele resem onderzoeken niks meer zal aantonen en het bij de lever blijft - hoe beperkter in locatie, hoe gerichter en efficiënter de behandeling kan zijn !

    Hier ook iemand die al de volgende ML-bijeenkomst in het achterhoofd heeft gehad ;-)... Was al begonnen toen er een tijdje geleden werd geopperd van eens in Leuven een hapke te gaan eten.
    Nu dacht ik van misschien nog in december eens samen te komen (kwestie van nie alles met de post te moeten versturen), maar ik was efkes ons Kriske vergeten... Dat zal waarschijnlijk nie lukken zekers, met trouw én eindejaar in het vooruitzicht...

    En voorts : SJIEKE mittens. Schone boom (lijsterbes is ook schoon, als 't gaat over welriekende-bomen-met-kleur). En ik ben benieuwd : tuinhuisje ? Duivenkot ? Buitenverblijf voor de Misteria Lane-dames ??

    En nu rap reactie publiceren voordat de wifi weer in panne ligt.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had van jou eigenlijk niet anders verwacht dan dat je al zou bezig zijn eraan; :) (daarmee ben ik ook maar in gang geschoten)
      Duivenkot is BAF erop! verdorie , eh!

      Lijsterbes is inderdaad ook een hele mooie boom, vooral een heel mooi blad !

      Verwijderen
    2. Geen duivenkot. Het wordt zonder twijfel een soort sleurhut;)
      Zal ik in de plaats van Kris komen? Ik heb echter nog niks in de maak. Iets bakken of zo??

      Verwijderen
  6. Oh wat naar voor mams ,sterkte voor jullie
    Mooi je handschoenen en hartjes en alle andere mooie dingen je hebt niet stil hezeten zeg .
    Leuk die hond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad een heel mooie hond. Vooral dat stukje grijs onderaan op zijn pootjes.

      Verwijderen
  7. Dat is schrikken,Brigitte.
    Ik hoop dat de behandeling die je moeder gaat
    krijgen,haar er weer bovenop zal helpen.
    Heel veel sterkte.

    En wat heb je weer veel moois gemaakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het enige voordeel van bloggen op een lager pitje en mams in het ziekenhuis is... Dat wij nu een stortvloed aan moois te zien krijgen. Maar da's dan ook het enige...
    Ik brand een kaarsje voor je stralende mams xx
    Weet je dat ik nog nooit van een amberboom gehoord heb? Eens kijken of wij kaaskoppen misschien een andere naam hebben?
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het ligt aan mijn gebrekkige bomenkennis :-)))
      Ik lees dat jij een kauwgomfabriekje zou kunnen starten? :-)))

      Verwijderen
  9. Jeetje een maand in het ziekenhuis dat is niet niks zeg! En dan zoveel onderzoeken, pffff. Heel veel sterkte voor jouw moeder en voor jullie. Wat heerlijk dat jij een stukje huiselijkheid brengt met het handwerk in het saaie ziekenhuisbestaan. Daar fleurt een dag gelijk van op van zulke mooie creaties.
    Ooooh die pup, sooooo cute! Wat een dotje zeg!
    En een amberboom, ik ken m niet maar klinkt goed wat jij allemaal zegt ;)
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieverd,
    gelukkig voor je mama dat ze zo'n liefdevolle dochter heeft ! Moed houden he schatten !
    Ergens begin 2016 stuur ik een Doodle om het ML ardennenonderonsje te plannen, we moeten er maar eens werk van maken !
    Vorige week kreeg ik een top tip voor oorbellenirritatie : oorhaakje instrijken met kleurloze nagellak. Marte probeerde het op haar lievelingspaar (katten!!!) en tot nu toe werkt het.
    De amberboom is prachtig , maar Eik spant de kroon !
    Lola neemt dubbel zoveel plaats in als Lou, en dat vind ik bijzonder innemend ;-)
    Alle breiwerken zijn weer grandioos !!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Innemend" wat een bijzondere woordkeuze!

      Verwijderen
    2. Nagellak in mijn oor dan?
      MMMMMmmmm?!?

      Verwijderen
    3. Nie zó hevig zijn zoals ge normaal gezien zou zijn - nagellak EERST laten drogen vooraleer oorbel aan te doen.
      Moeilijk voor u, ik weet het, maar doenbaar. Want het is inderdaad een goede oplossing.

      Verwijderen
    4. Iets voor mij ook dan? Moet dan wel eerst opnieuw gaatjes laten schieten...😕

      Verwijderen
    5. Iets voor mij ook dan? Moet dan wel eerst opnieuw gaatjes laten schieten...😕

      Verwijderen
  11. Wat heb je toch een stoere moeder, alweer zo'n lange periode in het ziekenhuis en nog zo stralen. Het komt vast ook door de bloemen en de rustgevende werking van jouw handwerken in haar nabijheid.
    Spannend al die onderzoeken en ook naar als ze iets vinden op de lever, fingers crossed, voor goed herstel.
    Dikke kus van Katrien die weer genoten heeft van je kleurrijke foto's! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn je werken toch kleurrijk, mooi zijn die hartjes geworden.
    Knuffel voor u Brigitte en dikke knuffel voor de Mama
    Kleur is de verwondering van het licht ( Marc van Halsendaele )
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi en mooi! Beterschap voor je mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik duim voor uw mama dat ze snel weer beter wordt.
    Verder is het genieten van je mooie, kleurrijke creaties, doen de katten ook, genieten.
    Nog veel moed en liefs voor uw mama Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi en weer heelijk kleurig! Ik geniet van je foto's. Heel veel sterkte in de komende tijd met je moeder hoor.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Onze katten slapen ook de hele dag .. totdat ze honger hebben en eten opeisen.
    Dank je voor de tip van de Amberboom. Die kende ik niet.
    Heel veel moed en sterkte voor je mama!
    Vlimbouter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. He wat een rot nieuws van je moeder! Hopelijk zit het niet nog op andere plekken en mag ze toch smel naar huis, want dat wil iedereen het liefste. Je bent een lieve dochter met al je hartjes en dat ene grote hart in jou! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heftig bericht over je moeder, heel veel sterkte voor jullie allemaal. En wat heerlijk dat je zoveel tijd bij haar kunt doorbrengen. Lekker handwerkend, dat geeft rust en gezelligheid. Ik denk dat je kerstboom prachtig gaat worden met al jou creaties erin. Kan niet wachten op de foto's! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh zo naar voor je moeder allemaal, heel veel sterkte gewenst.
    Wat maak je ondertussen toch een heleboel moois! Daar zal je moeder toch wat blijdschap uithalen denk ik, als ze je bezigheid met die heerlijke warme kleuren...
    Knuffel van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het heeft ook wel iets rustgevens vind je niet dat breien. Jammer dat het niet zo goed gaat met je moeder. Sterkte.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe erg voor je moeder en jullie... Ik help hopen dat het uiteindelijk mee gaat vallen. Ze zal heel blij zijn met een lieve dochter die haar gezelschap komt houden!
    Mooie dingen heb je weer gemaakt! 'k Zou willen dat ik ook zo kon freewheelen met m'n maaksels ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, freewheelen is helemaal mijn stijl, dat verwoord je goed.

      Geen regels of patronen, gewoon doen.

      Verwijderen
  22. festive wishes...
    http://img1.picmix.com/output/pic/original/9/4/2/0/3680249_20292.gif
    cheers monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Monique,

      How thoughtful of you to send the link to me.
      It is great and very festive!

      Cheers!

      Verwijderen
  23. Amazing post dear! You have a wonderful blog:)
    What about following each other on Instagram, Bloglovin, Twitter?.. :)

    www.bloglovin.com/blog/3880191

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ongelooflijk mooie hartjes, mittens en natuurlijk ook kussens waaronder het mijne joepiejajee !! Ik heb er hier al ontzettend veel geniet van gehad als ik 's avonds moe en afgepeigerd in mijne zetel neerstrijk ;-) ! Ik vind hem megamooi, nog eens dikke merci !!
    Naast Lou en Lola en hond Oscar, intrigeert mij vooral ook de amberboom. Dit jaar hadden wij een boompje (gouden regen) geplant maar het is kapot gegaan. We hadden ook al wat spijt van de keuze (blijkt zeer giftig te zijn) en zoeken nu iets om het te vervangen. Alleen mag het liefst niet te hoog worden. Is die amberboom wat in te tomen, want die lijkt me toch flink uit de kluiten gewassen ? Maar mooi is ie vast en zeker !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...