vrijdag 6 januari 2017

Het nieuwe jaar

     Het nieuwe jaar begint vol kommer en zorgen.
Om te beginnen verzwakt mijn moeder heel erg.
We bezoeken haar  zoveel mogelijk en omringen haar met warmte.


Dan is er ook nog Hugo.
De laatste kat van ons drietal.
In juni hebben we Lola verloren,
daarna in oktober onze Lou 
en nu blijkt ook Hugo ongeneeslijk ziek.
Vanwege een tumor in zijn ruggengraat
is hij helemaal gedesoriënteerd en 
kan hij niet meer lopen.

Momenteel heeft hij iets minder pijn doordat hij een cortisonen behandeling krijgt.
Ik neem hem vaak in mijn armen en draag hem overal naartoe
zodat hij nog kan genieten van zijn lievelingsplekjes.

Hij is nog steeds erg graag buiten
maar vermits het vriest, 
haal ik hem na tien minuten weer binnen.







 Hugo ligt graag naast me te kijken naar wat ik zoal uitvoer.
  Veel handwerk want dat is  gemakkelijk op ziekenbezoek bij mijn moeder

Ter afleiding gebeurt er zo nu en dan wat. 
Met oudejaarsavond kwam een groot deel van de familie bij ons feesten
Uiteraard ging dan de tafelbekleding compleet dachshundie:

  En gisteren ontving ik een super remedie tegen zorgen:
Collega's/goeie vriendinnen Jacqueline en Els kwamen lunchen.
Ze hadden allebei enorme zakken met handwerkspullen mee
en ze droegen ook exact dezelfde schoenen:




Onder het nauwlettend oog van onze drie katten
hebben we het nieuwe jaar feestelijk ingezet




Jacqueline vond dat ik een Chippendale verdiende.
(Allez dan maar )
We hebben de hele namiddag gehandwerkt:


Jacqueline omzoomde haar schitterende plaid à la Sophie Digard


dit moet nog iets worden:
En dit zijn de dingen van ons drieën te samen:

En Jaqueline maakte voor mij een paar bordeaux lapjes
(half van stof, half van wol)
 waarrond 
ik dan een boordje haakte
en allicht komen er daar wat lapjes in bloemenstof bij om het geheel af te ronden.
Dan wordt het een kussen
(of misschien een tas, al heb ik er net al een andere gemaakt)


Een paar dagen geleden lag er sneeuw.
Dat leverde mooie plaatjes op.
Ze voorspellen nog meer wits voor deze avond.
Ik kijk daarnaar uit.

22 opmerkingen:

  1. Wat fijn om even wat afleiding te hebben van lieve vriendinnen tijdens deze zorgelijke tijden.
    Het is ook wel wat, de derde kat zo ziek in korte tijd. En dan nog je lieve mama. Wat vreselijk verdrietig om te merken dat het steeds wat minder word. Ik hoop voor jou op sneeuw, leifde en warmte rondom jou. Heel veel liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looks like you had a lovely christmas! Beautiful photo's and lots of crafty makes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O hoe gezellig heb je je huiskamer gemaakt, en een mooi gedekte tafel die je uitnodigt voor een lekker maaltijd of een goed gesprek!
    Het is moeilijk maar je hart geeft zoveel liefde .
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koester de warme momenten met je mama! Ze zijn als kleine kooltjes die altijd zullen blijven branden.
    Gelukkig heeft jouw poes een baasje die haar volop vertroetelt. Drie poezen zo snel na elkaar...
    Ik wens jou in deze moeilijke tijden heel veel sterkte en veel warme mensen om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie vergelijking met die brandende kooltjes. Beter kan het niet verwoord!

      Verwijderen
  5. Je zorgen wegnemen lukt helaas niet, maar zorgen voor dolle afleiding, dat lukt nog net!
    Mooie terugblik op een heel gezellige namiddag! Ik had nog uren kunnen blijven doorhaken in je warme woonkamer.
    Vol spanning kijk ik uit naar wat je met de bordeaux lapjes zal maken....Het mooie randje maakt het nu al (3)-koninklijk;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aan dolheid bij jullie geen gebrek
      ja, ik vind de lapjes ook best spannend, helaas ben ik nu portfolio's aan het nalezen (wanneer geraak ik van die plichtsbewustheid af?)

      En je had nog uren kunnen blijven, als je maar die grote kom lasagna had meegebracht. 't Zal voor een volgend keer zijn.

      Verwijderen
  6. Brigitte, geniet van de momenten met je mama en vertroetel je poes. Je bent omringd met mensen die je steunen en warmte geven. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De foto van je moeder is vol van liefde.
    Genieten samen is zo belangrijk.
    En je kattenverhaal is ook al heel erg.
    Je ziet de triestheid in de ogen van Hugo.
    En fijn,dat je zulke lieve vriendinnen hebt.
    Heel veel sterkte de komende tijd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Brigitte,
    Dat is geen beste jaarwisseling.
    Koester de momenten met je moeder veel sterkte voor haar en jullie.
    En die arme Hugo je kan het aan zijn oogjes zien.
    Ik hoop dat je vriendinnen je nog vaak komen troosten, en die Digard plaid is geweldig. Je kan ook een mooie sjaal maken van je lapjes Sophie weet wel hoe dat moet haha.
    Een hele dikke knuffel,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oef we maken dezelfde start van dit jaar door, heftig.....
    Ook mijn mams, Bram heel plots overleden en nog meer ellende om mij heen...
    en dan zijn fijne afleidingen en geluksmomenten zo welkom!
    Dikke knuffel
    Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet zo'n happy start van het nieuwe jaar. Maar ik zie dat je toch genoten hebt van het bezoek van je vriendinnen.
    Ik stuur je een virtuele, dikke knuffel ook voor je mama en Hugo.
    Xxx,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hugo had het niet beter kunnen treffen dan bij jou en dat weet hij vast en zeker.
    Bij het zien van de foto van je mams komen de herinneringen aan mijn paps naar boven.
    Breekbaar, zacht, warme herinneringen. Elke lach lijkt in mijn geheugen gegrift te zijn.
    Zware tijden. Fijn om je met je vriendinnen te zien genieten en creëeren. Pas goed op jezelf.
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Arme kat... Zo lief dat je hem nog laat genieten van zijn favoriete plekjes...
    En dan je moeder, wat zwaar voor je. Het samenzijn is wat er telt nu, ook al doet het pijn om haar zo te zien. Zoals Sandra hierboven zegt, pas goed op jezelf.
    En gelukkig heb je nog je creativiteit ( wat een schitterende polswarmers zag ik daar! )
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn je te horen en wat van je vreatieve spullen te zien ,sterkte met je mams en de poes geniet nog maar volop van ze het zal niet makkelijk zijn,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach je mama... wat erg toch dat ze zo achteruit gaat. Hopelijk heeft ze niet te veel pijn? En of dat niet genoeg is moet je ook nog je 3 poezen afstaan. Wat een leegte gaat dat in huis geven. Je hebt wel veel opgevangen door je huis prachtig in kerstsfeer te brengen maar hadden we anders verwacht. :-) De laatste foto is helemaal mooi met buiten je tuin in witte wintersfeer. Hier nu ook een beetje sneeuw maar het is jammer genoeg alweer aan het wegmiezeren... Aan creativiteit ontbrak het je ook niet. Mooie dingen werden er weer gefabriceerd ten huize Dachshund! Fijn weekend nog en veel sterkte voor de komende tijd.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Verdrietig dat je moeder achteruit gaat. Fijn dat je haar nog kan knuffelen.
    Verdrietig poezenleed. Hele lieve vriendinnen om je heen.
    Je creativiteit is gelukkig een goede uitlaatklep.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Perfecte ingrediënten voor zware tijden, vriendinnen en handwerken. Wat een warme foto's.
    Je doet ons ook een plezier met dit blogbericht. ♥
    Liefs voor je moeder. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een narigheid! Woont je moeder nog op zichzelf, nee toch? Vreselijk om iemand waarvan je zo houdt zo achteruit te zien gaan. En dan nog de lieve poes, he bah! Sterkte! Je hebt in ieder geval lieve mensen om je heen. Wat je geeft, krijg je ook terug.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn dat er de nodige afleiding is. Zoveel zorg en verdriet lijkt me moeilijk te behappen. Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi, lang geleden dat we nieuws van je hebben gekregen... Hoe gaat het met je?
    Groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...