maandag 5 oktober 2015

Hoewel de natuur er nog steeds zomers uitziet, verklaar ik bij deze de herfst officieel voor geopend


Om en rond de Mombeek bij het einde van onze doodlopende straat
gonst nog een zomerse bedrijvigheid:
massa's bloemen, bijen en wandelaars,
lekker van de zon genieten
(vandaag helaas iets minder)
 

 
En hoewel er nog steeds erg zomerse zonsondergangen hun best doen  aan de uiteinder,
verklaar ik bij deze toch de herfst officieel voor geopend.
Dat is hier een vaste gewoonte:
vanaf het ogenblik dat mijn zomerse blond,
wordt vervangen door herfstachtig
afvallendbladtikkeltjeroodmaarvooralbruinig
is het herfst.
 
Bij deze dus vanaf vorige vrijdag.
Het spijt me zeer,
ik vrees dat ik met de verandering van haarkleur,
de regen heb opgeroepen:
 
 
En ja, ik weet het,
in mijn vorige post hebben jullie me bijna allemaal de raad gegeven
om mijn quilt te laten liggen
en er later aan door te werken.
Maar het heeft niet mogen zijn.
 
Ineens had hij een pomponrand en was hij klaar.
 
Met de extra boord eraan,
valt hij uiteindelijk toch nog groter uit dan verwacht:
het is een hele zetel vol.
 
Help me eraan te herinneren dat indien ik nog ooit in mijn hoofd krijg,
een granny deken te haken,
dat ik dan een heel ander kleurenpalet moet kiezen
want deze lijkt echt maar dan ook echt
veel te sterk op mijn vorige.
 
 
#grannysquares #quilt #mormorsrutor 
#deken
#dachshundiecrochet 
#crochetersofinstagram
 
 
Zo in den boom lijkt hij op een vliegend tapijt, he?
 
Die opmerking maakte ik ook al op instagram
en toen zei er iemand dat Ali Baba dan gecrashlanded is in mijn kersenboom.
Soms zijn ze toch wel erg goed op IG
(maar bijlange niet altijd)
Meet my #flyingcarpet
Kijk, ik haakte een #vliegendtapijt 
#virka #mormorsrutor #dachshundiecrochet #dachshundie #hakeniship #haken#hekle #ilovecolour
 
#grannysquares #quilt is ready and matches the #indiansummer,  #noglanggeenherfst hier
#dachshundiecrochet 
#dachshundie #haken#crochet #crochetersofinstagram #virka#hekle

De dochter moet voor haar werk deze dagen naar verschillende plaatsen her en der in het land,
met zwaar materiaal dat ze niet met het openbaar vervoer kan versleuren,
vermits ze zelf niet graag/goed met de auto rijdt en het overal in steden is,
speel ik taxi,
daarom had ze deze week deze bolletjes van de wolwinkel van Leuven voor me mee,
omkoopwol dus,
maar k ben er wel heel blij mee
 
ondertussen wordt hij al verwerkt in een paar handschoenen
(want de herfst is gestart , he?)



 
 
 

Deze dagen is de groene zetel het populairst bij de katten,
voordien was hij niet gegeerd,
geen idee waaraan het ligt
 
(Jacqueline, zie je het ananaskussen?) 



Hoewel ik helemaal geen swapper ben,
sterker zelfs: ik snapte niet hoe het werkte en heb aan mijn swapmaatje voor wie ik geheim moest blijven, verklapt dat ik voor haar bezig was (stom, he?)
.... waar was ik? ...dus hoewel ik geen swapper ben,
heb ik me deze keer laten verleiden voor de #dierendagminiswap .
vooral omdat ik heel veel sympathie heb voor Mirjam van Mims tasjes (hier klikken)
die prachtige stempels maakt en altijd vrolijk door het leven gaat.

Ik kreeg Saskia op als swapmaat en haar zwarte labrador Otis.
Dus heb ik haar wat dierendingen in een gepersonaliseerde doos gestopt
en ook een hondenkussen gemaakt.
(zie tweede foto).

Omdat ik nergens in de naburige winkels hondenstof vond en omdat het snel moest gaan
en omdat ik wist dat An van Mandarien nog ooit voor Kris van Onliemie een prachtige hondenetui had genaaid, ben ik bij An gaan bedelen. En ja hoor, ze had nog een ieniemienie hondenlapje over
en die ging dan in het patchworkkussen. Ik hoop dat Saskia een beetje tevreden ermee was want graag liet  ik het kussen niet meer gaan omdat ik er ondertussen een emotionele band mee had opgebouwd. Echt!



#dachshundiekussen #madewithlove for @saskia253 #dierendagminiswap 
Saskia, ik heb gezocht naar stof met een zwarte #labrador maar helaas werd het een #blonde. 
Merci aan @mandarien7 voor het stofje😉
#dachshundie #cushion #quilting

 
Zie je de dachshund?
Mijn labels zijn op.
De allerlaatste heb ik bij Kris laten liggen in de zomer (dedju)
dus knip ik nu maar dachshunden uit stof en maak  ik eigen labels, dat lukt ook.

36 opmerkingen:

  1. Hey B, morgen wordt het 22 graden! Je gaat me toch niet wijsmaken dat het al herfst is, gewoonweg omdat jij noodzakelijk een andere haarkleur verkoos? In mijn tuin staat een appelboom opnieuw in bloei, en dat terwijl hij vol appels hangt. Het lijkt dus eerder lente. Het is nog lang geen herfst:)
    Je dekentje is helemaal af met die rand er om heen. En ja, ik zag je ananaskussen. Mooie metamorfose. Ik geloof dat het een sterke aantrekkingskracht op je katten heeft.
    Vrijdag staken de treinen en moet ik mogelijk ook taxie spelen. Het principe van omkoopwol uit Leuven zal ik dringend aan m'n dochter moet uitleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. taxi zonder e uiteraard;) Ik denk dat ik er aanvankelijk een werkwoord van wilde maken, maar me onderweg bedacht omdat ik de puntjes vergat.

      Verwijderen
    2. en bij mij staat de oleander weer schoorvoetend in bloei!

      Verwijderen
    3. wij moeten vrijdag in Antwerpen centrum zijn in de vroege ochtend. Ik durf niet eraan te denken hoelang we in de file gaan staan met die spoorstaking.
      De dochter moet er een hele dag zijn, dus einde tegen avondspits. Volgens mij is er maar één oplossing om de avondfile te omzeilen: uit eten gaan in Antwerpen (overmacht) en voordien misschien nog even shoppen (ook overmacht)

      Verwijderen
    4. Inderdaad, shoppen en uit eten uit overmacht lijkt me de enige redelijk aanvaardbare optie.

      Verwijderen
  2. Las ik niet dat het een miniswap was? Saskia en haar hond lijken me rijkelijk verwend...
    Jouw deken is weeral prachtig. En waarom volgende keer niet met hetzelfde kleurenpalet werken, maar het accent verleggen? Meer geel-oranje bijvoorbeeld dan rood... Of "blaadjesgroen", dat is ook zo'n mooie.
    Bedankt overigens dat je wachtte totdat ik terug was uit verlof om naar de herfstmodus over te stappen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. my pleasure!

      En als ik Jacqueline moet geloven, ben ik te snel overgestapt. :)

      Verwijderen
  3. Dus nieuwe hashtag; #herfstofficieelgeopend ? Ja, we kunnen er nu niet meer omheen hè, met al dat verkleurende blad aan de bomen. Maar als de zon er op schijnt is dat ook weer heel mooi.
    Prachtige deken heb je weer gemaakt. en al die kussens zijn ook super.
    Je haarkleur is heel mooi. Goede keuze voor dit seizoen. Wordt het in de winter dan nog een tintje donkerder?
    Ik wens je een heerlijke herfst.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er weer allemaal zeer vrolijk uit.
    En ja,het is inderdaad herfst.
    Zelfs je haar doet dus mee.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij een andere haarkleur, de poezen een andere zetelkleur. Ik vind deze kleur je prachtig staan trouwens!
    Ik hoop dat Ali Baba ok is (en misschien met ontbloot bovenlijf bij jou aan de ontbijttafel heeft gezeten?) en snap, nu ik de foto van dichtbij zie, waarom je de handdoek in de ring/deken in de boom hebt gegooid.
    Omkoopwol.... Die moet ik onthouden! Al zal ik hem nooit verdienen met autoritjes naar drukke steden. Vrees dat ik dan meer op je dochter lijk :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn ontbloot bovenlijf is me zo niet opgevallen, ik was te zeer afgeleid door zijn harembroek met sterretjes en zijn gouden puntschoenen met pompons. :)

      Verwijderen
    2. Oooooh.... Verdórie... En nu is hij zeker al weer weg?
      Wel een leuk idee trouwens; pantoffeltjes haken met puntschoenen en pompons!
      Dit zijn géén kussens :-)))
      In mijn beleving horen hier trouwens ook zacht rinkelende belletjes bij. Waardeloos idee natuurlijk,
      want 'zacht rinkelende belletjes' gaan waarschijnlijk vreselijk irriteren... :-))) Mmm... daar maken we dan een optionele accessoire van!

      Verwijderen
  6. De herfsthaarkleur staat je fantastisch !
    Je deken is prachtig, maar aan de kleine kant, tss, tss....;
    Je swappartner is met haar gat in de boter gevallen, en jij ook dat je zo dichtbij die machtig mooie Mombeek woont!
    Wat betreft die overmacht, omarm ze en laat jullie gaan .... als er omkoopwol bestaat, dan hebben ook overmachtwol, overmachtstof en overmachtdineetjes zijnsrecht.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Killens, steek het mes er nog maar wat dieper in met een te klein dekentje!!!! (ik pas er wel net onder , hoor!)

      Verwijderen
    2. Ja ja jij past er onder, maar ik niet hé.....
      Oei is dat nu weer een draaike aan dat mes ?
      Het is zo schoon B'tje, dat ik er gewoon meer van wil zien !
      Ikke steken met messen? Ik kan amper ne patat schillen :-)

      Verwijderen
  7. Mooie foto van jou met je nieuwe haarkleur! Staat je goed. Je deken(tje) is prachtig. Het viel me nu pas op dat je de granny's op z'n kant hebt, dus een rand met halfjes nodig was. Maar het effect is echt super!
    Omkoopwol... ;) goed bedacht! Succes met je taxiritjes en veel gezelligheid gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto van jou met je nieuwe haarkleur! Staat je goed. Je deken(tje) is prachtig. Het viel me nu pas op dat je de granny's op z'n kant hebt, dus een rand met halfjes nodig was. Maar het effect is echt super!
    Omkoopwol... ;) goed bedacht! Succes met je taxiritjes en veel gezelligheid gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto van jou met je nieuwe haarkleur! Staat je goed. Je deken(tje) is prachtig. Het viel me nu pas op dat je de granny's op z'n kant hebt, dus een rand met halfjes nodig was. Maar het effect is echt super!
    Omkoopwol... ;) goed bedacht! Succes met je taxiritjes en veel gezelligheid gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 22 graden en onweer, kei zomer dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke blogpost ,en die swap was aan mijn aandacht ontsnapt ,mooi je plaid hoor inderdaad een vliegend tapijtje ,
    Je label is leuk ,orgineel weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer geweldig mooie dingen gemaakt...haha hoe zou het nu komen dat er op je hondenstofke geen borderkes voorkomen? Juist ja... die had Anneke er al uitgepikt! Ik kan er niet bij hoe jij toch altijd weer opnieuw zo mooi kleuren bij elkaar zoekt of het niks is... je deken, je kussen... alles! Stikjaloers ben ik daar op... maar ja ieder zijn talenten zeker? Ik zal eens hard zoeken naar de mijne...pffff :-(
    Ah ja die labelkes liggen in mijn "craftroom"! Mooi in een tasje voor een volgende afspraak... Volgens mij moeten we daar dan maar eens werk van maken!
    Zotteke met je haar! Weet je ...eigenlijk kijk ik al uit naar een opnieuw blond koppeke... want dan komt de lente er weer aan! Maar allé we zullen eerst maar proberen te genieten van regen,wind, sneeuw en modder ellende... heeft toch ook wel zijn charmes ...zij het dan in mijn ogen toch iets minder dan zomerse zon!
    Geniet van de regen die hier met bakken uit de lucht valt... is Limburg wat droger???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch toch, zitten er ook borders bij, maar die heeft mijn dochter geclaimd want bij haar lief thuis hebben ze een borderkwekerij en dus heel veel borders. De borderkes worden nog ooit een Duits cadeau.

      Ja, kleuren , daarvoor leef ik, ben er zot op, het combineren komt vanzelf. Hier in huis verandert alles om de zoveel weken van kleur. Met lappen stof en nieuwe kussen en nieuwe dekens (zelfs al zijn ze klein ;() kan je heel veel verschillende moods creëren.

      Verwijderen
  13. Oh die regen nu hier is dus jouw schuld gewoon zie ik nu ;)
    Wat een prachtige swap heb je gemaakt! Uhm miniswap wordt maxiswap bij jou... zoiets? haha
    En je gehaakte deken, prachtig is ie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een schoon, kleurrijk dekentje !
    Je haarkleur is top, helemaal herfst.
    Vandaag geen regen hier, momenteel zelfs zon.
    Altijd welkom in Antwerpen .......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat hebben Saskia en Otis een gelukje! De kussen is prachtig! Ik snap dat je daar bijna geen afstand van kan doen.
    Ik vind de foto met de zon door de deken ook zo mooi. Je haarkleur is goed gelukt. Mooi die herfsttinten.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje dat is een swap met een hoofdletter! Wat een gaaf kussen!!! En fijn dat we het eindelijk over de herfst mogen hebben....maar het is nog lang geen winter!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een mooie foto van jou met je nieuwe coupe. Fietfieuw...:-)
    Eerlijk waar ik krijg de naai kriebels van je patchwork deken waar de poes op gedrapeerd ligt.
    Inspiratie die al een tijdje zoek was, morgenochtend de naaimachine maar weer eens neerzetten. ♥ Truste voor straks. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ge hebt de swap wel groots aangepakt... Een heel kussen.... (En zo'n schoon dan ook nog !)
    Uw nieuw coupke staat u ! Ookal ziet het er veel minder dachshundie uit dan dat we van u gewoon zijn (of is dat optisch bedrog ?), het is zo "ordelijk" - minder chaotisch.. Alhoewel, het kan natuurlijk zijn dat die foto gemaakt is net na het kappersbezoek. Dan ziet zelfs de meest weerbarstige krul er braaf uit. Misschien een follow-up verslag zodat we de stand van zaken (of haren) nu kunnen inspecteren ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad foto net na kapper gemaakt,
      ondertussen is alle braafheid weer weg :)

      Verwijderen
  19. Jaaah had op Instagram al aangegeven dat je plaid prachtig was en het kan nooooit te groot zijn toch?!?!?Want zoals je aangeeft is de herfst nu toch echt op komst...en wat is er dan heerlijker als onder zo'n groot soort van zacht wollig perzisch tapijt weg te kruipen...dromend over 1001 nacht...Swappen is leuk!ik doe ook mee met de instaherfstswap,maar mijn swap buddy weet van niets en ik zie niets aan inspiratie voor de dame zelf op haar instagram..dus wordt het gokken geblazen...nu maar hopen dat het goed uitvalt.En ja zo komt dan ook a.s week voor mij een kadootje van n onbekende swap buddy aan...heerlijk zo'n onverwachte verrassing en dan is het bedenken,bezig voor de tweede swap...maar die hoeft pas eind november worden verstuurd...en ook daar zou ik het bij god niet weten wat zo stiekem spiekende op hun open insta account loerend zo nu en dan...maar goed...surprise surprise...ook voor mij 2x...altijd leuk!Ha,ha,ha....wel een goede overigens van die 'omkoopwol'van dochterlief!

    grtzzz Xx
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zalige foto's en prachtige granny square deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allemachtig wat een kleurenexplosies!!! Prachtige plaid....IG ontbeer ik helaas ivm het ook ontberen van een smartphone (het bestaat nog)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jaaa, aan de herfst valt helemaal niet meer te ontsnappen...
    Omkoopwol, geweldig, daar kunnen alleen maar mooie dingen uit voortkomen. :-)
    Hopelijk hadden jullie een fijne tijd, gezellig samen in de auto.
    Ja, een vliegend tapijt, er is iets van aan...
    Dat kussen is geweldig en ik begrijp volledig dat je ook hier een band mee hebt opgebouwd, de nieuwe eigenares zal het wel koesteren, een echte Dachshund in haar collectie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...