maandag 25 mei 2015

Bomvolle week

 
 
Vorige week zat barstensvol.
 
Om te beginnen heb ik tussendoor wat aan mijn rode vestje gehaakt
(zie foto boven)
 
en was er de "break-out" op school waarbij de school
voor twee dagen sloot en de docenten
zelf een alternatieve locatie voor de lessen zochten.
Bij mij was dat poëzie in het zwembad:
 
 
 
Tussen de  soep en de patatten door de slaapkamer van de zoon even geverfd.
Ik moest ervan profiteren want ik was de hele week zo goed als alleen thuis
en de huisgenoten kunnen geen van allen verfgeur verdragen.
 
Toen we pas in dit huis kwamen wonen,
was onze zoon een puber en wou hij graag zijn hele kamer donkergroen.
Vermits hij het toen al jammer vond dat we uit de stad wegtrokken
en hij minder dicht bij zijn vrienden zat,
hebben we zijn verzoek maar ingewilligd.
(ondanks het feit dat we wisten dat het zou verdonkeren...)
 
Ondertussen woont hij hier niet meer echt,
maar komt hij soms nog het hele weekend logeren,
dus het blijft nog steeds ZIJN kamer.
(neen, Krisje, nog geen crrrrraftsroom voor mij)
Maar ze moest wel lichter na 15  jaar!
 
Wat heb ik dat donkergroen verwenst de afgelopen dagen.
Ik ben er VIER volledige avonden na het schoolwerk mee bezig geweest.
DRIE lagen eer het overschilderd was
(en ook het plafond opnieuw onder handen genomen!)
allemaal in mijn eentje.
 
Ondertussen is de kamer  helemaal wit.
De zoon weet het nog niet.
 
 

 
In zijn kamer stond al heel lang deze Ikea-lamp.
Het glazen kapje was gebroken
(ooit eens gebeurd in een ik-kom-heel-laat-'snachts-thuis-moment van de zoon)
 
Toevallig had ik nog een gehaakt mandje liggen,
de bodem eruit gehaald en een nieuw aansluitrandje
et voilà:
 
Toen de echtgenoot na vier dagen afwezigheid thuiskwam,
was alles geverfd en ik jarig.
 
Op mijn verjaardag scheen de zon uitbundig
maar  moest ik helaas op een superlangaanslepende vergadering zitten  (beuh)
maar bij thuiskomst bleek de echtgenoot in de bloemenwinkel geweest (jeuh).
De meeste planten zijn bedoeld voor tuin en terras
en hebben ondertussen al een perfect plaatsje gekregen buiten:

 


 
Mijn verschrikkelijk attente dochter had werkelijk alleen maar cadeautjes voor me voorzien
 die ik zelf niet had  kunnen dromen.
Teveel om op te noemen
met als allermooiste geschenk
een fotoboek gemaakt van een aantal Instagramposts
met de reacties van de andere IG'ers er hier en daar bij.
 
 

 



Lola heeft zich niet veel van de drukte aangetrokken
en slaapt verder in de meest ongewone houdingen
 
en ook van blogvriendinnen kreeg ik
heel veel wensen en
 leuke verrassingen.
 
SUPER bedankt.


De dachshund van An is bijzonder.
Ze heeft hem samengesteld met foto's van haar drie en mijn drie katten erin.
 
En de vogeltjesslinger komt van Krisje van onliemie


30 opmerkingen:

  1. Een beetje te laat: proficiat met je verjaardag!
    Jij hebt goed gewerkt! Schilderwerken doe ik ook liefst wanneer de andere huisgenoten er niet zijn. Leest je zoon je blog? Dan kan hij zich voorbereiden op een "lichtere" nacht ;).
    Hou de postbode in de gaten de volgende dagen, er is nog een envelopje uit de Kempen onderweg naar Hasselt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Happy belated wishes! Love all this colourful and inspiring world!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van HARTE gefelciteerd met je verjaardag!
    Je bent goed verwend, hartstikke leuk!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag mevrouw dachshund :-)

    Aanstaande vrijdag verjaart ge nog een keertje hé :-). Met andere woorden : nog nie alle pakskes zijn op hun bestemming. Ik vond het een beetje sneu ze in de brievenbus te proppen terwijl we elkaar toch gaan zien.

    Het cadeautje van de dochter, dat vind ik echt wel top ! Want daar kruipt TIJD in, zo ne album maken (ik spreek uit ervaring, zucht...)

    De groene verf in de kamer van de zoon. Ik voel met u mee. Ik heb zelf ooit de ongelooflijke inschattingsfout gemaakt een paar kamers donkerbordeaux te verven. Heel schoon was dat. Totdat ik het beu was. Oh jee.
    Gij hebt goei witte verf gehad, dat ge met drie lagen toegekomen zijt om de boel te dekken.
    Zou de zoon niet stilaan gaan snappen dat mama eindelijk een sjieke eigen craftsroom wil ? Ander kleurke tegen de muur, gehaakt lampenkapke,....
    Wat zei meneer Dachshund eigenlijk van de metamorfose, bij zijn thuiskomst ?
    Of was hij zo blij u terug te zien, en was hij te druk bezig met de verjaardagsfestiviteiten om er iets van op te merken ?

    Ps Anneke haar kaartje is geweldig gemaakt. En dan te bedenken dat elke dachshund fuchswild wordt van katten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah ja nog vergeten : da's wel een goei marketing campagne geweest van uw school, zo net voor de infodagen en inschrijvingen ! Op alle zenders, Tv en radio, was er iets van te horen ! Slim gezien !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als ze op school in één ding goed zijn, dan is het absoluut in marketing!

      Verwijderen
  6. Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd!!! Heerlijke cadeaus....
    Dapper bezig geweest met verven, wat een klus. Wel een gezellige kamer nu :-)
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat we vrijdag 3 verjaardagen gaan vieren! Ik val helaas een beetje uit de boot, maar dit jaar opnieuw verjaren is ook geen optie..
    Brigitte, je bent werkelijk verwend door iedereen. Ik denk dat de gruwelvergadering snel vergeten was.
    Mij wacht een laatste waanzinnige lesweek (gelukkig een korte!), maar vrijdag kunnen we samen genieten! Ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waar het gezellig is, valt niemand uit de boot !

      Verwijderen
    2. tenzij hij vrijwillig in het water wil :)

      Verwijderen
    3. Hangt van het weer af..
      't zal hoe dan ook vrijdag niet in het water vallen!

      Verwijderen
  8. Nog een gelukkige verjaardag! En al die cadeautjes, om stil van te worden.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmm, er is nog post onderweg, ik weet dat zeker :-)
    Meneer Dachshundie heeft mooie planten gekozen (niet zo evident voor meneren, dat weet ik ook zeker)
    Dat was wel een Hele Mooie Warme Rijke Diepe Groene Prachtkleur die je zo noest overschilderde !!!!
    Al een geluk dat ik het nog gedelibereerd ga krijgen dankzij het Hele Mooie Rijkgekleurde Warme Handgemaakte Lampenkapje ....
    Lola verpersoonlijkt steeds meer, ze zit daar echt te slapen als een peutertje dat ineens doodmoe de oogjes eventjes sluit en al in dromenland is.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het groen had ook wel iets, maar het maakte kleiner (en donkerder) en ik was het beu

      Lola zit heel vaak in "menskes-houding". aandoenlijk , he?

      Verwijderen
  10. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    En wat een mooie cadeau's heb je gekregen.
    Het boek van dochterlief is ook wel top!
    Succes met de laatste loodjes op school.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allereerst,nog Gefeliciteerd met je verjaardag.
    En wat ziet het er lekker feestelijk uit allemaal.
    En een donkergroene kamer...dat is donker.
    Het zal nu een heel verschil zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog gefeliciteerd ,totaal gemist ,maar zie dat je niet vergeten bent ,wat een drukte en geverf dat wit is lekker licht inderdaad en verder kleur alom ,gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsnog gefeliciteerd! Je bent flink verwend zeg. Zo druk en dan ook nog haken, flinkerd. En de kamer van zoonlief is mooi geworden. Maar wat een klus. Ben wel benieuwd wat hij van het lampje vind? ;-))) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Brigitte,
    Je had inderdaad een bomvolle week zeg, als ik dat allemaal zo eens lees... Dat gaat een heel mooi Dachshundie-vestje worden. Net als dat geweldige lampenkapje dat je maakte voor de lamp op de kamer van je zoon. Die kamer is trouwens wel heerlijk licht geworden zeg. Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag dan... had ik wel al gedaan volgens mij op IG... Wat heb je prachtige bloemen en planten gekregen en dat cadeau van je dochter, dat fotoboek, wat geweldig zeg. Echt heel erg lief van haar want ik weet uit ervaring dat dat heel erg veel werk is... En je hebt ook nog eens een stel geweldige kaarten en slingers gekregen.. wat lief allemaal...
    Fijne dag verder nog,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In zo'n drukke week ga jij dan nog schilderen! Moedig zunne! Is wel heel mooi nu de "nogevennietcraftroom"... Die lampenkap is dat veilig? Wordt dat niet warm...ik vroeg het me af want het is wel een mooi naäapproject! (fout geschreven zeker?)
    Wat een geweldig tof cadeau van de dochter! De appel is niet ver van de boom gevallen!!!
    Zo tof... En een echtgenoot die het tuincentrum plunderde? Gij zijt met uw gat in de boter gevallen!!! Besef dat maar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van dat gat in die boter, weet ik niet zo goed,
      mijn man is eens een paar jaar geleden mijn verjaardag gewoon vergeten,

      daarvoor betaalt hij nu nog steeds boete :)

      Verwijderen
  16. Mooie attentie van je dochter en van je echtgenoot natuurlijk. Was er een "vlijtig Liesje" bij ? Zou wel passend zijn.
    Nog een fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alsnog van harte gefeliciteerd! Haha, moest zo lachen om je 'beuh'en 'jeuh' reactie. En ik kan goed begrijpen dat de verfklus giga was. maar de kamer is er enorm op vooruit gegaan. :Leuk ook die geografische plaat aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb natuurlijk al veel op IG voorbij zien komen maar meid wat een klus die donkergroene kamer weer wit te krijgen. Chapeau, hij ziet er toppie uit en die one of a kind lamp maakt hem helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ge zijt toch echt ne superkrak ! Dat schildert maar even tussen de soep en de patatten en alle drukte door leukweg een kamer. Wij doen daar jaren over om alleen al te beslissen of én wanneer dat gaat gebeuren en dan komt het er nog niet van … 't Is knap en mooi gedaan ! Hoedje af ! Het zal inderdaad een pak lichter zijn in 't wit.
    Leuk zeg, de bloemen en de cadeautjes ! Het IG-boek is ontzettend origineel.
    Heb je Hugo gevonden ?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik weet het: ik ben hopeloos te laat, maar toch nog van harte proficiat met je verjaardag, Brigitte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh ik wist nochtans dat het je verjaardag was en toch heb ik je geen proficiat gewenst...
    Bij deze nog een rijkelijk late gelukkige verjaardag. :-)
    De cadeautjes waren zo te zien allemaal lekker in Dachshundiestijl, dat was dik in orde. :-)
    Dat donkergroen maakt het inderdaad wel wat somber, veeeeel beter nu, hopelijk denkt je zoon er ondertussen ook zo over. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...