zaterdag 25 april 2015

Helemaal dachshundie

 
Zal ik eens een compleet dachshundie post maken vandaag?
D A C H S H U d I E staat voor:
 
- kleurrijk en een tikkeltje (?) druk,
-eigenzinnig en verrassend,
- uniek (van dachshundie bestaan er nooit twee)
-ogenschijnlijke chaos maar  perfectie in het imperfecte want schijn kan oh zo bedriegen
 
en vul zelf maar aan....
 
Om te beginnen heb ik mijn wolmand opgeruimd en de dikke wol bij elkaar gelegd
voor een nieuw  dachshundie dikke wol project
(zie foto hieronder)
(ik voel een mand eraan komen in een combinatie van wol en stofjesrepen
of misschien een naaimachienhoes want die heb ik ook al heel lang nodig):
 


Verder heb ik een hoop bloemen uit de tuin geplukt
om een dachshundieboeket te maken,
hoewel onze tuin niet overdreven groot is,  
 heeft hij  misschien wel wat overdreven veel bloemen
 



Heb een superdrukke schoolweek achter de rug,
zo'n mooi weer en  elke dag oefenlessen op school  tot 17.40u.
(binnen zitten met zo'n weer  is niet fijn, eh Jackie?)
 
Alleen de donderdagnamiddag was ik vrij:
toen hebben Lou en ik samen thuis gewerkt,
op zijn dachshundies natuurlijk:

 
Lola is sowieso dachshundie
(want zo bestaat er geen tweede op de hele wereld
en ze is verre van perfect  :)   )

Ondertussen is de tas van dachshundie daisies bijna klaar
(het haakwerk althans, afwerking met riempjes en versterking laat nog op zich wachten)
 
Omdat ik er in de paasvakantie aan zee een heleboel gecrocheerd heb,
ruikt ze voor mij (nu nog) naar lekker wier en zout
(ik weet dat het belachelijk klinkt,
maar het IS wel zo,
lees maar Proust:" A la recherche du temps perdu", die geeft me gelijk)
 
(zie hier voor de ontstaansgeschiedenis


Op bovenstaande foto zie je goed hoe in de laatste ronde
het ronde  bloempje,
vierkant wordt  door de traditionele granny methode te gebruiken maar
dan niet de stokjes telkens in één gat stoppen,
op de plaatsen waar de cirkel breed is, verspreid je de stokjes over meerdere gaten
( alles op het zicht, niet tellen,
neen, Orens NIET tellen)


Foto's maken zonder Lola erbij,
is niet eenvoudig
 
Oh ja,
en achter onze tuin
ligt momenteel een bijzondere dachshundieweide,
vol wilde bloemen: koolzaad, witte bloempjes, paarse bloempjes,klavertjes...


Graag sluit ik af met onze Lou,
met zijn dachshundie halve Dali-snor
 
Wat denken jullie?
Zal ik een dachshundie-lijn beginnen?

27 opmerkingen:

  1. Hier is de Orens al ;-)
    Om volmondig JA te zeggen voor die dachshundie lijn ! Oh yes, ik zie dat zitten, dachshundie sjakosjen, dekens, pannenlapkes,... Gaat ge ook verkopen, eigenlijk ? Ik voorspel klanten... Want zoek maar eens op internet, ge vindt vanalles handgemaakt, maar niks wat ook maar lijkt op dachshundstyle ! (Ah nee tiens, nie moeilijk, het unieke is juist het determinerend deel van de definitie van dachshundie... Oeh, amai, heb ik dá nu nie sjiek gezegd ;-))
    En om eerlijk te zijn, ik voel mij ook en beetje dachshundie hihi. Uniek (godzijdank voor de mensheid lopen er geen twee als mij rond), en met een serieus kantje af ;-))). Da's toch dachshundie hé ;-) !

    Ik blijf jaloers op uwen hof met bloemen. Onderhandelingen met de konijnenpopulatie hier zitten in een impasse. Ze willen niet van wijken weten. Ze hebben pas nog een oorlogsverklaring overhandigd in de vorm van een afgevreten forsythia en een aangevallen perenboom-stam. Grrr. Binnenkort stuur ik De Man uit als tegenaanval. Dan komt er konijn met pruimen op het menu (grapje hoor... Ik ben nie zot op vlees, al zeker nie konijn...)

    Enne, Orens weigert om haakwerk te maken waarbij niet geteld mag worden. Point final.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet je eens proberen of giftige planten het doen: vingerhoedskruid, monnikskap, ridderspoor,..Daar eten ze slechts één keer van!
      Het zijn bovendien prachtige bloemen. Ridderspoor en ik denk ook monnikskap doen het bijzonder goed op iets zanderige grond (in de zware grond van Haspengouw hebben ze het iets moeilijker)

      Verwijderen
    2. Orenske, wil ik je anders een vossejongske sturen? 't Zal daar rap gedaan zijn met die konijnen!

      Verwijderen
    3. Grrrrr.
      Antwoord zegt genoeg, zeker ?
      ;-)

      Verwijderen
  2. Ja, Ingridje, jij bent zo dachshundie als maar zijn kan.
    Als de collectie er komt, stop ik jou zeker erin.

    Wat die konijnen betreft.
    Onderhandelingen werken niet als ze unilateraal zijn: je moet eerst de konijnen iets beloven. Zorg maar dat het de moeite is (bv. ik zaai jullie een heel veld vol worteltjes en dan die ezels maar jaloers staan kijken naar wortelverorberende -waarom wordt dit toch wel zeker bestaande woord onderstreept?- konijnen
    Doe me denken aan die mop van die worteltaart.

    De Man als tegenaanval werkt niet. Die valt in slaap achter het hekje (daarvan is al bewijs geleverd)

    Prettige zaterdag (en ook zondag)
    Groetjes aan de rabbits!
    (zou er echt geen bloemensoort bestaan dat ze niet lekker vinden?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi de juffrouw die haar eigen werk verbetert ;-)))
      Wat de konijnen betreft, ik was bereid tot compromissen sluiten ! Ik had de wortels voor de ezels al binnen konijnenbereik gelegd ! 20 kilo wortels om aan te peuzelen ! Maar nee, desondanks moest mijne forsythia het ontgelden...

      De Man was inderdaad geen oplossing. Goed opgemerkt. Ik heb zelfs nog ergere foto's als die van "de slapende boer". Gisteren had hij het niet beter gevonden dan zijn zetel IN de ezelswei te zetten. Kunt ge u de gevolgen al voorstellen ? Blanche zat bijna op zijne schoot. Letterlijk. 'T is misschien maar een klein muilezeltje, maar 200 kilo pluche beest op zijne schoot, dat was zelfs voor De Man net iets teveel van het goede. Ha. Slapende boeren zijn dus geen slimme boeren :-).

      Het zou eigenlijk wel schoon fotookes kunnen opleveren, De Man die op konijnen jaagt. Ik zie hem al zitten in de tuinzetel, met een stuk of twintig konijnen op zijne schoot. Hihi. (Al niezend, De Man, niet de konijnen, hij is namelijk allergisch)

      Enne PS, als de dachshundcollectie er komt, ben ik eerste klant !

      Verwijderen
  3. Begin jij maar een dachshundielijn!!! Ik kom shoppen! Ik kan wel een beetje kleur en vrolijkheid gebruiken.
    Ik had een heftig weekje met van alles en nog wat. En vandaag het (negatieve) hoogtepunt, zie mijn blog.....
    Maar bij jou word ik weer blij en vrolijk, zoveel bloemen al in je tuin! Heerlijk. En je tas zonder tellen, ik vind het een wonder. Een zalig dachshundiepost was het!!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo werd ik weer helemaal blij van je vrolijke log.
    En je moet zeker een dachshundielijn starten, maar leg hem vast bij de KvK, dan blijft ze uniek!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad weer helemaal dachshundie.
    En dit verveelt nooit.
    Ik geniet steeds van je vrolijke blogjes.
    Ga zo door.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a lovely home you have, so comfy and warm. I wish I could crochet do I can make those little squares and eventually make a colourful blanket.

    Have a good weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauwie, zo vrolijk! Ik vind die bollen voor je nieuwe project zelfs al mooi bij elkaar zonder dat het al iets is (uuuuh gekke zin).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa, doen! De Dachshundiefilosofie zou zeker en vast heel de wereld rond gaan!
    Toen ik je plannen voor de dikke wol las, moest ik denken aan een post die ik laatst las (weet even niet meer waar); een mand haken door waslijn te omhaken. Lijkt me reuze leuk met jouw wol!
    Wat wordt je tas prachtig....
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe jij maar snel een winkeltje open met allemaal dingetjes in de Dachshundielijn! Klanten in overvloed... Zo'n winkeltje met deurtje op het zuiden! Fan kan je er op werkdagen, tussen het bedienen van al die toffe klanten door, even op een stoeltje van het zonneke genieten! Dat zou het toch zijn hé... wat anders dan binnen in muffe schoolgebouwen rondhangen!
    Ik zou echt geen tas maken van die geweldige dachshundiegranny's.... maar een dekentje... het is zoooooo schoon.... in een tas gaat dat niet opvallen... denk ik hé... maar wie ben ik!
    Geniet nog van een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan...natuurlijk! Dan kan je ....

      Verwijderen
    2. Te laat: het haakwerk is al in elkaar gezet voor een (beetje ronde) tas,
      Geen dekengeduld hier.

      Een deurtje op het Zuiden (liefst een schuifraam) zie ik wel zitten voor mijn dachshundieshop (en als het warm is, staat alle koopwaar buiten natuurlijk)

      Verwijderen
    3. Misschien kan je alvast met een thuis winkeltje beginnen... Zo 1 dag in de week zoals bij tineke van zuid weg 10. Daar ben ik stiekem heel erg jaloers op.

      Verwijderen
  10. Ik zeg kom maar op met die dachshundie lijn!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. beautiful new blanket!!!!
    your posts are always so colourful and full of cats!!!! ;oD
    xxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk weer zo'n Dachshundie postje te lezen en te zien, want het zien is minstens zo belangrijk om het dachshundie te ervaren... Dus ja, doe maar zo'n Dachshundie-Lijn.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zou echt wel de max zijn, zo'n Dachshundielijn ! De wereld kan best nog wat vrolijkheid gebruiken.
    Een tuin kan toch nooit te veel bloemen hebben ! Zo leuk dat je daar dan voortdurend nieuwe boeketten mee kan maken. Wat bloeit alles daar trouwens al mooi. Heb jij daar een microklimaat of zo ?
    Als ik Lola zo zie liggen heb ik altijd de neiging mijn hand uit te steken om haar een aaike te geven. Wat ligt ze jou daar mooi gade te slaan. Meisjespoezen zijn toch allemaal 't zelfde he. Hier is er ook wel altijd een die mij altijd volgt en overal nieuwsgierig bij gaat staan. Gezellig toch !
    Die foto van Lou is er ook eentje om in te kaderen ! Zo fier en parmantig hij daar uit die mand komt piepen ! Dali Dalou.


    BeantwoordenVerwijderen
  14. :D weer een blog om vrolijk van te worden! Volgens mij zou dat wel wat worden, die dachshundielijn van jou. En die poezebeesten van jou... Daar hou ik van! *glimlachtomdehalvedalisnor* :) groetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dachshundie-lijn? DOEN! Laat maar weten wanneer je winkeltje-aan-huis open is, kunnen we in jouw geweldige tuin ook een koffietje drinken en genieten van al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. The crochet blanket is very pretty. Love the photo's of your cat :) xxxxxxxx Leah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...