maandag 22 september 2014

Kussenlengte: één kattenrug, kussenbreedte: 6 kattenkoppen.

 
Al vanaf 9u vanochtend bereid ik lessen voor.
Gelukkig hebben de katten compassie met me
en komen ze me af en toe moed inspreken:
 
 
Ik spreek mezelf moed in door als verpozing tussendoor
even te kijken  naar mijn kussen in wording
(met de gesponnen wol van tante Irene,
zie vorige  blogpost)
en me af te vragen of  het nog groter moet.
 
Op dit ogenblik is het één kattenrug in lengte
(min de kont)
en zes kattenkoppen in doorsnede
(min de oren).
 
Let op: probeer dit niet uit met je eigen kat
want Lola is  vergelijkingsmateriaal buiten alle proporties.
 
Zo , en nu back to business-weer lessen voorbereiden,
ik heb mijn ontspanning gehad  :(-
 


 

 

 


   Wat denken jullie? Moet het nog groter? Of stop ik hier?
    En de eeuwig terugkerende vraag: wat met de rand?
    Even geen pompoms meer. Die ben ik beu.

28 opmerkingen:

  1. Lola de meetkat !
    Ik vind het zo precies goed, mooie eindtoer met die bobbeldraad, ik zou er geen speciale rand meer bijdoen, lang leve randloos ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog één toertje met die bobbeldraad! Zo da je die nog eens extra benadrukt! Schoon jong die draad! Waar heb je die weeral op de kop kunnen tikken? En dan is het helemaal goed! Dan kan de kont er mee op!
    Allé nog goed werken hé juf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De juf is gestopt met werken. Nu wat afkicken en dan vroeg slapen.

      Verwijderen
  3. Tsja, als die kont er nog niet op past.... die oren zijn natuurlijk niet zo erg, maar die kont... ;-) Het haken zelf brengt waarschijnlijk nog meer ontspanning dan het kijken ernaar, dus ik zeg: lekker doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HiHiHi...waar Lola al niet goed voor is.
    Ik vind deze maat prachtig.
    Hoeft niet groter.
    Maar ja,je hoeft niet naar mij te luisteren,hoor.
    Als je nog graag er verder aan werkt is het natuurlijk
    ook goed,dan past Lola nog beter op het kussen,als ze
    er een middagdutje op wil doen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pomponnekes als rand !!!! Hihi ge weet het, ik moet altijd een beetje "terwers" zijn...
    Ik zou het nog groter maken. Grote kussens zijn nu éénmaal plezanter om te gebruiken.
    Zeg, dat garen is dikker dan ik dacht ?? Ik dacht een grannyke gezien te hebben, maar dat grannyke is lola-size ! Met welke nr haaknaald crocheteert ge dat ? Dju ik wordt jaloerser met de dag op dat zelfgesponnen garen. Waar woont uw tante Irène ? Zou u dat opvallen als ik die eens een weekje omwissel met mijn tante Irène ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haaknaald nummer 7.

      Heeft UW tant Irene ook gaves?

      Verwijderen
    2. Hmm. Goei vraag. Vroeger borduurde ze, geloof ik, maar of ze dat nu nog doet ?
      't is wel een schat van een mens, is da nie genoeg voor een weekje tante-swapping ;-) ?

      Verwijderen
  6. De rode rand vormt op zich al een mooie dikke boord. Je mag in geen geval met dunner garen verder gaan. Ik ken het probleem van niet kunnen stoppen. Ik ben een tijd geleden gestart met twee cirkels die uiteindelijk een kussen zouden worden. Intussen hebben beide cirkels al een cilindrische boord van pakweg 12 cm hoog. Het worden nu vloerkussens of misschien uiteindelijk toch weer poeffen? Ik heb zoc (de kat) ook als maat gebruikt. Hij past perfect op de cirkels. Het kunnen dus ook nog mandjes worden;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt ZOC-maat met Lola-maat overeen?

      Breng je ZOC eens mee tot hier? Dan leggen we hem op mijn kussen in wording.
      Of het kan ook andersom.

      Verwijderen
    2. De lengtemaat is ongeveer gelijk maar ik denk dat de buikomtrek van Lola net ietsje meer is. Zoc laat zich niet graag met de auto vervoeren (mauwt dan de hele tijd op klaaglijke toon). Ik denk dat het kussen rustiger blijft.

      Verwijderen
  7. O kriebel!!

    Ik zie steeds zoveel moois, ben zelf alleen maar aan het feesten en was draaien de afgelopen dagen.

    Er gaat hier iets fout, morgen maar eens op de rem trappen.
    Kleur gaat voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Feesten is niet slecht.
      Dat zou ik op dit ogenblik wel willen.
      Feesten.
      Wassen niet.

      Verwijderen
  8. Geen rand meer, ik vind haar zo mooi. De laatste rand is de rand.
    Toch grappig dat wol een heel ander effect geeft dan katoen.
    Mooie kleurtjes.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad al lang geleden, maar ik heb wel al uw blogskes gelezen :-) èn ervan genoten.
    Wat betreft dat kussen, ik zou der nog een kwak bijgooien zodat het echt lekker groot is en er geen enkele kont afschuift bij het in gebruik nemen. Nu vind ik het net kantje boordje.
    Echte Brigitte kleuren, mooi! Ah ja en geen rand, niet met dit soort garen, dat staat op zich en heeft geen afwerking nodig. Voilà, ik heb gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, die Lola wordt nu zelfs al als meetlint gebruikt! :) maar dat past haar goed. Valt me nog mee dat ze nog niet languit bovenop het gehaakte vierkant ligt. (Ach nee, voor languit is ie nog een tikkeltje te klein) ik zou denk ik ook geen specialecrand meer maken, het garen is al mooi genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It is deceptive to look at the photograph of the cushion initially and not realise the size of your square, until you use the Lola as a measuring yard!! Love the lime green and bright red, lucky you to have such a capable and generous aunt to supply you with wool, such great colour.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt heel mooi dat kussen, ik zou het wel nog een klein stukje groter maken en inderdaad met dat rode bobbeldraad... dan wordt dat een mooie omlijsting van het gehele werk... Die Lola, als meetkat doet ze het wel heel goed... blijft gewoon lekker liggen... super dier...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Brigitte! Ik denk dat het kussen is groot genoeg! Die oplossing is dat Lola graag 2 kussen will hebben, a u b!!! Welke kat is gelukijg met alleen maar een kussen??? Vrag het maar aan jouw katten! Mijn katten zeggen dat meer is beter als je over kussens en katten lekkers spreekt!!! (Minimalisme is lang dood!!!! Niks met less is more!!!!)
    Leuke kleuren!!!
    PS: Zondag was ik in Hasselt... bij de hobbybeurs! Heel leuk!!! Ben je daar ook geweest?
    (Ik heb een beetje erover geschreven vandaag!)
    Groetjes en knuffels aan de katten!!!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your cat Lola has such a good taste!!!!! ;oD
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I totally agree!
      (she picked me! at first she was the neigbour's cat)

      Verwijderen
  15. Ik vind die laatste foto zo schattig waar Lola met haar kopje op dat kussen ligt ! Misschien wil ze wel zeggen dat het OK is voor haar. De onze zouden er al lang helemaal gaan op liggen met een air van 'die geef ik niet meer af, het is van mij'.
    Trouwens, dat kussen is echt waw hoor !
    Die blik van Hugo is om in te kaderen (ik schreef bijna kateren) Ofwel spreekt hij jou echt moed in (en dan heeft hij een heel groot emkatisch vermogen) ofwel heeft hij grote honger en wilt ge niet weten wat hij allemaal zegt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...